فروش کنسول جدید نینتندو در سراسر جهان بسیار خوب است. حال بنابر گفته‌ی تحلیل‌گر معروف صنعت گیم آقای Michael Pachter کنسول نینتندو سوییچ به اندازه کنسول Wii موفق نخواهد بود و حتی به فروش این کنسول نزدیک هم نمی‌شود.  فروش کنسول موفق Wii مقدار ۱۰۱٫۶۳ میلیون واحد بوده است. اما Pachter معتقد است فروش کل […]

Michael Pachter: نینتندو سوییچ به اندازه‌ی Wii موفق نخواهد بود

فروش کنسول جدید نینتندو در سراسر جهان بسیار خوب است. حال بنابر گفته‌ی تحلیل‌گر معروف صنعت گیم آقای Michael Pachter کنسول نینتندو سوییچ به اندازه کنسول Wii موفق نخواهد بود و حتی به فروش این کنسول نزدیک هم نمی‌شود.  فروش کنسول موفق Wii مقدار ۱۰۱٫۶۳ میلیون واحد بوده است. اما Pachter معتقد است فروش کل نینتندو سوییچ در طی ۵ سال حدودا ۵۰ میلیون واحد خواهد بود. درحالی که پیش‌بینی‌ها درباره‌ی آینده‌ی این کنسول بسیار خوش‌بینانه می‌باشند، Pachter نظری نسبتا متفاوت دارد.

در زیر می‌توانید تحلیل وی را مشاهده کنید:

در طول سال‌ها فروش کنسول نینتندو سوییچ به همراه کاهش قیمت حدود ۵۰ میلیون واحد خواهد بود. سوال این است که آیا آن به ۱۰۰ میلیون می‌رسد؟ برای رسیدن به این مقدار در طی ۵ سال، در هر سال ۲۰ میلیون واحد باید به فروش برسد که من آن را بسیار بعید می‌دانم. فکر می‌کنم نینتندو تعداد ۱۰ میلیون کنسول سوییچ را در طی هر سال به فروش برساند. اما سالانه ۲۰ میلیون بسیار بعید است.

این تحلیل‌گر حداقل زمان پنج ساله را برای پیش‌بینی خود در نظر گرفته است. اگرچه بنابر گفته‌ی شرکت نینتندو، سوییچ می‌تواند موفقیت‌های Wii را تکرار کند.

پیش از این نیز Michael Pachter پیش‌بینی کرده بود که در طی سال جاری نینتندو سوییچ کنسول ایکس باکس وان را در مقدار فروش شکست خواهد داد. البته حرف‌های Pachter تا حدودی منطقی به نظر می‌رسد. در ماه های اخیر سوییچ توانست به صورت مداوم ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ را در سرتاسر جهان شکست دهد. حتی اگر با عرضه ایکس‌باکس وان ایکس، فروش کنسول‌های مایکروسافت چند برابر شود، به نظر نمی‌رسد که آن‌ها بتوانند قدرت‌نمایی هشت ماهه سوییچ را پایان دهند.

 

منبع متن: gamefa