کنسول آتاری وی‌سی‌اس از جدیدترین بازی‌های روز پشتیبانی خواهد کرد و پس از چندین بار تأخیر، بالاخره روز ۲۵ خرداد به بازار عرضه خواهد شد. این کنسول نوستالژیک ابتدا با عنوان آتاری باکس شناخته می‌شد و به گفته‌ی توسعه‌دهندگان، ساخت آن سالها طول کشیده است. قرار بود که کنسول همان ۲۰۱۷ عرضه شود اما تاریخ عرضه به تابستان ۲۰۱۸ تغییر پیدا کرد. پس‌ازآن بود که از تأخیر دوباره آگاه شدیم و فهمیدیم که توسعه‌دهندگان به دنبال ارتقاء سخت‌افزاری آن هستند و به این زودی وارد بازار نمی‌شود.

  • آتاری ۲۶۰۰؛ آرزوی دهه شصتی‌ها‌

توسعه‌ی کنسول Atari VCS با مشکلات متنوعی دست‌وپنجه نرم کرده است. معمار ارشد کنسول چند ماه پیش از پروژه استعفا کرد و دلیل آن را عدم پرداخت حق‌الزحمه از سوی آتاری عنوان کرد. او گفته بود که آتاری به مدت ۶ ماه، هیچ حق‌الزحمه‌‌‌ای به وی پرداخت نکرده و او مجبور به ترک پروژه شده است. آتاری آن زمان به صحبت‌های بیان‌شده واکنش نشان داد و اذعان کرد که کنسول در عمق مراحل تولید قرار دارد و نباید نگران آینده‌ی کنسول بود.

همه‌گیری کرونا باعث شد تا تمامی برنامه‌های آتاری به‌هم خورد و تاریخ عرضه‌ی نهایی بار دیگر به تعویق افتد. انتشار این اخبار باعث شد تا طرفداران آتاری از آن سرد شوند وعده‌ای باور داشتند که ساخت این کنسول درنهایت لغو خواهد شد. پس از مدت‌ها تأخیر، کنسول آتاری وی‌سی‌اس روز ۱۵ خرداد در فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد.

کنسول آتاری VCS

در مورد کنسول و مشخصات آن باید بگوییم که اجرای بازی‌های قدیمی در کنار بازی‌های مدرن ازجمله ویژگی‌های مهم آن است. استفاده از پردازنده و کارت گرافیک شرکت AMD باعث شده تا کنسول توانایی اجرای بازی‌ها باکیفیت اچ‌دی را داشته باشد. استفاده از دسته‌ی قدیمی و آشنای آتاری از دیگر ویژگی‌های جالب این کنسول است که این بار با نورپردازی ال‌ای‌دی مزین شده است. پشتیبانی از ۸ گیگابایت حافظه DDR4 باعث شده تا این کنسول مشکلی هنگام اجرای بازی‌ها نداشته باشند.

  • آتاری از کنسول Ataribox رونمایی کرد

آتاری وی‌سی‌اس از سیستم‌عامل لینوکس استفاده می‌کند که انتخاب عجیبی برای یک کنسول بازی است اما به نظر می‌رسد که آتاری توانسته بازی‌های خود را روی چنین سیستم‌عاملی پیاده کند. بیشتر بازی‌های ارائه‌شده، حالت آرکید خواهند داشت اما پشتیبانی از بازی‌های روز کامپیوتر هم توسط این کنسول انجام خواهد شد. قابلیت استریم بازی‌‌های روز کامپیوتر، باعث شده تا عده‌ی زیادی آن را یک کامپیوتر کوچک بنامند. مایکل آرتز، مدیر ارشد عملیاتی آتاری در مورد قابلیت‌های جذاب کنسول Atari VCS می‌گوید:

می‌توانید انتظار قابلیت‌های سنتی یک کامپیوتر را از کارهای دفتری گرفته تا ایمیل و خرید آنلاین و بازی‌های کامپیوتری داشته باشید. افراد زیادی به این کنسول مانند یک کامپیوتر نگاه می‌کنند و دلیل آن این است که کیفیت سخت‌افزاری بهتری حتی نسبت به کامپیوتر‌های کوچک در این بازه‌ی قیمتی ارائه می‌دهد.

کنسول آتاری وی‌سی‌اس در دو نسخه‌ی جداگانه منتشر خواهد شد. نسخه‌ی پایه که ۳۰۰ دلار قیمت دارد، تنها شامل کنسول اصلی می‌شود اما نسخه‌ی گران‌تر باقیمت ۴۰۰ دلار، همراه دودسته‌ی مخصوص به همراه یک‌سری لوازم جانبی دیگر خواهد بود. هر دو نسخه همراه ‌ با کلکسیونی از ۱۰۰ بازی خاطره‌انگیز به فروش می‌روند و خوشبختانه از روز ۱۵ خرداد، قادر به خرید آن از فروشگاه‌های سراسر جهان خواهید بود.

منبع: Games Industry

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته تاریخ عرضه‌ی کنسول Atari VCS اعلام شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala