یکی از بازی‌های پیش بینی شده‌ی امسال عنوان Middle-Eath: Shadow of War بود، که دنباله‌ای برای عنوان تازه‌ای که بر اساس دنیای بزرگ ارباب حلقه‌ها ساخته شده است می‌باشد. این بازی همچنین گل سر سبد عناوینی است که قرار است برای ایکس‌باکس وان ایکس ساخته شوند، زیرا این عنوان قرار است از تمامی قدرت آن استفاده کرده […]

عنوان Middle-Earth: Shadow of War برروی ایکس‌باکس وان ایکس با رزولوشن ۴K و فریم‌ریت ۳۰ اجرا خواهد شد

یکی از بازی‌های پیش بینی شده‌ی امسال عنوان Middle-Eath: Shadow of War بود، که دنباله‌ای برای عنوان تازه‌ای که بر اساس دنیای بزرگ ارباب حلقه‌ها ساخته شده است می‌باشد. این بازی همچنین گل سر سبد عناوینی است که قرار است برای ایکس‌باکس وان ایکس ساخته شوند، زیرا این عنوان قرار است از تمامی قدرت آن استفاده کرده و قدرت سخت افزاری این کنسول را به چالش بکشد.

طبق مصاحبه‌ای که خبرگذاری Gamingbolt با Bob Roberts مدیر طراحی Middle-Eath: Shadow of War انجام داد. از وی درباره‌ی نسخه‌ی ایکس‌باکس وان ایکس بازی و اینکه بازیکنان می‌توانند برای مثال، انتظار رزولوشن ۴k و فریم ریت ۶۰ را داشته باشند؟ سوال شد.

۴k که بله اما به جای ۶۰ فریم، از فریم ریت ۳۰ استفاده شده است، ما تمام تلاشمان را برای هر چه بالاتر بردن گرافیک بازی خواهیم کرد. با این حال بازی هنوز بر روی ۳۰ فریم بسیار روان به نظر می‌رسد. بنابراین ما تمام آزمون‌ها را انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم هیچگونه افت فریمی رخ ندهد. بازی بر روی ۳۰ فریم عالی به نظر می‌رسد و هیچگونه مشکلی نخواهد داشت. ما در حال قرار دادن بیشتر قدرت کنسول برای رسیدن به کیفیت HDR و گرافیک ۴k هستیم.

با اینکه خیلی‌ها از طرز فکر قرار دادن رزولوشن بیش از حد بر روی بازی‌ها به جای توجه کردن به نکات گرافیکی دیگر موافق نیستند، اما هر بازی قوانین و مقررات مختلف مخصوص به خود را دارد و اگر Monolith توسعه دهنده‌ی بازی احساس می‌کند که رزولوشن ۴k و فریم ریت ۳۰ برای این عنوان مناسب است، پس نمی‌شود شکایتی بر آن وارد کرد.

همچنین از Bob Roberts درباره‌ی ایکس‌باکس وان ایکس و اینکه پردازنده گرافیکی آن چه مقدار نسبت به کنسول‌های موجود در بازار جهش داشته است، سوال شد.

خب من شخصا کنسول بازی ندارم اما آن‌هایی که ایکس‌باکس وان ایکس را دارند می‌دانند که چه تفاوت‌هایی با سایرین دارد. ما کنسول‌های مختلف را در اطرافمان جدا کردیم و افراد مختلف در تیممان دستگاه‌های متفاوتی را امتحان کردند. آن‌هایی که با کنسول ایکس‌باکس وان ایکس کار کرده بودند اظهار داشتند که یکی از بزرگترین ویژگی‌های آن امکان بارگذاری کردن سریع بازی است. در ایکس‌باکس وان معمولی مدت زمان بارگذاری دنیای بازی چند دقیقه‌ای طول می‌کشد زیرا جهان و محیط‌های این عنوان بسیار بزرگ هستند. اما در ایکس‌باکس وان ایکس این مدت زمان فقط چند ثانیه طول می‌کشد، بنابراین اگر در حال تلاش تکرار کردن سریع برای به دست آوردن چرخه‌ی بیشتر بر روی چیزی هستید، این یک ویژگی بسیار مهم می‌باشد.

مایکروسافت قدرتمندترین کنسول تا به الان را به خوبی هر چه تمام‌تر ساخته است و هیچگونه دلیلی برای انکار آن وجود ندارد، مهم نیست که شما درباره‌ی فهرست انحصاری‌های مایکروسافت چه فکری می‌کنید. قطها جالب خواهد بود که چطور بازی‌ها و توسعه‌دهندگان می‌توانند تمام نیرو و آنچه که باید ارائه دهند را بر روی آن پیاده کنند. کنسول ایکس‌باکس وان ایکس در ۷ نوامبر عرضه می‌شود و البته عنوان Middle-Eath: Shadow of War با پشتیبانی ویژه از آن در ۱۰ اکتبر قابل بازی خواهد بود. این عنوان همچنین بر روی پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی نیز عرضه خواهد شد.

منبع متن: gamefa