تنها چند ماه تا انتشار “قوی‌ترین کنسول تاریخ” باقی مانده است. اگر اخبار اخیر را دنبال کرده‌اید ممکن است شایعاتی مبنی بر تاخیر خوردن این کنسول شنیده باشید. خبر خوب این است که این شایعات کاملا ساختگی می‌باشند و رئیس ایکس باکس، آقای فیل اسپنسر کاملا این موضوع را تکذیب کرده است.  اخیرا GamingBolt  مصاحبه‌ای […]

سازنده Mulaka: ایکس باکس وان ایکس در بحث کنسول‌ها، یک”هیولا” است

تنها چند ماه تا انتشار “قوی‌ترین کنسول تاریخ” باقی مانده است و اگر اخبار اخیر را دنبال کرده‌اید ممکن است شایعاتی مبنی بر تاخیر خوردن این کنسول شنیده باشید. خبر خوب این است که این شایعات کاملا ساختگی می‌باشند و رئیس ایکس باکس، آقای فیل اسپنسر کاملا این موضوع را تکذیب کرده است.  اخیرا GamingBolt  مصاحبه‌ای با Adolfo Aguirre، یکی از اعضای استودیو Lienzo انجام داده است. وی درحال حاضر مشغول کار بر روی عنوان Mulaka می‌باشد که قرار است در سال جاری برای ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر شود. GamingBolt  از وی در مورد کنسول ایکس باکس وان ایکس شرکت مایکروسافت سوال کرد. در زیر می‌توانید سخنان وی را مشاهده کنید:

ایکس باکس وان ایکس یه هیولا است و ما بسیار مشتاقیم تا ببینیم چه کار‌هایی می‌توانیم با آن بکنیم. قدرت وان ایکس از بسیاری از رایانه‌های شخصی پیش‌رفته (High- End) پایین‌تر است اما هم‌چنان در بین کنسول‌ها، یک دستگاه بسیار قدرت‌مند است و می‌تواند  ‌هم‌ردیف بهترین رایانه‌های شخصی قرار بگیرد.

در ادامه از وی سوال شد که آیا کنسول ایکس باکس وان ایکس قادر خواهد بود بازی Mulaka را با رزولوشن ۴K و فریم ریت ۶۰ اجرا کند یا خیر.

Aguirre پاسخ داد:

این مسئله‌ای است که ما بر روی هردو کنسول ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن ۴ پرو به آن امیدوار هستیم. به زودی در این مورد بیشتر حرف می‌زنیم.

در مورد تفاوت چشم‌گیر سخت افزار بین کنسول وان ایکس و پلی استیشن ۴ پرو که مدتی پیش استودیو Sumo Digital به آن اشاره کرده بود، Aguirre بیان کرد:

ما هنوز با کنسول ایکس باکس وان ایکس کار نکرده‌ایم و شخصا نمی‌توانم زیاد درباره‌اش صحبت کنم. اما قطعا تفاوت قابل توجهی بین این دو وجود خواهد داشت. ما بسیار مشتاقیم تا ببینیم Mulaka  بر روی این کنسول چگونه خواهد بود.

ایکس باکس وان ایکس جدیدترین عضو خانواده‌ی ایکس باکس وان است که در طی کنفرانس E3 2017 از آن رونمایی شد. این کنسول که با نام قبلی خود یعنی Project Scorpio نیز شناخته می‌شد، دارای ۶ ترافلاپس قدرت پردازش و پشتیبانی از رزولوشن ۴K است. این کنسول به گفته‌ی شرکت مایکروسافت “قوی ترین کنسول ساخته شده در تاریخ” است که به عنوان کوچک ترین کنسول مایکروسافت ۴۹۹ دلار قیمت گذاری شده است. ایکس باکس وان ایکس در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۱۶ آبان ۱۳۹۶) عرضه خواهد شد. می‌توانید تریلر رونمایی آن را در اینجا مشاهده کنید.

منبع متن: gamefa