همانطور که می‌دانید، بازی جدید استدیو Kojima Productions یعنی Death Stranding با موتور گرافیکی ساخته می‌شود که توسط استدیو هلندی Guerrilla Games توسعه پیدا کرده است. اما چنین تصمیم براحتی گرفته نشد و آقای "هیدئو کوجیما" برای این کار چند هفته از وقت خود و اعضای تیمش را در استدیو  Guerrilla Games سپری کرد و نهایتا به این نتیجه رسید که موتور گرافیکی بازی Horizon: Zero Dawn همان چیزی است که می‌خواهد!

به گزارش پردیس‌گیم، شاید این سوال مطرح شود که در این مدت زمانی که اعضای تیم کوجیما همراه با تیم Guerrilla کار کردند، آیا تبادل اطلاعاتی نیز وجود داشته؟ آقای "میشل فن‌ در لیو" کارگردان و مسئول تکنیکی موتور گرافیکی Decima توضیحات جالبی را در این رابطه بیان کرده است. به گفته آقای لیو آن‌ها از دیدن دانش و مهارت‌های تیم کوجیما حیرت زده شدند و چیزهای زیادی را از آن‌ها آموختند. آقای "لیو" طی یک پنل تخصصی که ویدئو آن منتشر شده است، در این مورد گفت:

"تیم کوجیما در بخش‌های مختلفی به کارکنان ما کمک کرد. مثلا یکی از بچه‌های ما یک سیستم نورپردازی را برای بازی طراحی کرده بود که از نظر من خیلی هم عالی بود اما یکی از برنامه‌نویسان کوجیما گفت که من یک نمونه مشابه از سیستم تو را طراحی کردم اما متوجه کدهای این بخش نمی‌شوم! اینها دقیقا چه کارایی دارند؟ و وقتی بررسی شد متوجه شدیم که حق با اوست! هنگامی که شما یک موتور گرافیکی اختصاصی را طراحی می‌کنید، در مسیر توسعه آن این شانس را ندارید که با افرادی هم سطح خودتان یا بهتر از خودتان کار کنید تا آن‌ها عیب‌های کار شما را بگویند اما ما این شانس را داشتیم که با تیم کوجیما در این بخش همکاری کردیم. آن‌ها بسیار جزئی‌بین هستند و این عادت را دارند که با شرایط و حالات مختلفی کار کنند بخاطر همین توانستیم از نظرات و دیدگاه آن‌ها برای توسعه بهتر موتور گرافیکی استفاده کنیم."


اقای "فن در لیو" در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت:

"یکی از بخش‌هایی که باعث حیرت ما شد، طراحی خط زمانی و ساختاری کات‌سین‌های بازی Death Stranding بود. آن‌ها در قالب یک پاورپوینت 50 صفحه‌ای این موضوع را توضیح دادند که چطور یک کات‌سین خلق می‌کنند و وقتی توضیحاتشان تمام شد با خودمان گفتیم ما باید از این افراد چیزای زیادی یاد بگیریم!"

در حال حاضر تیم آقای کوجیما مشغول ساخت بازی اکشن Death Stranding است که هنوز تاریخ انتشار دقیق آن مشخص نیست. اما با توجه به توانایی‌هایی فنی موتور گرافیکی Decima می‌توان از هم‌اکنون مطمئن بود که شاهد گرافیک تکنیکی خوبی در بازی خواهیم بود.

در پایان دیدگاه شما در مورد این خبر چیست؟ 

منبع متن: pardisgame