همواره وقتی صحبت از فروش بازی‌ها در انگلستان به زبان می‌آید، اولین اثری که به ذهنمان خطور می‌کند، مجموعه بازی فیفا است. در این هفته، بازی فیفا ۲۱ توانسته پرفروش‌ترین بازی فیزیکی انگلستان شود. علاوه بر محبوبیت عظیم این بازی در انگلستان در این هفته فیفا ۲۱ با تخفیف‌های قابل‌توجهی روبه‌رو شد که این تخفیف‌ها قیمت آن را تا ۱۵ پوند یا حتی کمتر هم کاهش داد. این امر در افزایش فروش بازی و کسب این جایگاه تأثیر مهمی داشته است.

در حالی که فصل فوتبال باشگاهی در اروپا به اتمام رسیده است و اکنون تیم‌های ملی اروپایی در حال آماده‌سازی برای مسابقات یورو هستند، فروش بازی فیفا ۲۱ نسبت به هفته‌ی قبل ۵۹ درصد افزایش داشته است.

هفته‌ی کاملاً آرامی را پشت سر گذاشته‌ایم و رتبه‌های اول فهرست که اکثراً در سال گذشته عرضه شده‌اند، این سخن را گواهی می‌دهند. پس از بازی فیفا ۲۱، ساخته‌ی موفق و تحسین‌شده‌ی نینتندو یعنی بازی «انیمال کراسینگ» که سال گذشته رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کرد، در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین بازی‌های فیزیکی انگلستان قرار گرفته است. این در شرایطی است که فروش بازی نسبت به هفته‌ی قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است و این خود به‌وضوح از کم رونقی بازار در این هفته خبر می‌دهد. دیگر بازی مهم شرکت نینتندو یعنی بازی «ماریو کارت ۸: دلوکس» علیرغم ۱۰ درصد کاهش فروش در جایگاه سوم این جدول قرار گرفته است.

بازی «مرد عنکبوتی: مایلز مورالز» که هفته‌ی پیش صدرنشین پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان بود، این هفته با کاهش ۷۱ درصدی در فروش به مکان چهارم سقوط کرده است. برخلاف هفته‌ی قبل که موجودی جدید و بیشتری از پلی‌استیشن ۵ در بازار انگلستان تزریق شده بود، این هفته شاهد چنین چیزی نبودیم و همین قضیه باعث شده است تا فروش ساخته‌ی «اینسامنیاک گیمز» نتواند موفقیت هفته‌ی قبل خود را تکرار کند. آمار نشان می‌دهد که هرگاه موجودی پلی‌استیشن ۵ در بازار اضافه شده است، فروش بازی‌های انحصاری و به‌خصوص فروش این اثر افزایش داشته است. این نشان می‌دهد که بازی مرد عنکبوتی مایلز مورالز در میان افرادی که قصد خرید کنسول پلی‌استیشن ۵ را دارند محبوبیت زیادی دارد و بسیاری با خرید کنسول این اثر را هم خریداری می‌کنند. نکته‌ی جالب این است که در این هفته فروش نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ بازی مرد عنکبوتی مایلز مورالز با افزایش مواجه شده است.

بازی Sniper: Ghost Warrior Contracts 2

بازی Sniper: Ghost Warrior Contracts 2

بازی بایومیوتنت (Biomutant) که هفته‌ی گذشته توانسته بود در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین بازی‌های فیزیکی انگلستان قرار گیرد، این هفته با ۸۰ درصد کاهش فروش به مکان شانزدهم جدول سقوط کرده است و از فهرست ۱۰ بازی پرفروش‌ خارج شده است.

این هفته هم تخفیف‌های بازی‌های پلی‌استیشن ۴ در فروش بیشتر بازی‌های مهم انحصاری سال گذشته‌‌ی این کنسول نسل هشتمی تأثیر مهمی ایفا کرده‌اند. بازی «گوست آو سوشیما» با ۳۲ درصد افزایش فروش به مکان یازدهم جدول رسیده است و از آن‌سو اگرچه بازی «لست آو آس: پارت ۲» با ۴۶ درصد کاهش فروش مواجه شده است اما همچنان در میان ده بازی پرفروش این هفته قرار دارد و جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است.

تنها بازی جدید این هفته، Sniper: Ghost Warrior Contracts 2 بود که در جایگاه دوازدهم پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان قرار گرفته است. ۵۸ درصد از فروش بازی روی کنسول پلی‌استیشن ۴ و بقیه آن روی کنسول ایکس‌باکس وان بوده است.

در رابطه با دیگر بازی‌های مهم باید گفت که «مس افکت: لجندری ادیشن» با ۴۲ درصد کاهش فروش نسبت به هفته‌ی قبل به مکان چهاردهم جدول سقوط کرده است. بازی Miitopia توانسته‌ی رتبه‌ی نهم خود را در هفته‌ی گذشته حفظ کند و Resident Evil: Village با ۴۰ درصد کاهش فروش جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است.

اگرچه این هفته شاهد بازار کم رونقی بودیم اما هفته‌ی آینده قطعاً شرایط فرق خواهد کرد و رتبه‌های اول جدول دچار تحولاتی خواهد شد؛ زیرا قرار است یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۵ در سال جاری منتشر شود. استودیو اینسامنیاک گیمز که در این چند هفته با بازی مرد عنکبوتی: مایلز مورالز در جدول فروش بازی‌ها در انگلستان خوش درخشیده است، هفته‌ی آینده این شانس را دارد که با بازی جدید Ratchet & Clank: Rift Apart موفقیت خود را در جدول دوچندان کند. Ratchet & Clank: Rift Apart این شانس را دارد که صدرنشین هفته‌ی آینده جدول باشد.

شما می‌توانید جدول پرفروش‌ترین بازی‌های فیزیکی این هفته‌ی انگلستان را در پایین مشاهده کنید.

رتبه‌ی هفته‌ی قبل رتبه‌ی این هفته نام بازی
۸ ۱ FIFA 21
۶ ۲ Animal Crossing: New Horizons
۷ ۳ Mario Kart 8: Deluxe
۱ ۴ Spider-Man: Miles Morales
۴ ۵ Resident Evil: Village
۵ ۶ Assassin’s Creeed Valhalla
۱۱ ۷ Minecraft (نسخه‌ی نینتندو سوییچ)
۳ ۸ The Last of Us: Part 2
۹ ۹ Miitopia
۱۰ ۱۰ Super Mario 3D World + Bowser’s Fury

منبع: GameIndustry.biz

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته فیفا ۲۱ پرفروش‌ترین بازی این هفته‌ شد؛ بازگشت به روال سابق اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala