با توجه به این آمار موفقیت‌آمیز، این شرکت بیان کرده که قصد دارد این مجموعه بازی را گسترش دهد و آن را به طریقی به گوشی‌های همراه هم بیاورد. اقدامی که رقبای این بازی هم در پیش گرفته‌‌اند و با توجه به پتانسیل بازار بازی‌های موبایل چندان عجیب نیست.

این آمار نشان می‌دهد که در هر ماه بیش از ۱۴ میلیون بازیکن در سراسر جهان به تجربه‌ی این بازی رایگان می‌پردازند. بازی Valorant در ۲ ژوئن سال ۲۰۲۰ و در بحبوحه‌ی همه‌گیری ویروس کرونا منتشر شد. علیرغم فروش بالا در زمان عرضه پس از آن بازی با کاهشی در تعداد بازیکنان خود رو‌به‌رو شد. با این حال، این پایان کار Valorant نبود و این اثر دوباره موفق شد تا خود را در دید بازیکنان قرار دهد و رفته‌رفته تعداد بازیکنان آن به شکل چشم‌گیری افزایش یافت و اکنون به این رقم رسیده است که بسیار به موقعیت بازی در زمان عرضه‌اش نزدیک است.

بازی Valorant

آنا دانلان (Anna Donlon)، تهیه‌کننده اجرایی بازی درباره‌ی این موضوع توضیح می‌دهد: «برای ما فوق‌العاده هیجان‌انگیز است که ببینیم فقط در یک سال قادر بوده‌ایم به این دستاورد برسیم. اکنون هم برای مدتی توانسته‌ایم این دستاورد را حفظ کنیم و آن را ادامه دهیم. فکر می‌کنم که این تعهدی است که به تیم توسعه‌ی بازی و تمامی بازیکنان خود داریم. بازی Valorant  قطعاً از انتظارات ما در زمان عرضه پیشی گرفته است و اکنون دوباره به جایگاهی رسیده که ما با خود می‌گوییم “وای، این موفقیت فقط به خاطر شانس و هیاهوی زمان عرضه‌ی بازی نبوده است”.»

منصفانه‌ است که بگوییم در حال حاضر بازی Valorant یکی از برجسته‌ترین بازی‌های تیراندازی روی کامپیوترهای شخصی است. Riot Games می‌خواهد با ساخت نسخه‌ی موبایل تعداد بازیکنان و طرفداران این اثر را افزایش دهد. با توجه به اینکه Riot Games حدود یک دهه فقط روی بازی پرطرفدار «لیگ آو لجندز» تمرکز داشته است و البته سود زیادی هم از آن برده است، ساخت و موفقیت یک مجموعه بازی دیگر موفقیت قابل‌توجهی برای آن‌ها به حساب می‌آید.

علاوه بر آمار فوق‌العاده‌ی تعداد بازیکنان این اثر، این شرکت به‌تازگی اولین مسابقه بزرگ و جهانی Valorant را هم به سرانجام رسانده است. این مسابقات که با نام Valorant Masters Reykjavik برگزار شده بود، در مرحله‌ی نهایی خود بیش از یک میلیون بازدید هم‌زمان داشته‌ است. مسابقه‌ی نهایی بین Sentinels از آمریکای شمالی و Fnatic از اروپا بود که در نهایت Sentinels توانست با نتیجه‌ی عالیِ ۳ بر ۰ رقیب خود را شکست دهد. آمار بازدید این مسابقات بیشترین آماری بوده است که در کل مسابقات این بازی تا به اکنون دیده شده است و تقریباً نزدیک به آمار فوق‌العاده‌ی بازی‌های معروفی همچون «لیگ آو لجندز» و «کانتر استرایک» بوده است.

  • نگاه سریع: League of Legends موبایل (Wild Rift)

آمار شگفت‌انگیز بازی Valorant به‌خوبی نشان می‌دهد که این اثر می‌تواند در سال‌های آینده هم با پشتیبانی بیشتر به موفقیت‌های بزرگ خود ادامه دهد. Riot Games با «لیگ آو لجندز» تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای در این زمینه دارد و می‌داند که چگونه در عرصه‌ی بازی‌های «ای‌اسپورت» موفق شود یا تعداد بازیکنان اثر خود را در طول سال‌ها گسترش دهد.

منبع: Polygon

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته بازی Valorant بیش از ۱۴ میلیون بازیکن فعال دارد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala