نقد فیلم Dunkirk

فیلم مورد انتظار Dunkirk ساخته کریستوفر نولان، ‌کارگردان مطرح انگلیسی چند روز دیگر در سراسر دنیا اکران خواهد شد و از هم اکنون ما شاهد نقد‌ و بررسی‌های انجام شده توسط وبسایت‌های مطرح جهان بوده‌ایم. با پردیس گیم همراه باشید تا نقدهای این فیلم را با هم مرور کنیم.

Slate: 100

"دانکرک کارگردانی خود را در سطح کمال و ساده‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین حالت به نمایش می‌گذارد."

Screen International: 100

"نولان فیلمی منظم، جذاب، عمیقا درگیر کننده و فراموش نشدنی ساخته است که در زمره بهترین فیلم‌های جنگی دهه اخیر جای می‌گیرد."

Variety: 100

"دقیقا این همان چیزی است که مخاطب از کریستوفر نولان می‌خواهد. نولان به عنوان استاد سبک فانتزی و علمی تخیلی دست خود را برای اولین بار بر روی یک واقعه تاریخی نهاده است و حاصل کار یک اثر فوق‌العاده است."

The Hollywood Reporter: 100

"دانکرک یک شاهکار امپرسیونیستی است. این کلماتی نیستند که شما انتظار دارید در وصف یک سرگرمی عظیم البودجه تابستانی که توسط یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان عامیانه ساز صنعت فیلم ساخته شده است، ‌بشنوید. آثار جنگی مشابه Dunkirk را بسیار کم دیده‌ایم و لحظات فوق‌العاده عمیقی را به شما ارائه می‌دهد."

The Guardian: 100

"Dunkirk فیلمی قدرتمند و خارق العاده است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. فیلم بخاطر نمایش بُعد منفی و زشت جنگ، دچار کلیشه‌ها نمی‌شود و یک گریز شرم آور از میدان جنگ و سرشار از سربازانی که از ترس خود را کثیف کرده‌اند و یک دنیای تاریک و سیاه مردانه را ارائه می‌دهد. این بهترین فیلم نولان است."

IGN: 95

"دانکرک فیلم جنگی هوشمند، غیرمتعارف و غالبا خیره کننده است."

New York Daily News: 90

"اجازه دهید باقی کارگردانان با سربازان اسباب بازی و جلوه‌های کامپیوتری خوش باشند. نولان کار ویژه‌ای انجام داده است .... دانکرک جایگاه خاصی برای قهرمان پروری، مهربانی، بخشش دارد. هرچه پیش آید را به فال نیک بگیر. آنچه از توانت برمی‌آید، انجام بده. هرگز تسلیم نشو."

در پایان به نظر می‌رسد باز هم با شاهکاری از طرف کریستوفر نولان روبرو باشیم. اگر شماهم با نظر ما موافق هستید، در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

منبع متن: pardisgame