موفقیت بازی پابجی موبایل بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و می‌دانیم که این اثر بتل‌ رویال، بیش از یک میلیارد بار از گوگل‌پلی دانلود شده است. موفقیت این بازی باعث شده تا هکرهای مختلفی دست‌به‌کار شوند و تجربه‌ی این اثر را برای طرفداران به یک جهنم واقعی تبدیل کنند. یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تولیدکننده ابزار تقلب به نام Cheat Ninja مدت‌ها بود که به فروش بهترین ابزار هک بازی می‌پرداخت و یک امپراتوری بزرگ برای خود تشکیل داده بود. ماه ژانویه امسال بود که تحقیقات پلیس چین با همکاری شرکت تنسنت (Tencent) به نتیجه رسید و این باند بزرگ متلاشی شد.

اگر چه افراد مهمی از این تیم دستگیرشده‌اند، اما رهبر گروه چیت نینجا که با اسم رمز «گربه‌ماهی» شناخته می‌شود، همچنان تحت تعقیب پلیس است و هویت واقعی او برای کسی مشخصی نیست. رسانه Vice توانسته این هکر بزرگ را پیدا کند و داستان زندگی‌اش را به طرز جالبی روایت کند. فروش ابزار تقلب برای بازی پابجی موبایل، بیش از ۷۷ میلیون دلار درآمد عاید این فرد کرده و بیایید از داستان شکل‌گیری بزرگ‌ترین گروه هکرهای بازی اطلاع پیدا کنیم.

ابزار تقلب پابجی موبایل

ما بهترین چیت‌ ممکن را ساختیم

بازار هکر‌ها و متقلبان بازی‌های ویدیویی بسیار گسترده است و به گفته‌ی یکی از توسعه‌دهندگان، یک هکر موفق می‌‌تواند ماهانه ۲ میلیون دلار درآمد داشته باشد، این به معنی ۲۴ میلیون دلار درآمد در سال است. هک و تقلب دربازی‌های مجانی مانند پابجی موبایل که منبع درآمد آن‌ها، فروش آیتم‌های تزیینی است، صدمات جبران‌ناپذیری وارد می‌کند. یکی از توسعه‌دهندگان بازی پابجی موبایل در گفتگو با رسانه‌ی «مادربرد» اذعان کرده که هکرها صدمه‌ی زیادی به این بازی وارد کرده‌اند.

مدیر تیم چیت نینجا باور دارد که او بهترین ابزار تقلب ممکن را ساخته و برای نرم‌افزاری پول گرفته که واقعاً کار می‌کند و مشتریان زیادی هم داشته است. او هیچ‌گاه فکر نمی‌کرده که این‌چنین معروف شود و تحت تعقیب پلیس قرار گیرد. ایده‌ی ساخت چنین ابزاری هنگام تجربه‌ی بازی پابجی روی کامپیوتر به ذهنش رسیده و به‌عنوان یک مهندس کامپیوتر، به وجود متقلبان دیگر در بازی علاقه‌مند شده است. وی با انتشار پابجی موبایل برای اندروید و آی‌او‌اس، به فکر ساخت ابزاری قدرتمند برای هک بازی افتاده است.

  • دانلود پابجی موبایل از یک میلیارد گذشت؛ آپدیت طوفانی در راه است

نرم‌افزاری که توسط «گربه‌ماهی» توسعه‌یافته، ویژگی‌های جالبی مانند نمایش بازیکنان از پشت دیوار را ارائه داده که یکی از مشکلات اصلی بازی پابجی برای مدت‌ها بود. از جمله ویژگی‌های دیگر باید به قابلیت «ایم‌بات» اشاره کرد که امکان نشانه‌گیری خودکار را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. چنین ابزاری می‌تواند هر حریفی را از پا در آورد و موجب آزردگی خاطر بازیکنان وفادار شود.

با گذشت چند ماه از توسعه‌ی ابزار هک توسط چیت‌ نینجا، سروکله‌ی یک شریک تجاری پیدا می‌شود و این‌طور است که نرم‌افزار تولید شده روی وب‌سایت‌های فروش نرم‌افزار کشور چین به فروش می‌رسد. مشتریان با پرداخت حق اشتراک ماهانه، یک کد فعال‌سازی دریافت می‌کردند که اجازه‌ی استفاده از نرم‌افزار اصلی را می‌داد. با گسترش کسب‌وکار این گروه، فروش کد فعال‌سازی روی شبکه‌های اجتماعی بزرگی مانند وی‌چت هم شروع شد.

گربه‌ماهی در مورد آغاز به کار فروش و روز‌های اول آغاز امپراتوری می‌گوید: «این چیت واقعاً موفقیت بزرگی بود. ما هزاران نسخه از آن را در روز‌های اول به فروش رساندیم. هیچ‌کس چنین ابزاری برای موبایل ندیده بود و همین باعث شد تا ده‌ها هزار یوان(پول رایج چین) در هفته‌ی ابتدایی به جیب بزنیم.»

نفر اول بازی پابجی

گسترش کسب‌وکار به کشور‌های مجاور

شریک تجاری این گروه، با افزایش میزان درآمد از دستگیری توسط پلیس اظهار نگرانی می‌کرد و مدیر تیم هکرها هم از سوی دیگر نگران افشای هویت اصلی‌اش بود. دستگیری این فرد می‌توانست جریمه سنگینی داشته باشد و کشور چین به این سادگی از چنین افرادی نمی‌گذرد. او می‌گوید: « فشار زیادی روی ما بود که قابلیت‌های تازه‌ای اضافه کنیم و اینکه خود را با آپدیت‌های جدید وفق دهیم و حفره‌های ابزار آنتی‌چیت شرکت تنسنت را بررسی کنیم. آن موقع بود که فهمیدم باید چند توسعه‌دهنده جدید استخدام کنم.»

هزینه‌ی اشتراک ماهانه ابزار تقلب پابجی موبایل حدود ۱۰ تا ۱۵ دلار بود که مبلغ زیادی بود اما به دلیل تغییرات مداوم بازی‌، نیاز به پشتیبانی روزانه وجود داشت. درآمد این گروه در ماه اول به ۳۵۰ هزار دلار رسید که به نظر مدیر تیم، درآمد معمولی به‌حساب می‌آید: «این مبلغ عادی در بازار سازنده‌های چیت به‌حساب می‌آید. ما واقعاً خالصانه کار می‌کردیم و بهترین ابزار هک برای محبوب‌ترین بازی ممکن را می‌ساختیم.»

  • پابجی جدید با تم وسترن در راه است

اواخر سال ۲۰۱۹ بود که تیم‌ توسعه‌دهندگان تصمیم به گسترش کسب‌وکار خود به کشورهای خارج از چین مانند امارات متحده عربی، کویت، هند و مصر گرفت. این‌طور بود که میزان درآمد آن‌ها یک‌شبه به اوج رسید. این درآمد بالا البته تماماً به «گربه‌ماهی» نمی‌رسید و آن‌هم به دلیل دلالانی بود که نرم‌افزار را روی انجمن‌های مختلف به فروش می‌رساندند. این‌طور شد که در سال ۲۰۲۰، اولین وب‌سایت رسمی گروه چیت نینجا تأسیس شد.

با تأسیس وب‌سایت CheatNinja.com، پلیس چین و شرکت تنسنت شروع به تحقیقات گسترده کردند و این‌طور شد که ۱۰ نفر به اتهام همکاری با این گروه دستگیر شد. کت‌فیش در این مورد می‌گوید:‌ «می‌دانستم که مدت‌هاست در حال تحقیق در مورد تیم من هستند. آن‌ها تعدادی از واسطه‌های ما را در چین را دستگیر کردند. من بعد‌ها تمامی چت‌های خود را خواندم که مبادا هویتم را در آن پیام‌ها افشا کرده باشم.»

بازی PUBG

دام زیرکانه‌ی پلیس و فروپاشی چیت‌نینجا

پلیس امنیت مجازی کشور چین با همکاری نزدیک شرکت تنسنت، به‌یک‌باره گره پرونده را می‌گشاید. آن‌ها فردی با کد رمز IIIIIIIII را که از مشتریان و دوستان نزدیک گربه‌ماهی بوده را دستگیر می‌کنند. پس‌ازآن است که پلیس از هویت این فرد استفاده می‌کند و شروع به صحبت با اعضای تیم می‌کند. بررسی آی‌پی این فرد باعث می‌شود که اعضای تیم نسبت به این فرد مشکوک شوند، زیرا که این آی‌پی یک استان دیگر را نشان می‌داد.

عملیات پلیسی در بالاترین سطح ممکن در حال انجام بود و این اقدامات باعث شد تا افراد زیادی به دام بیفتند. گربه‌ماهی می‌گوید:‌ «من سرنخ‌ها را به هم وصل کردم و از همه‌چیز خبردار شدم. آن موقع بود که خط به خط چت‌های خود را خواندم تا مبادا چیز اشتباهی گفته باشم.» عملیات پلیس چین بالاخره به نتیجه می‌رسد و توسعه‌دهندگان اصلی به دام می‌افتند اما مؤسس گروه فرار می‌کند و هنوز هم کسی موفق به یافتن او نشده است.

عملیات دستگیری هکرهای پابجی موبایل که با کد رمز «ران مرغ» شناخته می‌شود، اطلاعات مهمی را در اختیار ما گذاشته است. گروه چیت‌نینجا موفق به کسب ۷۷ میلیون دلار درآمد شده که بیشتر این مقدار صرف خرید بیت کوین شده است. مدیر تیم هکرها‌، باور دارد که درآمد اولیه حدود ۴۳ میلیون دلار بوده و افزایش قیمت رمز‌ ارزها باعث بالا رفتن این رقم شده است. دستگیری اعضای تیم باعث شده تا هکر اصلی وحشت‌زده شود و تصمیم به نابودی تمامی چیپ‌های کامپیوتری موجود بگیرد: «من وحشت‌زده شدم و با چکش به جان تمامی چیپ‌های موجود افتادم و سریعاً آن‌ها را دور انداختم»

هویت هکر اصلی همچنان برای پلیس چین مشخص نشده و به نظر می‌رسد که او زندگی تازه‌ای را شروع کرده باشد. عده‌ای می‌گویند که این فرد، دست به خرید اتومبیل‌های گران‌قیمتی مانند فراری و لامبورگینی زده و خود را بازنشست کرده است. او حالا محتاطانه به زندگی ادامه می‌دهد و « به بودن در سر تیتر خبر‌های رسانه‌های چینی» عادت کرده است.

گروه چیت‌نینجا از اوایل ژانویه ۲۰۲۱ ازهم‌پاشیده و هکر‌های دیگری با استفاده از این اسم، در حال کلاه‌برداری از گیمرهای چینی هستند و باید دید آیا پرونده‌ی این گروه برای همیشه بسته خواهد شد یا خیر؟

منبع: PC GAMER, Vice

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته سندیکای تقلب پابجی در چین کشف و منهدم شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala