Rocket League یکی از موفق‌ترین بازی‌های سال‌های اخیر بوده است و اکنون میلیون‌ها نفر در سراسر جهان طرفدار این بازی هستند. دستیابی به چنین جامعه‌ی بزرگی بی‌شک برای شرکتی کوچک نظیر Psyonix یک موفقیت ارزشمند محسوب می‌شود. اما قطعا زمانی که طرفداران یک بازی بی‌شمار شود، انتظارات فراوانی نیز برای ارتقا بازی ایجاد می‌شود و البته با کسب پول و شهرت بیشتر، ساختار شرکت و برنامه‌های آن نیز تغییر می‌کند.

به گزارش پردیس‌گیم، بتازگی آقای "جرمی دانهم" از مدیران Psyonix مصاحبه‌ای را با سایت Gamesindustry داشته است و در این مصاحبه پیرامون موضوعات مختلف و جالبی صحبت شده است. در ابتدا آقای "دانهم" گفت که آن‌ها به هیچ عنوان قصد سوءاستفاده (شیردوشی) از نام تجاری Rocket League را ندارند:

"ما به Rocket League به عنوان یک بستر و پلتفرم نگاه می‌کنیم نه یک سری بازی که نسخه‌های مختلفی دارد. Rocket League عنوانی است که از زمان انتشار تا الان بشدت گسترش پیدا کرده است اما هنوز هم همان ساختار اولیه Rocket League را دارد. Rocket League Karts و Rocket League RPG در کار نخواهد بود، ما نمی‌خواهیم از محبوبیت این نام سوءاستفاده کنیم."

خبر خوب برای دارندگان Switch این است که بزودی Rocket League راهی سرزمین پلتفرم‌های Nintendo خواهد شد و همچنین از قابلیت cross-platform بین Xbox One و Switch پشتیبانی خواهد کرد (بدین معنی که کاربران بر روی این دو پلتفرم می‌توانند با هم بصورت آنلاین بازی کنند). آقای "دانهم" در مورد مزایای همکاری با نینتندو گفت:

"نینتندو شرکت بسیار باهوشی است و می‌داند چطور با شما ارتباط برقرار کند. آن‌ها به تمام سوالات ما پاسخ می‌دهند و منابع موردنیاز را در اختیار ما قرار می‌دهند تا یک همکاری بزرگ شکل گیرد. اولین سوالی که از آن‌ها کردم این بود که آیا اجازه می‌دهند قابلیت cross-platform را در بازی قرار دهیم و آن‌ها گفتند که اگر ما فکر می‌کنیم چنین چیزی مهم است، قطعا شرایطش را فراهم خواهند کرد. این یک پاسخ دلگرم‌کننده برای ما بود."


 "دانهم" در ادامه پیرامون مخالفت Sony برای برقراری قابلیت cross-platform گفت:

"ما با Sony در این مورد خیلی صحبت کردیم، آن‌ها اجازه دادند که قابلیت cross-platform بین PS4 و PC برقرار شود اما برای Xbox و Switch چنین اجازه‌ای به ما ندادند. با این وجود ما تلاش خود را می‌کنیم و می‌توانیم به هر سوال یا تردیدی پاسخ دهیم. ما اطمینان داریم که می‌توانیم اتصالی امن را بین این پلتفرم‌ها برقرار کنیم. ایده cross-platform به نظر من اجتناب ناپذیر است و قطعا روزی دنیای بازی کاملا به این طریق در خواهد آمد، زمان این همه‌گیر شدن را نمی‌توانم بگویم اما مطمئن هستم روزی این اتفاق خواهد آفتاد. جامعه گیم باید این مرحله را پشت سر بگذارد."

Rocket League بسیار محبوب است و اکنون طرفداران زیادی در جهان دارد که باعث شده شوخی‌های زیادی نیز پیرامون آن شکل گیرد. آقای "دانهم" در مورد یکی از این شوخی‌ها گفت:

"امروزه در برخی از کشورها جا آفتاده که مردم می‌گویند "احساس راکت‌لیگ بودن را داریم!" که کنایه به سرحال بودن است. این همان چیزی است که ما دنبالش هستیم و از شنیدن آن خوشحال می‌شویم ... "

شرکت Psyonix می‌خواهد که بازی Rocket League با سرعت بالاتری به پیشرفت و گسترش خود ادامه دهد اما بدلیل کوچک بودن شرکت و طبیعتا کمبود نیروی انسانی، دستیابی به این هدف کار راحتی نیست. برای برطرف کردن این مشکل آقای "دانهم" گفت:

"ما کمی نگران پتانسیل و توانایی‌های خود برای پاسخ دادن به درخواست‌ طرفداران هستیم. مردم چیزهای زیادی از ما می‌خواهند که بسیاری از آن‌ها را در حال حاضر نمی‌توانیم به بازی اضافه کنیم. اما برای پاسخ دادن به این درخواست‌ها به دنبال آن هستیم که با برخی از شرکت‌های دیگر همکاری کنیم تا بتوانیم قدرت بیشتری را برای کار کردن بدست آوریم. در این صورت می‌توانیم بخش بزرگ‌ترین از انتظارات مردم از Rocket League را پاسخ دهیم"


Rocket League یک پدیده بزرگ تجاری است که سود فوق‌العاده‌ای را نصیب سازندگانش کرده است. این سود و شهرت، صرفا به جیب مدیران نرفته و آن‌ها سعی کرده‌اند که شرکت Psyonix را گسترش دهند. "دانهم" در مورد گسترش شرکت گفت:

"هنگامی که Rocket League عرضه شد، شرکت ما 36 نفر بود اما در طول این دو سال ما بخش‌های زیادی را تاسیس کرده یا گسترش دادیم، مثل بخش بازاریابی، روابط عمومی، ارتباط با مشتری و ... که باعث شد اکنون ما یک شرکت 90 نفره باشیم. ما حتی قرار است به یک ساختمان جدید و یک نام تجاری جدید روی بیاوریم و برنامه‌های بزرگی داریم"

عنوان Rocket League بر روی PS4 و Xbox One و PC در دسترس است و شما هم‌اکنون می‌توانید با پرداخت 20 دلار این بازی زیبا را خریداری کنید. در پایان دیدگاه شما در مورد این مصاحبه چیست؟ آیا شما بازی Rocket League را تجربه کرده‌اید؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه خود در مورد صحبت‌های آقای دانهم و بازی Rocket League را به اشتراک بگذارید ...

منبع متن: pardisgame