مایکل پکتر: Xbox برای Microsoft بسیار سود‌آور است و بازار را ترک نمی‌کند

Xbox One X در سال جاری منتشر می‌شود و با توجه به اینکه صحبت‌های زیادی از آن شده و هایپ زیادی برای انتشار آن وجود دارد، در بخش Xbox بار زیادی بر دوش این کنسول است. این کنسول قیمت بالایی خواهد داشت و تاکنون انحصاری‌های زیادی برای آن ندیده‌ایم و بعید نیست که در مقابل Sony و احیانا Nintendo عملکرد کمتر از حد انتظار داشته باشد بنابراین آیا Microsoft تصمیم به ترک بازار می‌گیرد؟ تحلیل‌گر DFC در سال گذشته گفت که Microsoft آماده خروج از بازار سخت‌افزار است پس آیا عملکرد ضعیف One X می‌تواند ضربه نهایی را در بازار به Microsoft وارد کند؟

به گزارش پردیس گیم، این سوالی بود که Gamingbolt از مایکل پکتر پرسید. با این حال، ظاهرا او فکر می‌کند Microsoft چنین کاری را انجام نخواهد داد:

"خیر، من فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد. کنسول‌های Xbox بسیار سودآور هستند. ما فعلا نگران این هستیم که چه کسی در رتبه اول است و چه کسی در رتبه دوم اما گفتن اینکه Microsoft از بازار خارج شود، مثل این است که بگوییم فروش محصولات Pepsi به اندازه‌ Coca-Cola نیست پس چرا بازار را ترک نکند؟ یا Burger King به اندازه McDonalds همبرگر به فروش نمی‌رساند پس چرا تعطیل نشود؟ هردوی آن‌ها سود می‌آورند، چه کسی اهمیت می‌دهد؟ تنها کسانی که این موضوع برای‌شان مهم است، طرفداران هستند."

قیمت بالای Xbox One X یک مسئله است و ضعف لاین‌آپ آن هم مشکلی دیگر؛ Microsoft عملا مورد عظیمی مثل Horizon Zero Dawn ندارد که مردم را وادار به خرید کنسول خود کند. Gamingbolt از پکتر می‌پرسد که آیا چنین چیزی به ضرر فروش کنسول خواهد بود یا خیر:

"من فکر می‌کنم این چیزی است که باید به آن توجه کنند. نمی‌دانم که آیا اولویت Microsoft چنین موردی است یا خیر و از این موضوع هم با خبر نیستم که آیا آن‌ها استودیوی داخلی هم سطح با استودیوهای Sony دارند یا نه. Horizon Zero Dawn کار استودیوی Guerrilla بود و آن‌ها واقعا خوب هستند. سخت است که Microsoft چیزی مثل آن‌ها را آماده کند مگر اینکه کاری مثل خرید Take-2 را انجام دهد و GTA و Red Dead را انحصاری‌های خود سازد زیرا آماده کردن استودیویی مثل Guerrilla می‌تواند سخت باشد. در کل بله، آن‌ها باید کاری مثل این را عملی کنند اما نمی‌دانم که قادر به انجامش هستند یا خیر."

پکتر همچنین در شب گذشته راجع به PS5 و تاریخ انتشار احتمالی آن صحبت کرده بود. او همچنین معتقد است کنسول جدید Sony با PS4 Pro هم سازگاری دارد.

دیدگاه شما در رابطه با صحبت‌های اخیر مایکل پکتر چیست؟

منبع متن: pardisgame