بازی‌های سری نینجا گایدن از زمان آغاز فروتنانه‌ی خود به عنوان آثاری دو‌بعدی برای کنسول NES تغییرات زیادی را به خود دیده‌اند. این تغییرات همچنین ریو هایابوسا ملقب به «نینجای برتر» که شخصیت اصلی این سری است را نیز شامل می‌شوند. او در ماجرای خود تلاش می‌کند تا حین پایبندی به قوانین نینجاها به‌عنوان بخشی از دودمان اژدها، تعادل دنیا را حفظ کند. البته تمام شخصیت او در این چند جمله خلاصه نمی‌شود و ویژگی‌های بیش‌تری در مورد او وجود دارند که دانستن آن‌ها جذابیت خاص خود را دارد.

  • مجموعه‌ی بازسازی نینجا گایدن برای کنسول‌ها و کامپیوتر معرفی شد

۱۰. گذشته‌ی او مرموز و تیره و تاریک است

ریو هایابوسا نینجا گایدن

به لطف این که بعد از ساخته شدن بازی‌های سه‌بعدی سری نینجا گایدن، این سری دو خط داستانی متفاوت دارد ماجرای این بازی‌ها کمی پیچیده شده اما گذشته‌ی دلخراش ریو هایابوسا میان تمام این بازی‌ها مشترک است. قبیله‌ی نینجاهای «عنکبوت سیاه» دشمنان خونی قبیله‌ی دودمان اژدها هستند. قبیله‌ی عنکبوت‌های سیاه در مقطعی به قبیله‌ی ریو هایابوسا حمله کرده‌اند و حین آن حمله، بسیاری از دوستان و اعضای خانواده‌ی او را کشته‌اند. داستان انتقام که در این سری روایت می‌شود از این‌جا سرچشمه می‌گیرد.

۹. او همانند یک ماشین بی‌احساس کشتار است

ریو هایابوسا نینجا گایدن

با وجود این که بسیاری از شخصیت اصلی‌های بازی‌های ویدیویی به‌عنوان افرادی «خوب» دیده می‌شوند، این صفت چندان با شخصیت ریو هایابوسا هم‌خوانی ندارد. درست است که ریو به‌هنگام روبه‌رویی با دشمنان خود همیشه آداب نبرد را رعایت می‌کند و با کمال احترام وارد میدان نبرد می‌شود اما به‌محض آغاز نبرد تبدیل به قاتلی سنگدل می‌شود. ریو در زمان جنگیدن به هیچ‌چیزی بجز شکست دادن رقیبان فکر نمی‌کند و در آن لحظات تمام دنیا برای او فقط در این هدف خلاصه می‌شود.

۸. ریو بیرون از میدان نبرد مهربان است

ریو هایابوسا نینجا گایدن

ریو هایابوسا همیشه در میدان نبرد روی بی‌رحم خود را نشان می‌دهد اما این موضوع به این معنا نیست که او هیچ عاطفه‌ای ندارد. اتفاقا ماجرا برعکس است. زمانی که ریو نمی‌جنگد می‌توانیم به‌خوبی ببینیم که چگونه با افرادی که به آن‌ها اهمیت می‌دهد رفتار می‌کند و بسیار مهربان و محترم است. ریو با اعضای قبیله‌ی خود، مخصوصا دوست نزدیک‌اش «آیانه» (Ayane) بسیار آرام صحبت می‌کند.

۷. می‌تواند صدها نفر را از پا در بیاورد

ریو هایابوسا نینجا گایدن

ممکن است ریو در نگاه اول نینجایی به نظر بیاید که صرفا این‌ور و آن‌ور می‌رود تا کسانی که با او مخالف هستند را در سایه‌ها به قتل برساند و بی‌سر و صدا کار آن‌ها را بسازد. حقیقت اصلا این‌گونه نیست. ریو بدون‌شک مهارت مخفی‌کاری در سطح عالی دارد اما زمانی که نیاز باشد می‌تواند به‌راحتی صدها نفر از دشمنان را نیز در مسیر هدف خود نابود کند.

۶. حیوان درون ریو مرتبط با خانواده‌ی او است

ریو هایابوسا نینجا گایدن

با وجود این که به هر کجا از سری بازی‌های نینجا گایدن که نگاه کنیم ردی از یک اژدها می‌بینیم، آن‌ها مهم‌ترین موجودات اسطوره‌ای این سری نیستند. در عوض حیوانی که مربوط به خانواده‌ی ریو است و حتی روی لباس او نقش بسته، اهمیت بیش‌تری دارد. در مورد شاهین صحبت می‌کنیم که حیوان درون ریو به حساب می‌آید.

۵. شمشیر اژدهای تاریک او را تسخیر کرده

ریو هایابوسا نینجا گایدن

ریو را با شمشیر اژدهای معروف او می‌شناسیم. اسلحه‌ای که نسل به نسل در قبیله‌ی ریو دست‌به‌دست شده و بر اساس افسانه‌ها، از استخوان اژدها ساخته شده. این شمشیر تنها شمشیر اژدها در دنیای نینجا گایدن نیست. شمشیر اژدهای تاریک از استخوان‌های یک اژدها‌ی تاریک ساخته شده و هر بار که کسی در نزدیکی آن به قتل می‌رسد قدرت بیش‌تری پیدا می‌کند. این شمشیر به دست ریو هایابوسا نابود شده اما تاثیرات آن روی او مانده‌اند.

۴. پدر او رییس قبیله‌ی آن‌ها است

ریو هایابوسا نینجا گایدن

جو هایابوسا پدر ریو است و رهبر قبیله‌ی آن‌ها به حساب می‌آید. جو سرپرستی قابل‌احترام است و با تمام مردم روستای آن‌ها ارتباط خوبی دارد. ریو تمام مهارت‌های نینجتسو را از پدر خود یاد گرفته و همیشه از روستای آن‌ها دفاع می‌کند. اگرچه ریو به قدری قدرتمند است که به‌تنهایی از دیگران دفاع کند، در زمان‌هایی که نیاز باشد جو به کمک او می‌آید.

۳. ریو به شکل قراردادی با ارتش همکاری می‌کند

ریو هایابوسا نینجا گایدن

اگرچه ممکن است مهارت‌های نظامی به‌عنوان یکی از نقاط قوت اصلی او شناخته نشود، با عقل جور در می‌آید که ارتش کشور ژاپن در نهایت از قدرت‌های مبارزه‌ی ریو استفاده کند. نیروهای دفاع کشور ژاپن در مقطعی از ریو هایابوسا کمک خواستند تا در مقابل خطر حمله‌ای تروریستی به رهبری یک شیمی‌دان که ژاپن را تهدید می‌کرد قرار بگیرد. این خطر توسط ریو رفع شد. ظاهرا ریو هایابوسا توان انجام کارهایی که حتی ارتش در آن‌ها عاجز هستند را نیز دارد.

۲. او یکی از بخش‌های مهم سری بازی‌های Dead or Alive است

ریو هایابوسا نینجا گایدن

ممکن است عجیب به نظر برسد اما سری بازی‌های نینجا گایدن ارتباط محکم و مستقیمی با بازی‌های سری Dead or Alive دارند. سری بازی Dead or Alive در سبک مبارزه ساخته شده (البته یک سری جانبی والیبال ساحلی نیز دارد). بازی‌های این مجموعه از نظر لحن، بسیار ملایم‌تر از سری بازی‌های نینجا گایدن ساخته شده‌اند. قسمت جالب ماجرا این‌جاست که ظاهرا دنیای میان این دو سری مشترک است و بارها حضور شخصیت‌های این بازی‌ها را در بازی‌های هر دو سری دیده‌ایم. مخصوصا شخصیت‌های سری نینجا گایدن که نقش پررنگی در مجموعه‌ی زنده یا مرده دارند.

۱. ریو هایابوسا بهترین نینجای تاریخ بازی‌های ویدیویی است

ریو هایابوسا نینجا گایدن

وقتی قرار بر رده‌بندی شخصیت‌های حاضر در بازی‌های ویدیویی باشد مشخص است که نظر افراد نقش مهمی ایفا می‌کند. با این وجود، زمانی که بخواهیم در مورد شخصیت‌های نینجا حرف بزنیم ریو هایابوسا همیشه در صدر جدول یا به آن نزدیک است. البته این موضوع به این هم ربط دارد که متاسفانه بازی‌های نینجایی برجسته‌ی زیادی تا به حال ساخته نشده‌اند. البته اصلا منظورمان این نیست که ریو شخصیت خوبی نیست و اتفاقا ریو از هر نظر حرف ندارد.

  • ۵+۱ نینجای برتر در بازی‌های رایانه‌ای

این مطلب بر مبنای نوشته‌ای در وب‌سایت Game Rant نگاشته شده.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته ۱۰ حقیقت از ریو هایابوسا که احتمالا نمی‌دانید؛ برترین نینجای تاریخ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala