اگر سینما را مانند تیغی باریک در نظر بگیریم که یک طرف آن سینمای معناگرا و مفهومی و سمت دیگر آن سینمای تجاری و پرفروش باشد، حدود ۹۰ درصد کارگردانها به یک سمت آن تعلق دارند. اساتیدی مانند پیر پائولو پازولینی، لوییس بونوئل و سرگی پاراجانف فیلمهایی به شدت مفهومی ساختهاند که هیچگاه بین مخاطب عام […]
![[سینماگیمفا]: سینمای کلاسیک: نقد فیلم ۱۲ مرد خشمگین، لومتِ میانهرو! [سینماگیمفا]: سینمای کلاسیک: نقد فیلم ۱۲ مرد خشمگین، لومتِ میانهرو!](http://gamefa.com/wp-content/uploads/2017/07/12_angry_men_5-660x330.png)
اگر سینما را مانند تیغی باریک در نظر بگیریم که یک طرف آن سینمای معناگرا و مفهومی و سمت دیگر آن سینمای تجاری و پرفروش باشد، حدود ۹۰ درصد کارگردانها به یک سمت آن تعلق دارند. اساتیدی مانند پیر پائولو پازولینی، لوییس بونوئل و سرگی پاراجانف فیلمهایی به شدت مفهومی ساختهاند که هیچگاه بین مخاطب عام بینندهای نداشته و پرفروش نبودهاند و فقط قشری خاص طرفدار آنها بودند (که البته این موضوع از ارزش کار آنها کم نمیکند) . و دستهای دیگر هم سالها به ساخت فیلمهای عام و تجاری مانند کمدیهای دم دستی و اکشنهای بی مغز چند سال اخیر هالیوود مشغول بودهاند و به وضوح فیلمهای پرفروش آنها لکهای ننگ بر پیکره سینما هستند ولی گاهی متاسفانه با اقبال خوب تماشاچیها مواجه میشوند.
لینک مطلب: سینمای کلاسیک: ۱۲ مرد خشمگین، لومتِ میانهرو!
منبع متن: gamefa