تایتان فال 1

استودیوی سازنده اخیرا در توییتر خود اعلام کرده که از تاریخ ۱ دسامبر (۱۰ آذر ۱۴۰۰) فروش اولین بازی تایتان‌فال متوقف شده است. این بازی تیراندازی پس از ۸ سال، در تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۲ (۱۰ آذر ۱۴۰۱) نیز از سرویس‌های اشتراکی حذف خواهد شد. همانطور که انتظار دارید، سرورهای بازی فعال باقی می‌مانند؛ بنابراین کسانی که هنوز به صورت آنلاین وارد بازی می‌شوند، می توانند به تجربه‌ی آن ادامه دهند. در حالی که استودیو دلیلی برای توقف فروش بازی ارائه نکرد، گفتنی است که یکی از دلایل آن این است که این سری چندین سال است که مورد حملات DDoS مداوم قرار می‌گیرد.

استودیو در ادامه اعلام کرد:

مطمئن باشید که تایتان‌فال هسته‌ی DNA استودیوی ریسپاون است و این جهان باورنکردنی امروز در تایتان‌فال ۲، ایپکس لجندز و در آینده ادامه خواهد داشت. این مجموعه یک ستاره‌ی شمالی برای بازی‌هایی است که ما در اینجا در ریسپاون به ایجاد آن ادامه خواهیم داد.

تایتان‌فال اولین بازی تحسین شده‌ی ریسپاون بود. این استودیو توسط جیسون وست و وینس زامپلا تأسیس شد که در گذشته استودیوی اینفینیتی وارد را پایه‌گذاری کرده بودند و در ایجاد مجموعه‌ی کال آو دیوتی نیز نقش داشتند. زامپلا در سال ۲۰۱۷ بیان کرد که به دلیل پنجره‌ی انتشار بازی تایتان‌فال ۲ که باعث رقابت مستقیم با بازی‌های جدید سری کال آو دیوتی و بتلفیلد شد، این بازی که به همان اندازه مورد استقبال قرار گرفته بود، نتوانست آن‌گونه که انتظار می‌رفت به فروش موفقی دست پیدا کند.

تایتان فال 2

گفتنی است که در سال ۲۰۱۹، ریسپاون اعلام کرد که برنامه‌های خود را برای بازی‌های جدید از سری تایتان‌فال عقب انداخته است تا بتواند پس از رشد بازی بتل‌ رویال و رایگان ایپکس لجندز، روی پشتیبانی از آن تمرکز کند. همچنین الکترونیک آرتز در ماه آوریل ادعا کرد که این بازی بیش از ۱۰۰ میلیون بازیکن را پشت سر گذاشته است و ماه گذشته نیز اشاره کرد که این مجموعه به یک میلیارد دلار درآمد به صورت سالانه نزدیک می‌شود.

تابستان گذشته، ریسپاون استودیوی جدیدی را در ونکوور کانادا معرفی کرد که گفته بود روی ادامه‌ی پشتیبانی از ایپکس لجندز تمرکز خواهد داشت. همچنین اخیرا این شرکت اعلام کرده که در حال استخدام بازی‌سازان برای یک بازی ماجراجویی تک نفره‌ی کاملا جدید است. این بازی هم اکنون در دست توسعه است اما اطلاعاتی از آن در دسترس نیست. با توجه به مشکلاتی که تایتان‌فال ۲ از نظر تجاری پیدا کرد و موفقیت ایپکس لجندز، عرضه‌ی سومین نسخه از این مجموعه در سال‌های جاری دور از انتظار است.

منبع: VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته فروش تایتان‌فال ۱ متوقف شد؛ سرورها خاموش نمی‌شوند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala