جریانی که میان یوبی‌سافت و ویوندی  به وجود آمده است را می‌توان نوعی گروگان‌گیری مدرن توسط ویوندی نامید.  حال خانواده‌ی موئسس شرکت فرانسوی یوبی‌سافت، Guillemot، سهامشان را در شرکت افزایش دادند. این خانواده به طور مداوم از زمانی که ویوندی در سال ۲۰۱۵ سهام این شرکت را خرید با آن مقابله کردند. در حال حاضر […]

خانواده‌ی Guillemot برای دفاع از یوبی‌سافت در مقابل Vivendi سهامشان را در شرکت افزایش می‌دهند

جریانی که میان یوبی‌سافت و ویوندی  به وجود آمده است را می‌توان نوعی گروگان‌گیری مدرن توسط ویوندی نامید.  حال خانواده‌ی موئسس شرکت فرانسوی یوبی‌سافت، Guillemot، سهامشان را در شرکت افزایش دادند. این خانواده به طور مداوم از زمانی که ویوندی در سال ۲۰۱۵ سهام این شرکت را خرید با آن مقابله کردند.

در حال حاضر براساس اطلاعات بازار سهام AMF، خانوده Guillemots مقدار ۱۳٫۶% از سهام شرکت را در اختیار دارند که این به آن‌ها ۲۰٫۰۲% از حق رای شرکت را می‌دهد. متاسفانه ویوندی نیز مقدار سهامش را افزایش داده است و درحال حاضر ۲۷% از سهام یوبی سافت را در اختیار دارند که به آن‌ها ۲۴٫۵% از حق رای شرکت را می‌دهد. براساس قوانین سهام فرانسه اگر مقدار سهامی در شرکتی به ۳۰% برسد باید کنترل شود.

برای دفاع از شرکت در تابستان سال گذشته یوبی‌سافت دو کارگردان مستقل جدید را به هیئت منصفه اضافه کرد. Yves Guillemot رئیس شرکت و هیئت منصفه یوبی‌سافت احساس می‌کند که زمانی که یک شرکت بازی‌ساز استقلال داشته باشد می‌تواند ریسک بکند و به ایده‌های جدید میدان بدهد.

درحال حاضر ویوندی کنترل کامل شرکت بازی‌ساز فرانسوی Gameloft که موئسس آن Michel Guillemot بود را گرفته است. او در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۱۶ استعفا داد و سهامش را به شرکت ویوندی فروخت که این به ویوندی تقریبا کنترل کامل شرکت را می‌دهد.

باید منتظر ماند و دید چه می‌شود. آیا شرکت یوبی‌سافت کنترل را پس می‌گیرد و ما دوباره شاهد آن ایده‌های ریسکی و خلاق خواهیم بود یا خیر.

منبع متن: gamefa