شرکت DFC Intelligence واحدی تحقیقاتی است که اطلاعاتی از صنعت بازی‌های ویدیوئی منتشر می‌کند.  حال بر اساس پیش بینی آن‌ها کنسول ایکس باکس وان ایکس شرکت مایکروسافت که به عنوان “قوی ترین کنسول تاریخ” شناخته می‌شود، در طی ۵ سال ۲۰ میلیون واحد فروش خواهد داشت. بنابر گفته‌ی آن‌ها این یک فروش بسیار خوب برای […]

به پیش بینی یک شرکت تحقیقاتی کنسول ایکس باکس وان ایکس در طی ۵ سال ۲۰ میلیون واحد فروش خواهد داشت

شرکت DFC Intelligence واحدی تحقیقاتی است که اطلاعاتی از صنعت بازی‌های ویدیوئی منتشر می‌کند.  حال بر اساس پیش بینی آن‌ها کنسول ایکس باکس وان ایکس شرکت مایکروسافت که به عنوان “قوی ترین کنسول تاریخ” شناخته می‌شود، در طی ۵ سال ۲۰ میلیون واحد فروش خواهد داشت. بنابر گفته‌ی آن‌ها این یک فروش بسیار خوب برای کنسولی با قیمت ۴۹۹$ است.

طبق گزارشی که منتشر شده است انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۱، ۱۷ میلیون واحد از کنسول ایکس باکس وان ایکس به فروش رفته باشد. این مقدار در سال ۲۰۲۰ به ۲۰ میلیون نسخه می‌رسد. به گفته‌ی DFC در سال ۲۰۲۱ و با فروش ۱۷ میلیونی ایکس باکس وان ایکس مقدار فروش کل ایکس باکس وان به ۶۳ میلیون خواهد رسید. در حال حاضر نیز کنسول پلی استیشن ۴ به مرز ۶۰ میلیون نسخه‌ی فروخته شده رسیده است که از این ۶۰ میلیون ۲۰% آن متعلق به کنسول پلی استیشن ۴ پرو است.

آن‌ها هم‌چنین اعلام کردند که از از سال جاری تا ۲۰۱۸ قرار است ۱۳۰ عنوان بر روی کنسول ایکس باکس وان منتشر شوند که ۲۵ تا از این عناوین انحصاری خواهند بود. این ۲۵ بازی هم محاسبه‌ی بازی‌های احتمالی است که بر روی رایانه‌های شخصی نیز منتشر می‌شوند و هم‌چنین انحصاری‌های زمانی که بعدا برای کنسول سونی نیز عرضه می‌شوند.

آنالیست DFC آقای David Cole  می‌گوید که این عناوین انحصاری تاثیری در فروش کنسول نخواهند داشت زیرا بیشتر عناوین کوچکی هستند که تغییرات گرافیکی و رزولوشن ۴K ایکس باکس وان ایکس را نشان نخواهند داد.

از نظر Cole ایکس باکس وان ایکس در هنگام عرضه با چالشی روبه رو است.

هرچند فروش نمایشگر‌های ۴K روبه افزایش است اما باز هم بخش کوچکی از بازار محسوب می‌شود. ایکس باکس وان ایکس برای کسانی ساخته‌ شده است که بهترین تنظیمات گرافیکی را می‌خواهند ولی علاقه‌ای به پرداختن مبالغ زیاد برای یک رایانه‌ی شخصی High-End را ندارند.

وی در آخر پیش‌بینی کرد که فروش کلی در صنعت گیم اعم از سخت افزار نرم افزار و بازی‌ها و غیره به مبلغ کل ۱۰۲ بیلیون دلار می‌رسد که نسبت به سال ۲۰۱۶ تقریبا ۸% افزایش داشته است.

مایکروسافت کنسول ایکس باکس وان ایکس را که طی سال گذشته با نام Project Scorpio نیز شناخته می‌شد در E3 2017 رونمایی کرد. این کنسول در ۷ نوامبر ۲۰۱۷ با قیمت ۴۹۹$ عرضه خواهد شد.

 

منبع متن: gamefa