"وارن اسپکتر" (Warren Spector) بی شک یکی از تاثیرگذارترین کارگردانان و مدرسان دنیای بازی محسوب می‌شود که همگان او را به واسطه عناوینی نظیر Deus EX، Thief و System Shock می‌شناسند و ایشان هم اکنون نیز مشغول توسعه بازی System Shock 3 است. به گزارش پردیس‌گیم، بتازگی سایت IGN مصاحبه‌ای را با آقای اسپکتر داشته است و محوریت این مصاحبه، علاقه ایشان به ساخت بازی‌‌های AAA و بلاک‌باستر است. آقای اسپکتر در این رابطه گفت:

"من واقعا به آینده‌ی بازی‌های AAA اهمیتی نمی‌دهم. از نظر من هزینه ساخت این بازی‌ها بسیار بالا است، تیم‌ها بسیار بزرگ می‌شوند و ریسک و خطرات زیادی پروژه را تهدید می‌کند و در آخر شاید ما صرفا همان عناصر و مکانیک‌های قدیمی و افتضاح گذشته را ببینیم که در ظاهری زیبا عرضه شده‌اند. البته این راه هم قبول دارم که بازار AAA چیزهای منحصربفردی نیز دارد اما من علاقه‌ی زیادی به فضای آن ندارم."

آقای اسپکتر در ادامه به ستایش جریان بازی‌های مستقل پرداخت:

"راستش را بخواهید من در نمایشگاه‌هایی مثل E3 و GDC بیشتر وقتم را صرف مشاهده دست‌آوردهای بازی‌سازان مستقل می‌کنم. من فکر می‌کنم شما خلاقیت‌های بی‌حد و حصر را در بازار بازی‌های مستقل می‌بینید و در این عناوین می‌توانم بگویم که از همه چیز بهتر استفاده می‌شود. در حال حاضر راه‌های بسیار زیادی برای خلق یک بازی وجود دارد و به همان میزان راه‌های مختلفی برای دستیابی به مخاطبین زیادی نیز وجود دارد. شما براساس این بستر می‌توانید رویاهای خود را به بازی تبدیل کنید."

لازم بذکر است که سال گذشته ما در پردیس‌گیم موفق شدیم تا مصاحبه مفصل و جالبی را با اقای اسپکتر انجام دهیم. شما می‌توانید این مصاحبه را در لینک زیر مطالعه نمایید:

مصاحبه پردیس‌گیم با وارن اسپکتر بازی‌ساز و مدرس بزرگ صنعت بازی

در پایان دیدگاه شما در مورد صحبت‌های آقای اسپکتر چیست؟ آیا شما هم موافق این موضوع هستید که در حال حاضر بازی‌های مستقل نوآوری‌های بیشتری را در قیاس با بازی‌های AAA ارائه می‌دهند؟

منبع متن: pardisgame