در حالی که دستگاه‌های واقعیت مجازی در دنیای بازی‌های ویدیویی به گسترش و محبوبیت بیشتر خود ادامه می‌دهند اما هنوز فاصله‌ی زیادی با محبوبیت تجربه‌ی سنتی بازی‌های ویدیویی دارند و به نظر هم نمی‌رسد که این اتفاق به‌ این زودی‌ها تغییر کند. بر اساس گفته‌های اخیر رئیس ایکس‌باکس یعنی فیل اسپنسر (Phil Spencer) به همین خاطر است که ایکس‌باکس تمرکز و تعهد کامل خود را روی نرم‌افزارها قرار داده و در حال حاضر نمی‌خواهد آن توجه را به سخت‌افزارهایی مثل واقعیت مجازی معطوف کند.

فیل اسپنسر در جریان رویداد Wall Street Journal Tech Live بیان کرده است: «من فکر می‌کنم که نوآوری و خلاقیتی که در حال حاضر در زمینه‌ی سخت‌افزار در حال رخ دادن است، عالی است و یک توانمندسازی مهم به حساب می‌آید، [اما] در حال حاضر، من تصمیم دارم بیشتر درون صنعت در زمینه‌ی توانمندسازی بخش نرم‌افزار فعالیت کنم. من معتقدم که این در بلندمدت بهتر خواهد بود.»

هدست واقعیت مجازی

هدست‌های واقعیت مجازی ویندوز یا Windows Mixed Reality Headsets

این اظهارنظر با تمرکز این نسل ایکس‌باکس برای سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم پس کاملاً همخوانی دارد. همین چند روز پیش ایکس باکس اعلام کرد که در این ماه‌ بازی‌هایی نظیر Age of Empires 4، The Forgotten City و آثار برجسته‌ی دیگر به سرویس ایکس باکس گیم پس اضافه خواهند شد.

با این حال، اسپنسر در جریان رویداد WSJ Tech Live به سخت‌افزار پلی‌استیشن وی‌آر سونی اشاره کرد و اظهار داشت که کاری را که سونی، آکیولس و ولو در فضای واقعیت مجازی انجام می‌دهند، تحسین می‌کند اما به هر حال آن‌ها علاقه دارند که در شرایط فعلی که روی ارائه‌ی بازی‌ها برای بازیکنان تمرکز کرده‌اند، باقی بمانند.

رئیس ایکس‌باکس همچنین به این واقعیت اشاره کرد که بسیاری از سخت‌افزار‌های واقعیت مجازی از ویندوز که توسط مایکروسافت توسعه داده شده، استفاده می‌کنند. بنابراین به هر حال تجربه‌های واقعیت مجازی راه خود را به سمت مصرف‌کنندگان محصولات مایکروسافت باز می‌کنند.

منبع: Game Informer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته ایکس‌باکس علاقه‌ای به حضور در بازار واقعیت مجازی ندارد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala