به گفته‌ی مدیر تیم داستانی بازی Far Cry 6، حالت سوم شخص در تمامی بازی فعال خواهد بود. نوید خاوری در گفتگو با رسانه‌ی گیم‌اسپات، از دلایل تغییر زاویه‌ی دوربین و خارج کردن این مجموعه از حالت کلاسیک و سنتی خود گفته است. او اذعان کرده که دلایل مختلفی، منجر به چنین تصمیمی شده و تیم توسعه‌دهندگان باور داشته‌اند که روایت بازی به‌صورت اول‌شخص، به شخصیت‌پردازی «دنی» که قهرمان داستان است، ضربه می‌زند.

  • تاریخ عرضه‌ی فار کرای ۶ با نمایش گیم‌پلی آن اعلام شد

نوید خاوری، مدیر تیم داستانی فار کرای ۶ در مورد نحوه‌ی اضافه کردن حالت سوم شخص می‌گوید: «ما همان اوایل کار، حالت سوم شخص را برای صحنه‌های سینمایی امتحان کردیم و تجربه‌ای کاملاً یکپارچه دریافت کردیم. همان لحظه حس کردیم که (روایت بازی به‌صورت سوم شخص) ارتباط نزدیک‌تری با ماجرای دنی در دنیای بازی دارد؛ یک ارتباط بسیار نزدیک با این داستان افسانه‌ای در کشور یارا.»

بازی Far Cry 6

مدت‌هاست که مجموعه فار کرای به‌عنوان یک اثر اکشن ماجراجویی اول‌شخص شناخته می‌شود و همگی به صحنه‌های سینمایی اول‌شخص آن عادت کرده‌ایم. یوبی‌سافت علاقه‌ای به نمایش چهره‌ی قهرمانان این مجموعه هم نداشته و برای نمونه، شخصیت اصلی بازی فار کرای ۴ تا مدت‌ها از دیده‌ی طرفداران پنهان بود و تنها در چند صحنه‌ی سینمایی کوتاه، موفق به دیدن چهره‌ی شخصیت آجی گاله شدیم. می‌دانیم که این مجموعه بیشتر با آنتاگونیست‌ها و شخصیت‌های منفی شناخته می‌شود که بسیار کاریزماتیک هم طراحی می‌شوند، اما خوشبختانه این روند قرار است تغییر پیدا کند.

خاوری در ادامه‌ی صحبت‌هایش از مزیت حالت سوم شخص صحبت کرده و قابلیت‌هایی مانند سفارشی‌سازی ظاهر شخصیت اصلی را یکی از مهم‌ترین تغییرات بازی Far Cry 6 دانسته است. بر اساس گفته‌های وی، حالت سوم شخص نه‌تنها داخل مقر چریک‌ها، بلکه حین یک سری از موقعیت‌های حساس نبرد هم فعال می‌شود و بازیکنان قادر به تغییر آنی زاویه‌ی دوربین خواهند بود. این حالت هنگام استفاده از کوله‌پشتی انفجاری به نام Supremo هم فعال می‌شود تا زاویه‌ی دید بهتری هنگام پرتاب موشک‌ در اختیار بازیکن قرار گیرد.

  • همه‌ی آنچه از Far Cry 6 می‌دانیم

تیم توسعه‌دهندگان بازی فار کرای ۶ امیدوارند که این ویژگی جدید، موجب برقراری ارتباط نزدیکی میان شخصیت اصلی و بازیکنان شود. یک‌دلی ازجمله مهم‌ترین المان‌های داستانی است که حتماً باید میان قهرمان داستان و بازی‌باز برقرار شود و تیم نویسندگان بازی Far Cry 6 هم به‌خوبی می‌‌داند که روایت یک انقلاب چریکی، نیازمند پرداختن به ارزش‌های انسانی و اهداف والا است که فهم آن باید برای تمامی بازیکنان آسان باشد. در سوی دیگر، دیدن کشور زیبا‌ی یارا به‌صورت سوم شخص، قطعاً زیبایی آن را دوچندان خواهد کرد.

گفتنی است بازی Far Cry 6 در جزیره‌ای خیالی به نام یارا روایت می‌شود که با الهام از کشور کوبا ساخته‌شده است. یارا، بزرگ‌ترین نقشه‌ای است که تا‌به‌حال در مجموعه‌ی فار کرای به‌کاررفته و قرار است ما را به نبردی بی‌نظیر با دیکتاتور فاشیست این کشور به نام آنتون کاستیلو با بازی جیانکارلو اسپوزیتو از ستاره‌های سریال بریکینگ بد دعوت کند. نسخه‌ی ششم مجموعه فار کرای، اولین‌های زیادی را به این سری اضافه کرده و علاوه بر حالت سوم شخص، قادر به انتخاب جنسیت شخصیت‌ اصلی هم خواهیم بود.

  • تریلر گیم‌پلی Far Cry 6 شهر بزرگ آن را نشان می‌دهد

بازی Far Cry 6 روز ۱۵ مهر ۱۴۰۰ برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم و کامپیوتر‌های شخصی منتشر می‌شود.

منبع:‌ Game Informer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته فار کرای ۶ را می‌توان کاملا با دوربین سوم شخص بازی کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala