استودیو آرنا از استودیو های بازی سازی خوشنام ایرانی است. آرنا به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه هولدینگ فناپ در سال ۱۳۹۴ از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یک شرکت دانش بنیان شناسایی شده است. آرنا تا به حال ۵ بازی برای سیستم عامل اندروید منتشر کرده است که تمامی آن ها […]

TGC 2017 | مصاحبه با سازندگان عنوان «کیوبنگ»

استودیو آرنا از استودیو های بازی سازی خوشنام ایرانی است. آرنا به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه هولدینگ فناپ در سال ۱۳۹۴ از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یک شرکت دانش بنیان شناسایی شده است. آرنا تا به حال ۵ بازی برای سیستم عامل اندروید منتشر کرده است که تمامی آن ها به صورت رایگان از طریق کافه بازار قابل دسترسی هستند؛ البته برخی از این بازی ها شامل پرداخت درون برنامه‌ای نیز هستند. دو بازی آخر آن ها باباپز و کیوبنگ نام دارند که به گفته‌ی نماینده استودیو، بازخورد آخرین بازی آن ها،باباپز، بیش از ۴ عنوان دیگر راضی کننده بوده است. شایان ذکر است که عنوان کیوبنگ نیز از عناوین قابل توجه در آخرین جشنواره بازی های رایانه‌ای بود و توانست جایزه‌ی بهترین بازی اکشن سال را کسب کند. با وجود این که بازی های آرنا تا به امروز همگی از عناوین موبایلی بوده‌اند، این شرکت قصد دارد به سراغ بازی سازی برای رایانه های شخصی و کنسول ها نیز برود. به گفته‌ی نماینده‌ی آرنا کار بر روی رایانه های شخصی و کنسول برای آن ها حتمی خواهد بود اما این اتفاق در سال جاری صورت نخواهد گرفت و به احتمال زیاد در سال های آینده شاهد عناوین ساخت آرنا برای رایانه های شخصی خواهیم بود.

در ادامه می‌توانید مصاحبه‌ی گیمفا با استودیو آرنا در TGC 2017 را مشاهده کنید.

  • سلام، لطفا توضیح کوتاهی از بازی هایی که تا به حال ساختید بدهید.

سلام، خب ما تا امروز ۴ یا ۵ بازی ساخته ایم. اولین بازی که در این شرکت ساختیم توانست در جشنواره مقام اول را کسب کند اما به دلایلی در نشر اون به مشکلاتی هم برخوردیم. بعد از آن هم کیوبنگ را ساختیم که در کافه بازار هم منتشر شد. در جشنواره امسال هم کیوبنگ را شرکت دادیم که بهترین بازی اکشن شد. بعد از کیوبنگ هم باباپز رو ساختیم که یک ماه قبل از عید ۹۶، یعنی اوایل اسفند، منتشر کردیم و از کافه بازار قابل دریافت است. باباپز یک بازی آشپزی و به نوعی مدیریتی است که تا به امروز تقریباً ۳۵۰ کاربر [فعال] دارد.

  • از صحبت های شما به نظر می‌رسد که از لانچ بازی های خود تا به حال راضی هستید…

بله از عرضه بازی ها راضی بودیم. اما از لانچ آخرین بازی یعنی همین باباپز بیش‌تر از همه راضی بودیم.

  • از چه نظر لانچ باباپز رو بهتر از دیگر بازی های خودتون می‌دونید؟

چون باباپز هم گرفت و در زمانی کوتاه به محبوبیت رسید و الآن هم در بخش پرفروش ها قرار دارد؛ و هم اینکه کاربران این بازی بیش از دیگر عناوین بازخورد داشتند. باباپز از عناوینی است که مخاطبین ایرانی بیشتر می پسندند.

  • روی غرفه‌ی شما برچسب توسعه دهنده‌ی کنسول و رایانه های شخصی هم به چشم می‌خورد. برنامه های بعدی شما برای کنسول و رایانه های شخصی چیست؟

ما وقتی کار ساخت کیوبنگ را شروع کردیم برای انتشار آن بر روی استیم برنامه ریزی کرده بودیم اما به دلایلی چون جنبه‌ی مالی این کار و هم این که مخاطبین موبایلی متعدد تر بودند و این عنوان بر روی موبایل موفق تر عمل می کرد، به سراغ موبایل رفتیم. اما به احتمال زیاد، بعد از ساخت یک یا دو بازی موبایلی دیگر و انتشار آن ها به سراغ رایانه های شخصی خواهیم رفت. اما فکر نکنم در سال جاری این موضوع عملی شود.

  • کنسول های بازی چطور؟ چه زمانی به سراغ کنسول خواهید رفت؟

هر موقع که به سراغ رایانه های شخصی برویم همزمان با آن کار بر روی کنسول ها را نیز آغاز خواهیم کرد.

  • تشکر، خسته نباشید و خدانگهدار.

برای مشاهده بازی های آرنا در کافه بازار می‌توانید به صفحه اصلی کافه بازار این شرکت مراجعه کنید. علاقه‌مندان به مشاهده دیگر کارهای آرنا در زمینه وب و اطلاعات تکمیلی می‌توانند به سایت رسمی شرکت آرنا مراجعه کنند.

منبع متن: gamefa