بازی الدن رینگ جدیدترین اثر استودیوی فرام‌سافت‌ویر، سازنده‌ی بازی‌های دارک سولز و بلادبورن است. دو بازی قبلی این استودیو، یعنی دارک سولز ۳ و سکیرو به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ منتشر شده‌اند. سکیرو علاوه بر این که تفاوت‌های زیادی با دیگر بازی‌های استودیوی فرام‌سافت‌ویر دارد، بسیار کوچک‌تر و کوتاه‌تر از دیگر بازی‌های این استودیو ساخته شده. ظاهرا ساخت بازی الدن رینگ به محض عرضه‌ی آخرین محتوای دانلودی قسمت سوم دارک سولز شروع و ساخت بازی سکیرو با منابع کم‌تری از استودیوی فرام‌سافت‌ویر انجام شده. طوری که می‌توانیم بگوییم در طول ۶ سال گذشته در مقایسه با سکیرو، بازی الدن رینگ توجه بیش‌تری از سازنده‌های خود دریافت کرده. از همان تریلر اول بازی الدن رینگ که در E3 سال ۲۰۱۹ منتشر شد مشخص بود که این بازی قرار است حسابی بزرگ باشد و عظیم‌ترین پروژه‌ی استودیوی فرام‌سافت‌ویر خواهد بود. بالاخره گیم‌پلی این بازی به دست ما رسیده و می‌توانیم ببینیم که این بازی به‌طور کلی چگونه است.

بازی الدن رینگ

از قبل می‌دانستیم که نقشه‌ی بازی الدن رینگ جهان باز است. به دلیل این که در دو سال گذشته هیچ‌گونه اطلاعات رسمی قابل‌توجهی از این بازی منتشر نشده بودند شایعات زیادی حول محور الدن رینگ در اینترنت می‌چرخیدند. بعد از دیدن گیم‌پلی بازی سکیرو که تفاوت‌های زیادی با بازی‌های سولزبورن (اصطلاحی برای جمع بستن سری بازی‌های دیمنز سولز، دارک سولز و بلادبورن) داشت برخی از طرفداران حس می‌کردند که ممکن است گیم‌پلی بازی الدن رینگ نیز متفاوت باشد. در تریلر گیم‌پلی این بازی به‌خوبی می‌بینیم که اتفاقا گیم‌پلی مبارزات بازی الدن رینگ حتی در مقایسه با بلادبورن، شباهت بیش‌تری به بازی‌های دارک سولز دارد.

در تریلر گیم‌پلی بازی الدن رینگ می‌توانیم شخصیت‌های این بازی را ببینیم که کلاس‌های مختلفی دارند و اتفاقا این کلاس‌ها شبیه به کلاس‌های بازی دارک سولز هستند. قسمت جالب ماجرا این‌جاست که چند جادو در این تریلر نشان داده می‌شوند که مشابه آن‌ها در بازی‌های دارک سولز وجود دارند. حتی افکت‌های صوتی این بازی هم مشابه افکت‌های صوتی بازی دارک سولز هستند. سیستم همکاری این بازی هم طبق چیزی که در بخش کوچکی از این تریلر دیده می‌شود شبیه بازی‌های سری سولز است. البته قبلا بخش‌هایی از تریلر گیم‌پلی این بازی لو رفته بود که از طریق آن می‌توانستیم حالت کلی گیم‌پلی را تماشا کنیم. آن تریلر در مرحله‌ی قدیمی‌تری از توسعه‌ی بازی ساخته شده بود و با وجود این که قسمت‌هایی از آن را در تریلر فعلی می‌بینیم، بیش‌تر آن تغییر کرده و با صحنه‌های دیگری جایگزین شده.

البته تمام بخش‌های گیم‌پلی این بازی شبیه به دیگر بازی‌های استودیوی فرام‌سافت‌ویر نیستند. برای مثال در این تریلر دنیای پهناور این بازی که هر قسمت از آن ظاهری مخصوص به خود را دارد نمایش داده می‌شود. همچنین قابلیت‌های جدیدی در این بازی وجود دارند. برای مثال جابه‌جایی در دنیای بازی با استفاده از اسب ممکن است و حتی می‌توان حین اسب‌سواری مبارزه کرد. البته احتمالا سیستم‌های دیگری نیز در این بازی وجود دارند که بعد از عرضه‌ی بازی با آن‌ها آشنا می‌شویم. اما مهم‌ترین نکته این است که بازی الدن رینگ کاملا حس و حال بازی‌های سولزبورن را القا می‌کند.

بازی Elden Ring

ظاهرا شخصیت اصلی بازی الدن رینگ همانند شخصیت اصلی دیگر بازی‌های استودیوی فرام‌سافت‌ویر فلک‌زده و بدبخت است. در بازی‌های دارک سولز ۱ و دارک سولز ۳ شخصیت اصلی بازی توسط دیگران تحت عنوان Chosen Undead و Ashen One شناخته می‌شد و شخصیت اصلی بازی بلادبورن یک شکارچی بود. در این تریلر، شخصیت اصلی بازی الدن رینگ هم با لقب Tarnished (لکه‌دار) صدا زده می‌شود. دنیای این بازی نیز همانند دنیای دیگر بازی‌های این استودیو خرابه‌ای از یک سرزمین کهن است که در گذشته پر افتخار بوده. بازی الدن رینگ نیز همانند همتایان خود پر از غول‌آخرهای شگفت‌انگیز و یقینا قدرتمند است که برخی از آن‌ها را در تریلر این بازی می‌بینیم. در این تریلر اشاره‌هایی به داستان این بازی هم می‌شود که البته به رسم همیشگی داستان‌گویی سازنده‌ی آن، چندان واضح نیستند. البته یقینا به‌زودی متخصصان داستان بازی‌های سولزبورن این تریلر را موشکافی خواهند کرد و قطره قطره‌ی اطلاعات داستانی را بیرون خواهند کشید.

جف کیلی، برگزارکننده‌ی رویداد سامر گیم فست در توییت جدید خود اعلام کرده که تریلر بازی الدن رینگ به درخواست خود میازاکی در انتهای این رویداد پخش شده تا هیجان تماشاچی‌ها به حداکثر ممکن خود برسد. بازی الدن رینگ قرار است در تاریخ ۲۱ ژانویه (۱ بهمن) برای پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس و اس، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوترهای شخصی از طریق استیم منتشر شود.

تریلر انگلیسی بازی:

تریلر ژاپنی بازی:

تصاویر بازی:

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته بالاخره تاریخ عرضه‌ی Elden Ring اعلام شد؛ رونمایی بزرگ از گیم‌پلی اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala