شرکت مایکروسافت هم‌اکنون برروی کنسول بعدی خود کار می‌کند! چند ماهی تا عرضه کنسول ایکس‌باکس وان ایکس بیشتر باقی نمانده. ایکس‌باکس وان ایکس نسخه بهبود یافته ایکس‌باکس وان است، اما باید به این نکته اشاره کرد که پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. این نشان دهنده این است که مایکروسافت پا در مسیری گذاشته که آینده سخت‌افزاری کنسول‌های بازی دیگر […]

جانشین ایکس‌باکس وان ایکس هم‌اکنون در دست ساخت قرار دارد

شرکت مایکروسافت هم‌اکنون برروی کنسول بعدی خود کار می‌کند!

چند ماهی تا عرضه کنسول ایکس‌باکس وان ایکس بیشتر باقی نمانده. ایکس‌باکس وان ایکس نسخه بهبود یافته ایکس‌باکس وان است، اما باید به این نکته اشاره کرد که پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. این نشان دهنده این است که مایکروسافت پا در مسیری گذاشته که آینده سخت‌افزاری کنسول‌های بازی دیگر مانند گذشته نخواهد بود، در عوض سیر عرضه کنسول‌های بازی نیز شبیه قطعات کامپیوتری و گوشی‌های تلفن همراه شده است. بنظر می‌رسد برنامه مایکروسافت برای آینده بخش سرگرمی‌های خود این چنین باشد…

برهمگان آشکار است که مایکروسافت سعی در رشد و توسعه بازار ایکس‌باکس دارد. حال جز کوردن (Jez Corden) سردبیر ارشد وب‌سایت Windows Central که بعنوان یکی از عوامل داخلی شرکت مایکروسافت نیز شناخته می‌شود، شخصی است که عامل اصلی لو رفتن بسیاری از اخبار و اطلاعات مایکروسافت از گذشته تا به امروز بوده است. او هم‌اکنون اعلام نموده که کنسول بعدی شرکت مایکروسافت در دست ساخت است.

براساس گفته‌های وی، کنسول بعدی شرکت مایکروسافت به این زودی‌ها منتشر نخواهد شد. او اضافه کرد که توقع عرضه آن طی بازه زمانی دو ساله کمی زودهنگام می‌باشد، بدین معنی که نزدیک‌ترین تاریخی که می‌توان منتظر ایکس‌باکس بعدی بود سال ۲۰۲۰ است. کوردن احتمال می‌دهد که کنسول بعدی ایکس‌باکس همانند ایکس‌باکس وان ایکس، کنسولی جدید از خانواده ایکس‌باکس وان باشد. همچنین او اشاره نمود از آنجایی که مایکروسافت به این کار علاقه‌مند است، دیگر “نسلی” برای کنسول‌ها وجود نخواهد داشت، یعنی اینکه “نسل‌های بعدی” ایکس‌باکس که در گذشته شاهد آن بودیم، دیگر هرگز محقق نمی‌شوند!

در ادامه آقای کوردن به سراغ بحث عناوین انحصاری و استودیویهای فرست‌پارتی مایکروسافت رفت. او به این نکته اشاره کرد که مدیر بخش ایکس‌باکس آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) بازخوردهای هواداران در مورد عناوین فرست‌پارتی را شنیده است و از آن‌ها آگاهی کامل دارد. او از ارائه اطلاعات بیشتر امتناع کرد، اما از صحبت‌‌های وی اینگونه برداشت می‌شود که مایکروسافت احتمالا سعی در ایجاد تغییرات داخلی در شرکت خود دارد تا در آینده شاهد ارائه عناوین فرست‌پارتی بیشتری باشیم.

در پایان باید گفت که اگر صحبت‌های آقای کوردن صحت داشته باشند، بنابراین از اواخر سال آینده باید منتظر شنیدن خبرهایی از ایکس‌باکس بعدی باشیم. جالب خواهد بود که آیا ایکس‌باکس بعدی می‌تواند گوی قدرت را از پلی‌استیشن ۵ که پیش‌بینی شده در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود، برباید یا خیر!

منبع متن: gamefa