طبق شواهدی که اکنون به دست آمده است، ظاهراً این تیزر تبلیغاتی پر از ایستراگ‌ و اشاره به بازی‌های قدیمی و محبوب طرفداران است. در همان نگاه اول هم بعضی از این اشاره‌ها – همانند اشاره به آنچارتد، گاد آو وار و هورایزن زیرو داون – به‌وضوح و به‌راحتی آشکار هستند و دیده می‌شوند. با این حال، در هر گوشه‌ی این تیزر سرنخ‌هایی از بازی‌های معروف دیگری گنجانده شده است که در نوع خود بسیار قابل‌توجه است و به احتمال زیاد در نگاه اول آن‌ها متوجه آن‌ها نشده‌اید.

پیش از هر چیز از شما دعوت می‌کنیم تا این تیزر تبلیغاتی را ببینید که بسیار زیبا ساخته و کارگردانی شده است:

بعضی از این سرنخ‌ها به بازی‌های شناخته‌شده و محبوبی نظیر رزیدنت اویل ۴، اسلای کوپر، سایلنت هیل، اینفیموس، فاینال فانتزی ۱۶ و فاینال فانتزی ۷ ریمیک و بسیاری دیگر اشاره کرده‌اند.

مشخص است که دلیل اصلی سونی از این تریلر صرفاً خلق یک تریلر تبلیغاتی جذاب و با اشاره‌های فراوان به بازی‌های معروف بوده تا به این ترتیب به تاریخچه‌ی پلی‌استیشن با این بازی‌ها اشاره‌هایی کند. با این حال، ممکن است بعضی از این اشاره‌ها معنای بیشتری هم داشته باشند.

تیزر تبلیغاتی پلی‌استیشن

اشاره به بازی Hogwarts Legacy – در لحظه‌ی ۰:۲۱

اشاره به سمبل کارما بازی Infamous – در لحظه‌ی ۰:۲۱

اشاره به بازی Tekken – در لحظه‌ی ۰:۲۷

اشاره به بازی Dragon Quest – در لحظه‌ی ۰:۳۱

اشاره به شخصیت بازی Castlevania در قسمت‌های اولیه – در لحظه‌ی ۰:۳۱

اشاره به حلقه‌های معروف بازی Sonic – در لحظه‌ی ۰:۳۳

در اینجا کلمه‌ی Valisthea دیده می‌شود که همان جهان بازی Final Fantasy 16 است – در لحظه‌ی ۰:۳۸

اشاره به بازی Pac-Man – در لحظه‌ی ۰:۴۰

اشاره به لوگوی بازی Sly Cooper – در لحظه‌ی ۰:۵۸

اشاره به بازی FF7 Remake – در لحظه‌ی ۱:۰۳

اشاره به بازی Resident Evil 4 -‌ در لحظه‌ی ۱:۳۳

اشاره به بازی Helldivers – در لحظه‌ی ۱:۳۳

اشاره به بازی Dragon Quest – در لحظه‌ی ۰۰:۳۲

اشاره به بازی Alan Wake – در لحظه‌ی ۰۰:۵۹

اشاره به بازی Crash Bandicoot – در لحظه‌ی ۰۱:۱۵

اشاره به بازی Deathloop – در لحظه‌ی ۰۱:۱۸

اشاره به بازی Silent Hill (استفاده از همان رادیوی معروف بازی سایلنت هیل) – در لحظه‌ی ۰۱:۵۶

اگر دقیق‌تر نگاه کنیم، این ایستراگ‌هایی که توسط طرفداران پیدا شده است، به چند دسته تقسیم می‌شوند. بعضی از آن‌ها صرفاً به بازی‌های نمادین و بسیار معروفی همچون پک‌من و سونیک اشاره کرده‌اند که از نماد‌های معروف صنعت ‌بازی‌های ویدیویی هستند. برخی دیگر بازی‌هایی هستند که معرفی شده‌اند و می‌دانیم که برای پلی‌استیشن ۵ عرضه خواهند شد یا حتی در حال حاضر عرضه شده‌اند.

با این حال، دسته‌ی سوم شاید در نوع خود جالب هستند. این‌ها آثاری هستند که شایعه‌ها و گزارش‌هایی برای ساخت قسمت جدیدی از آن‌ها به گوش می‌خورد. برای مثال، مدت زیادی است که گزارش‌های قوی و معتبری وجود دارد که خبر می‌دهد به احتمال زیاد شاهد ساخت بازسازی بازی رزیدنت اویل ۴ خواهیم بود یا حتی در این چند سال اخیر به‌دفعات متعدد شایعه‌های مختلفی درباره‌ی قسمت جدیدی از سایلنت هیل شنیده‌ایم که البته تاکنون خبری از آن‌ نبوده است. اثری مانند  Helldivers که اشاره‌ی کوچکی به آن در تریلر دیده می‌شود، مدتی است که انتظارهایی برای معرفی دنباله‌ی آن وجود دارد.

البته، همه‌ی این‌ها به احتمال زیاد برداشتی بسیار اغراق‌آمیز باشد و شاید اصلاً هدف سونی چنین چیزی نبوده است و صرفاً قصد داشته به برخی از بازی‌های قدیمی و حال حاضر کنسول‌های خود اشاره کند. البته، در اوایل نسل قبل هم سونی در یک تیزر تبلیغاتی به بازی‌هایی مثل کرش بندیکوت و استریت فایتر اشاره‌هایی کرده بود که بعدها دیدیم آن دو اثر برای کنسول پلی‌استیشن ۴ ساخته شده‌اند.

با این حال، باید دوباره تأکید کنیم که هدف اصلی صرفاً اشاره به این بازی‌ها و یادآوری تاریخ پلی‌استیشن بوده است و هیچ‌گونه تأیید رسمی برای ساخت دنباله‌ی بعضی از این آثار وجود ندارد. هرچند، بدمان نمی‌آید که حداقل بعضی از آن‌ها در سال‌های آینده توسعه داده شوند.

منبع: MP1ST

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته آیا تیزر تبلیغاتی سونی به بازی‌های معرفی نشده‌ی پلی‌استیشن اشاره می‌کند؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala