در بخشی از برنامه‌های استیدیا که گوگل برای GDC تدارک دیده بود، کارین یاپ (Careen Yapp)، مدیر توسعه‌ی تجاری استراتژیک گوگل، اعلام کرد که از این ماه هر بازی جدیدی که به فهرست بازی‌های استیدیا پرو اضافه شود، بر اساس اینکه بازیکنان آن اثر را چقدر و چند روز بازی می‌کنند، برای توسعه‌دهندگان درآمد ماهیانه‌ای به همراه خواهد داشت.

کارین یاپ توضیح می‌دهد: «بر اساس اینکه عناوین مختلف استیدیا پرو چه میزان از سوی بازیکنان تجربه شوند و چقدر آن‌ها با بازی‌ها تعامل داشته باشند، این سرویس می‌تواند ۷۰ درصد از درآمد ماهیانه را به توسعه‌دهندگان بازگرداند. برای اینکه این کار به ساده‌ترین شکل ممکن انجام شود، نرخ تعامل با بازی‌ها با معیار بازی در روز اندازه‌گیری خواهد شد. اگر بازیکنی یک بازی از آثار استیدیا پرو را دو بار در یک روز بازی کند، نرخ تعامل برابر با همان یک روز خواهد بود. اگر بازیکنی یکی از بازی‌های استیدیا پرو را در روز اول تجربه کند و سپس آن بازی را بار دیگر در روز دوم تجربه کند، این معادل دو روز بازی خواهد بود.»

گوگل استیدیا

این پیشنهاد نه‌تنها می‌تواند برای توسعه‌دهندگان مفید و بسیار خوب باشد بلکه می‌تواند انگیزه‌‌ی مضاعفی ایجاد کند که بازیکنان تشویق شوند تا به تجربه‌ی روزانه‌ی بازی‌ها بپردازند و از این طریق حتی سرویس گوگل استدیا هم رونق بیشتری پیدا کند. البته، این را هم باید در نظر گرفت که بعضی بازی‌های داستان‌ محور کوتاه‌تر شاید برخلاف بازی‌های چندنفره‌ی رقابتی آن تکرارپذیری را نداشته باشند و پس از یک بار تمام شدن تکرار بلافاصله‌ی آن‌ها رایج نباشد.

در ماه مه گوگل این ادعا را رد کرد که استدیا وضع نامناسبی دارد و یکی از عوامل اجرایی این شرکت اذعان داشت که این سرویس اشتراکی همچنان زنده‌ است و به‌خوبی به کار خود ادامه می‌دهد. حتی مدیر بخش بازاریابی آن‌ها هم به سایت GamesIndustry.biz اعلام کرده است که علی‌رغم گزارش‌های مختلف این پلتفرم وضعیت خوبی دارد. نیت آهارن می‌گوید: «ما در راه رسیدن خود به عرضه‌ی بیش از ۱۰۰ بازی جدید در سال ۲۰۲۱ در وضعیت خوبی قرار داریم و به تلاش خود برای تبدیل کردن استیدیا به مکانی عالی برای بازی کردن بازی‌ها روی پلتفرم‌هایی که هم‌اکنون در اختیار دارید، ادامه می‌دهیم.»

چندی پیش در خبری ناگهانی اعلام شد که استیدیا استودیوهای داخلی بازی‌سازی خود را بسته است و تمرکزش را به‌صورت کامل روی این سرویس اشتراکی خواهد گذاشت. هرچند این نشان از عقب‌نشینی در سیاست‌های گوگل است اما شاید همین تصمیم باعث شود تا آن‌ها با همکاری دیگر توسعه‌دهندگان این پلتفرم را بیش از گذشته بهبود دهند و آن را پشتیبانی کنند.

منبع: VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته گوگل استیدیا درآمد بازی‌سازان را از زمان بازی کردن محاسبه می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala