این خبر از طریق سایت Eurogamer منتشر شده که گزارش داده که Hazelight واقعاً علامت تجاری بازی It Takes Two را کنار گذاشته است اما به عنوان یک استودیو امیدوار است که به یک توافق با تیک‌-تو دست پیدا کند. گزارش این سایت نشان می‌دهد که شرکت تیک-تو مدت کوتاهی پس از انتشار بازی It Takes Two این ادعای تجاری را علیه استودیوی Hazelight ارائه کرده است. شواهد نشان می‌دهد که Hazelight پس از آن اتفاق مالکیت نام بازی را رها کرده است.

سایت Eurogamer برای اظهارنظر به استودیو Hazelight تماس گرفته، اما استودیوی سازنده‌ی این بازی اعلام کرده که نمی‌تواند در مورد اختلافات جاری اظهارنظر کند اما تیم آن‌ها امیدوار است که این مشکل حل شود. همان‌طور که در گزارش اشاره شده است، استودیوی Hazelight مناقشه نکرده که به دلیل ادعای شرکت تیک-تو مجبور به کنار گذاشتن علامت تجاری خود با نام It Take-Two شده است. این موضوع را می‌توانید از طریق اطلاعیه رهاسازی از اداره ثبت اختراع ایالات متحده مشاهده کنید.

علیرغم گمانه‌زنی‌های برخی از افراد مبنی بر اینکه این ادعای تصاحب علامت تجاری ممکن است باعث شود استودیوی سازنده‌ی بازی It Takes Two مجبور شود تا نام این بازی را تغییر دهد، تحلیلگران صنعت معتقدند که قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد.

It Takes Two and Take-Two

مایک فوتر (Mike Futter)، بنیان‌گذار F-Squared و تحلیلگر صنعت در توییتر نوشت: «این اختلاف روی نام تجاری به این معنا است که استودیوی Hazelight نمی‌تواند از نام تجاری بازی خود محافظت کند اما با این حال آن‌ها مجبور به تغییر نام بازی نیستند. اگر بخواهند بتوانند دوباره از نام بازی خود محافظت کنند، می‌توانند نام بازی را هم تغییر دهند اما صادقانه بگویم که احتمالاً ارزش آن را ندارد که تصمیم به چنین کاری بگیرند.»

او در ادامه‌ی صحبت‌های خود اشاره می‌کند که شرکت تیک-تو نمی‌گوید که استودیو Hazelight قوانین را نقض کرده بلکه نمی‌خواهد که این استودیو بتواند از نام تجاری It Takes Two محافظت کند. او می‌گوید که این موضوع می‌تواند در موقعیتی نظری که در آن شرکت تیک-تو بخواهد شعاری برای شرکت خود تحت عنوان It’s Take-Two مطرح کند، آنگاه استودیو Hazelight ممکن است بتواند به دلیل علامت تجاری It Take-Two از انجام این شعار جلوگیری کند. به این خاطر تیک‌-تو این ادعای عجیب را انجام داده و خواسته تا Hazelight حق محافظت از نام تجاری بازی خود را نداشته باشد.

ریچارد هوگ (Richard Hoeg)، وکیلی است که اغلب اخبار مهم حقوقی صنعت را از دید یک وکیل حرفه‌ای تحلیل و بررسی می‌کند. او در رابطه با این موضوع در توییتر نوشته است: « مسأله و پرسش ایجادشده در رابطه با نام تجاری It Takes Two به اندازه‌ی حجم عظیم الحاقات و چالش‌هایی که شرکت تیک-تو برای گرفتن امتیاز از متقاضیان استفاده می‌کند، بد نیست.»

او افزود که اگر به هیئت دادگاه و استیناف نگاه کنید، می‌بینید که Take-Two در سه ماه گذشته برای حداقل ۲۵ پرونده درخواست تمدید ارائه کرده است – او گفت که سایر شرکت‌های بازی شش تا هفت سال طول می‌کشد تا به این تعداد برسند. او می‌گوید: «شرکت تیک-تو بسیار بسیار تهاجمی رفتار می‌کند. در مقایسه، It Takes Two نام شرکتی نیست و به هر حال به دلیل تعداد زیاد کالاها و خدماتی که قبلاً از این عبارت استفاده می‌کردند، کاربرد محدودی دارد. من گمان می کنم که آن‌ها به‌سادگی از درخواست علیه علامت تجاری کناره‌گیری کرده و فقط بر کپی‌رایت تکیه کنند.» او جمله‌ی خود در توییتر را این‌گونه و با کنایه به پایان رساند که مطالعه‌ی او درباره‌‌ی تیک‌-تو به این شکل بوده که تیک-‌تو تقریباً هر چیزی را که به کلمه‌ی « Two» ربط داشته باشد، به چالش می‌کشد.

  • نامزدهای گیم اواردز ۲۰۲۱ اعلام شد؛ دث‌لوپ با بیشترین نامزدی در صدر

بازی It Takes Two یکی از بازی‌های تحسین‌شده‌ی امسال است که در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۱ هم شانس‌هایی برای کسب جوایز مختلف دارد.

منبع: Game Informer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته نام بازی It Takes Two دردسرساز شد؛ شکایت شرکت تیک-تو اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala