بازی Hades سال گذشته برای کامپیوترهای شخصی و نینتندو سوییچ منتشر شد و توانست هم توجه منتقدان و هم توجه طرفداران را به خود جلب کند. در پایان سال میلادی گذشته، این بازی در کسب جوایز هم خوش درخشید و توانست نظر بسیاری از مراسم‌ها و سایت‌ها را به خود جلب کند.

بعد از این موفقیت عظیم، تقریباً مطمئن بودیم که روزی Hades برای کنسول‌های دیگر هم منتشر خواهد شد اما خبری از معرفی رسمی نسخه‌های دیگر این بازی نبود. در مراسم اخیر مایکروسافت در E3 برای اولین بار شاهد معرفی این اثر برای دیگر کنسول‌ها بودیم.

بازی Hades

طبق اعلام رسمی استودیو «سوپرجاینت گیمز»، بازی Hades قرار است در تاریخ (۱۳ اوت) برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/ اس، پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ منتشر شود. همچنین در کنفرانس مایکروسافت اعلام شد که بازی Hades در روز انتشارش برای این کنسول‌ها به سرویس «ایکس‌باکس گیم پس» اضافه خواهد شد و دارندگان این سرویس در کامپیوترها و کنسول‌های ایکس‌باکس می‌توانند از طریق آن به تجربه‌ی این اثر بپردازند.

اگر بازی را روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ یا ایکس‌باکس وان خریداری کنید، می‌توانید به ترتیب آن را به‌صورت رایگان به نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ یا ایکس‌باکس سری ایکس / اس ارتقا دهید.

استودیو «سوپرجاینت گیمز» با شرکت «پرایوت دیویژن» (Private Division) همکاری کرده تا علاوه بر نسخه‌ی دیجیتالی، این اثر را به‌صورت فیزیکی برای کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس منتشر کند. نسخه‌ی فیزیکی کنسول ایکس‌باکس روی هر دو دستگاه قابل‌اجرا خواهد بود اما برای پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ دو نسخه‌ی فیزیکی متفاوت وجود دارد. البته، همان‌طور که گفته شد، اگر نسخه‌ی فیزیکی پلی‌استیشن ۴ را خریداری کنید، با یک آپدیت رایگان می‌توانید آن را به نسخه‌ی نسل نهمی تبدیل کنید.

کارگردان بازی در وبلاگ پلی‌استیشن اعلام کرده است که نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ بازی هیدیز از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد دسته‌ی این کنسول یعنی «بازخورد لمسی» و «ماشه‌های تطبیق‌پذیر» بهره خواهد برد.

در رابطه با ویژگی‌های گرافیکی و وضعیت اجرایی بازی باید گفت که نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس‌ وان با رزولوشن ۱۰۸۰ و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. این در حالی است که دارندگان کنسول‌های نسل نهمی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/ اس می‌توانند بازی را با رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه تجربه کنند. لازم به ذکر است که در نسخه‌ی کنسول‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نمی‌توانید داده‌های ذخیره‌شده‌ی خود را از کامپیوتر انتقال دهید. این امر در کنسول نینتندو سوییچ قابل‌اجرا بود.

منبع: Gematsu

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته بازی Hades برای پلی‌استیشن و ایکس‌باکس منتشر خواهد شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala