چهار بازی برتر ایرانی عرضه شده در نخستین رویداد تجاری بازی‌های رایانه‌ای تهران(تی‌جی‌سی) به انتخاب هیأت داوران بین‌المللی این رویداد معرفی شدند.

به گزارش پردیس گیم به نقل از خبرنگار مهر، نخستین رویداد تجاری بازی‌های رایانه‌ای تهران(تی‌جی‌سی) که از روزگذشته ۱۵ تیرماه در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما آغاز به کار کرده بود، عصر امروز با برگزاری آئین اختتامیه به کار خود پایان داد.

این رویداد که علاوه‌بر برگزاری نمایشگاه عرضه تازه‌ترین دستاوردهای صنعت گیم ایران، فرصتی برای تعامل تخصصی و تجاری میان بازی‌سازان ایرانی و نمایندگان جهانی صنعت گیم فراهم آورده بود، ‌ پس از دو روز برگزاری فشرده کنفرانس‌ها و نشست‌های تخصصی، با معرفی برترین بازی‌های ایرانی با قابلیت عرضه در بازار جهانی به کار خود پایان داد.

نکته جالب در داوری بازی‌های ایرانی در این رویداد، ترکیب کاملا خارجی هیأت داوران این رویداد متشکل از متخصصان بازی‌ساز و نشر بازی در بازار جهانی است که بر اساس نظر این داوران چهار بازی‌ای موفق به اخذ عنوان برترین‌ها شدند که کاملا نوآورانه مبتنی‌بر ایده‌های بومی طراحی و تولید شده‌اند.

بر این اساس در آئین اختتامیه نخستین دوره «تی‌جی‌سی» بازی ایرانی «نگاره» که برگرفته از ظرایف معماری ایرانی طراحی و عرضه شده است، عنوان «خلاقانه‌ترین بازی پی‌سی» را از آن خود کرد.

در بخش‌های دیگری بازی‌های «Live TV Tycoon» بعنوان خلاقانه‌ترین بازی موبایلی و «Run Dehghan Run» به عنوان بهترین بازی موبایل معرفی و تجلیل شدند.

بازی ایرانی «Grandom Overdrive» یا همان «خاله‌قزی» هم توانست عنوان برترین بازی پی‌سی را از آن خود کند.

منبع متن: pardisgame