طبق اعلام مایکروسافت، ایکس‌باکس وان ایکس و تمام مشخصات تحسین برانگیز آن در حقیقت بر اساس بازخوردهای دریافت شده از طرف توسعه دهندگانی که قرار است برروی آن کار کرده و عناوینی برای آن بسازند ساخته شده است.در طی مصاحبه‌ای با Shacknews، رئیس بخش سخت افزار ایکس‌باکس Albert Penello اظهار داشت که آن ها به جای […]

مشخصات ایکس‌باکس وان ایکس یک نتیجه‌ی نرم‌افزاری بود که نشان داد این معیار آینده است

طبق اعلام مایکروسافت، ایکس‌باکس وان ایکس و تمام مشخصات تحسین برانگیز آن در حقیقت بر اساس بازخوردهای دریافت شده از طرف توسعه دهندگانی که قرار است برروی آن کار کرده و عناوینی برای آن بسازند ساخته شده است.در طی مصاحبه‌ای با Shacknews، رئیس بخش سخت افزار ایکس‌باکس Albert Penello اظهار داشت که آن ها به جای اینکه سخت افزاری را که می‌خواهند قرار دهند در حقیقت تصمیم گرفتند که سخت افزار را بر اساس بازخوردهای توسعه‌دهندگان نرم افزاری جلو ببرند. بنابراین به صورت خلاصه می‌شود گفت که درنهایت سیستم برای بازی‌هایی طراحی شده است که قرار است در آینده برای آن ساخته شوند.

“ما در حقیقت یک تیم بزرگ تکنولوژی داریم که با توسعه دهندگان کار می‌کنند. چیز بسیار جالب و منحصر بفرد درباره‌ی این کنسول این است که سخت افزار آن نتیجه‌ی کار کردن بر روی نرم افزار است. این چیزی نبود که ما فقط تو حرف بگیم. این‌ها اعدادی هستند که ما می‌خواهیم به هدف بزنیم. ما در واقع کدهای موجود را شرح دادیم و گفتیم اگر می‌خواهیم که به رزولوشن ۴k بر روی موتورهای موجود برسیم، این چیزی است که طول کشیده و لازم است انجام شود.”

Penello ادامه داد و درباره‌ی نقشی که Turn 10، توسعه‌دهنده‌ی Forza Motorsport در این روند داشته است صحبت کرد.

چیزی که Turn 10 انجام داد این است که، آن‌ها می‌توانند وارد شوند و قادر به نمونه برداری هستند، زیرا آن‌ها این موتور فوق‌و‌العاده را بر روی رایانه‌ی شخصی دارند و به این خاطر است که توانسته‌اند این دارایی خود را با این رزولوشن بالا خلق کنند. این دقیقا چیزی بود که به ما این اعتماد به نفس را داد که این سخت افزاری است که ما باید بر طبق قول خود به سازندگان تحویل دهیم.

سپس از Penello درباره‌ی اینکه اگر مایکروسافت به کنسول بهتری در آینده فکر کند سوال شد، که او دوباره همان پاسخ را داد، از اینکه نتیجه‌ی آن از گوش دادن به بازخوردهای دریافت شده از توسعه دهندگان حاصل می‌شود که این در حقیقت همان کاری است که آنان انجام دادند، رفتن به سمت اضافه کردن رم اضافی به کنسول. در جواب سوال مربوط به اثبات آینده‌ی کنسول او جواب داد که:

هر چه بیشتر بهتر، در حقیقت ما یک گیگ رم بیشتر به توسعه دهندگان برگرداندیم و در اصل ما ۸ گیگ را در اختیار آن‌ها قرار دادیم و خب همانطور که فکر می‌کنید ما بازخوردهایی را از آنان دریافت کردیم که می‌گفتند “در یکی دو سال آینده رم اضافی به ما کمک بسیاری می‌کند” و خب ما با خودمان گفتیم بسیار خب، عالی است، ما آن را گسترش خواهیم داد.

وی همچنین ادامه داد:

ما در ایکس‌باکس وان ایکس حافظه‌ی بیشتری را نسبت به چیزی که در سیستم‌های دیگر در مجموع وجود دارد به بازی اختصاص دادیم، که شامل سیستم عامل و امکانات دیگر می‌باشد. و آن یکی از نمونه‌هایی می‌باشد که ما به هنگام کار با توسعه دهندگان از آنان پرسیدیم که چه چیزی نیاز دارند. من فکر می‌کنم که ما در اواسط نسل کنسول هستیم و این کار برای کنسول‌ها عالی است. یک پلتفرم است که من به دنبال کارایی هر چه بهتر آن هستم. و با استفاده از یک معماری شبیه بین ایکس‌باکس وان اس و ایکس‌باکس وان ایکس، تمام آن اصلاحات کار می‌کنند.

و او در آخر حرفش را با این تمام کرد که:

بنابراین ما در مورد هر دو کنسول فکر می‌کنیم. کار بر روی وان ایکس سبب می‌شود که بازی‌های ایکس‌باکس وان اس نیز بهتر شوند. و خب آره ما فکر می‌کنیم هنوز این دو کنسول عمر زیادی در پیش دارند.

این گفته‌ها همانند چیزی است که ما از توسعه دهندگان بازی تا به الان شنیده‌ایم. از Turn 10 گرفته تا ubisoft همه‌ی آن‌ها به این اشاره می‌کنند که به طور نسبی چقدر توسعه بر روی ایکس‌باکس وان ایکس آسان است، و این منطقی به نظر می‌رسد که مایکروسافت برای بهبود این سیستم با آنان همکاری داشته است.

منبع متن: gamefa