تنسنت در گذشته هم ۸/۷۵ درصد از سهام این شرکت انگلیسی را در اختیار داشت. شرکت سومو گروپ در واقع شرکت مادر «سومو دیجیتال» به حساب می‌آید که آن‌ها نیز یکی از شرکت‌های بزرگ توسعه‌ی بازی هستند که شعبه‌های زیادی در نقاط مختلف دارند. «سومو گروپ» بیش از ۱۲۰۰ کارمند دارد.

بازی Sackboy

اگرچه سومو دیجیتال عناوین خود را هم توسعه‌ می‌دهد اما آن‌ها بیش از همه برای همکاری با دیگر ناشرها و توسعه‌ی بازی برای ناشرهای بزرگ‌تر شناخته می‌شوند. آن‌ها در همین سال‌های اخیر، آثار مختلفی را که تحت مالکیت شرکت‌های دیگر بوده‌اند، توسعه‌ داده‌اند. یکی از آثار موفق و قابل‌توجه آن‌ها در این زمینه بازی «سکبوی: یک ماجراجویی بزرگ» (Sackboy: A Big Adventure) بود که برای شرکت سونی ساخته شد و توانست مورد توجه طرفداران قرار گیرد و حتی در مراسم بفتا هم جوایزی را دریافت کند. آن‌ها چند سال پیش هم بازی «کرک‌داون ۳» (Crackdown 3) را برای شرکت مایکروسافت توسعه‌ داده‌ بودند. با این حال، اگر شما مشتاق دنباله‌ای برای این آثار هستید، نباید چندان نگران باشید. تنسنت تأکید کرده که با انجام این معامله، سومو دیجیتال همچنان به این کار ادامه خواهد داد و خللی در شیوه‌ی کاری آن‌ها به وجود نخواهد آمد.

اگر توافق‌های نهایی صورت بگیرد و این معامله به سرانجام برسد، سومو گروپ دیگر شرکت بازی‌سازی انگلیسی خواهد بود که در سال ۲۰۲۱ با قیمتی بالغ بر ۱ میلیارد دلار به تصاحب شرکت دیگری در آمده است. در اوایل امسال، شرکت الکترونیک آرتس توانست سازندگان بازی فرمول ۱ یعنی شرکت کدمسترز را تصاحب کند.

کارل کِیورز (Carl Cavers)، مدیرعامل سومو گروپ و مؤسس سومو دیجیتال، در بیانیه‌ی خود درباره‌ی این موضوع بیان می‌کند: «سه مؤسس شرکت سومو که همچنان در اینجا کار می‌کنند یعنی پاول پورتر، دارن میلز و من همگی درباره‌ی آنچه انجام می‌دهیم و کاملاً متعهد به ادامه‌ی آن هستیم، شور و اشتیاق داریم. فرصت کار با تنسنت چیزی بود که نمی‌توانستیم آن را از دست بدهیم. این قضیه بُعد دیگری را برای شرکت سومو به همراه می‌آورد و فرصتی را برای ما فراهم می‌کند که بتوانیم نقش خود را به‌صورت تأثیرگذاری در این صنعت بجای بگذاریم؛ به‌گونه‌ای که در گذشته دور از دسترس ما بوده است.»

بازی Crackdown 3

او در ادامه‌ی سخنان خود می‌گوید: «تنسنت سابقه‌ی قدرتمندی در زمینه‌ی پشتیبانی تیم‌های مدیریتی و استراتژی‌های موجود آن‌ها دارد. در کنار شتاب کار در آثار خودمان، تنسنت تعهد خود را برای پشتیبانی ما در همکاری با مشتریان و ناشران دیگر نشان داده است و بیان کرده که قصد آن‌ها این است که این اطمینان را بدهند که ما می‌توانیم در نقش توسعه‌دهنده سرمایه‌گذاری لازم را برای ادامه‌ی کار با همکاران مهم دیگر خود روی پروژه‌های کلیدی داشته باشیم.»

جیمز میچل (James Mitchell)، مدیر ارشد استراتژیک تنسنت، اضافه می‌کند: «تنسنت افتخار می‌کند که از سال ۲۰۱۹ یکی از سرمایه‌گذاران در شرکت سومو بوده است و ما اکنون این پیشنهاد را برای تحول و تکامل این همکاری ارائه کرده‌ایم. تنسنت با سابقه‌ی حمایت از رشد استودیوهای بازی در سراسر جهان، یک سرمایه‌گذار متعهد در صنعت بازی‌های ویدیویی است. ما شرکت سومو و بازی‌هایی را که آن‌ها تولید می‌کنند و استراتژی و روحیه نوآوری آن‌ها را که برای سالیان زیادی زمینه‌‌ی موفقیت آن‌ها در صنعت فراهم کرده، ارج خواهیم نهاد.»

وی در ادامه اضافه می‌کند: «تنسنت قصد دارد تخصص و منابع خود را برای تسریع رشد شرکت سومو در انگلیس و خارج از آن فراهم کند. ما باور داریم که معامله‌ی پیشنهادی به نفع همه‌ی ذینفعان است و ارزش قابل‌توجهی را برای سهامداران شرکت سومو ارائه می‌دهد، در حالی که شرایط تجاری و کسب‌وکار شرکت را در آینده بهبود خواهد بخشید.»

منبع: GameIndustry.biz

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته تنسنت استودیوی سازنده‌ی کرک‌داون و سکبوی را با رقم ۱/۲ میلیارد دلار می‌خرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala