در مصاحبه‌ای با CNBC، مدیر عامل این شرکت، پت گلسینگر، ادعا کرده که در حالی که وضعیت به تدریج بهبود خواهد یافت، ممکن است چندین سال طول بکشد تا به طور کامل حل شود. او بیان کرد:

ما اکنون در بدترین وضعیت هستیم. در هر سه ماهه‌ی سال آینده به طور فزاینده‌ای بهتر می شویم، اما تا سال ۲۰۲۳ میلادی تعادل بین عرضه و تقاضا وجود نخواهد داشت.

این برخلاف اظهارات اخیر لیزا سو، مدیرعامل AMD است که اعلام کرده انتظار دارد در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش عرضه باشد. پس از همه‌گیری ویروس کرونا، در حالی که اعمال اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی توسط کشورها انجام می‌شد، زنجیره‌های تامین کالا دچار مشکل و از طرفی تقاضای چشمگیری برای کنسول‌های بازی ایجاد شد.

ایکس باکس و پلی‌استیشن

همچنین در ماه سپتامبر فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، بیان کرد که مشکلات فعلی عرضه‌ی کنسول تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت. او فکر می‌کند که کمبود تراشه تنها چیزی نیست که روند عرضه‌ی کنسول‌ها را برای مایکروسافت مختل کرده است. در ادامه صحبت‌های او در این باره آمده است:

من فکر می‌کنم این که مشکل عرضه را فقط به کمبود تراشه‌ها ربط بدهیم چندان جالب نیست. وقتی به این فکر می‌کنم که دریافت قطعات لازم برای ساخت یک کنسول امروزی و سپس رساندن آن به بازارهایی که در آن تقاضا وجود دارد به چه معنا است، چندین نوع نقطه ضعف در این فرآیند می‌بینم. متاسفانه فکر می‌کنم این مشکل تا سال تقویمی بعدی گریبان‌گیر ما خواهد بود.

از زمان عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی، کمبود این دستگاه‌ها تبدیل به یک معظل جدی شده است. پیش از این رئیس بخش مالی شرکت سونی، هیروکی توتوکی نیز اعلام کرده بود که مشکل عرضه‌ی کنسول‌ها تا پایان سال جاری برقرار خواهد بود و حتی با افزایش تولید نیز نمی‌توانند تقاضای جامعه را پاسخ دهند. این مشکل به حدی بزرگ است که دیجی‌تایمز در گزارشی خبر از بازطراحی کنسول‌ پلی‌استیشن ۵ در سال آینده‌ی میلادی داد.

منبع: VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته اینتل: کمبود پردازنده و کارت گرافیک تا ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala