Half Life به عنوان یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین فرانچایزهای تاریخ شناخته می‌شود، اما با این حال حدود ۱۳ سال است که خبری از این عنوان افسانه‌ای نیست و به نظر می‌رسد شرکت Valve هم قصدی برای ادامه دادن این سری ندارد. Marc Laidlaw، یکی از نویسندگان سابق این سری که به تازگی و در […]

نویسنده‌ی سابق Half Life: ایده‌های زیادی برای عنوان سوم بازی داشتم

Half Life به عنوان یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین فرانچایزهای تاریخ شناخته می‌شود، اما با این حال حدود ۱۳ سال است که خبری از این عنوان افسانه‌ای نیست و به نظر می‌رسد شرکت Valve هم قصدی برای ادامه دادن این سری ندارد. Marc Laidlaw، یکی از نویسندگان سابق این سری که به تازگی و در سال ۲۰۱۶ با شرکت Valve قطع همکاری کرده است، اظهار نظر جالبی درباره‌ی سری Half Life کرده است. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

اخیرا با انتشار خبری مبنی بر جدایی Chet Faliszek، یکی از نویسندگان قسمت دوم سری Half Life از شرکت Valve، موج عظیمی از ناامیدی طرفداران از ساخت Half Life 3 به راه افتاده است. با این حال به نظر می‌رسد در مقطعی، ایده‌هایی برای ساخت نسخه‌ی بعدی Half Life به میان آمده بود و Marc Laidlaw به عنوان نویسنده‌ی ارشد این سری، نقشه‌هایی برای قسمت سوم بازی در ذهن داشته است، اما به دلایل نامشخص، هرگز ساخت Half Life 3 و یا Half Life 2: Episode 3 کلید نخورد. لایدلا در مصاحبه‌ای که اخیرا داشته است، درباره‌ی این ایده‌ها صحبت کرده است.

لایدلا که در سال ۲۰۱۶ از شرکت Valve جدا شده بود، بیان کرده است که اگرچه آن‌ها درباره‌ی نام نسخه‌ی بعدی این سری به نظر نهایی نرسیده بودند و بین ساخت دو عنوان Half Life 3 و Half Life 2: Episode 3 مردد بودند، اما ایده‌های کاملا واضحی درمورد ادامه‌ی این سری داشته‌اند. همچنین او توضیح می‌دهد که قرار بود، نسخه‌ی بعدی Half Life، پایان ماجراهای دکتر Gordon Freeman نباشد؛ بلکه طرفداران را برای نسخه‌ی بعدی بازی، منتظر نگه دارد.

من علاقه‌ای برای بازگشت به گذشته ندارم. در یک مقطع، ایده‌هایی برای Half Life 3 داشتم. تمام این ایده‌ها، بازی را به نقطه‌ای می‌رساند که می‌توانستم بازی را کنار بگذارم و تا نسل بعد، دوباره به سراغ‌ ادامه‌ی داستان بازی نروم. [بعد از ساخت Half Life 3] امیدوار به ساخت عنوانی برای بازنگری اتفاقات به وقع پیوسته، بین نسخه‌ی دوم و سوم این سری بودم که می‌توانست به اندازه‌ی بازنگری در اتفاقات به وقوع پیوسته بین نسخه‌های اول و دوم، دراماتیک باشد. حقیقتا مطمئن نیستم که قبلا کسی از این اهداف من، صحبت کرده باشد، اما به شخصه دوست دارم آزادی عمل کامل در اختیار کسی که بعد از من، نوشتن داستان بازی را برعهده دارد، قرار داده شود. به شخصه علاقه‌ی زیادی به داستان‌های “پایان باز” دارم. متاسفانه من موفق به ساخت نسخه‌ی بعدی بازی نشدم، اما هرگز فکر نمی‌کردم که روزی تا ساخت نسخه‌ی سوم بازی، پیش‌ بروم؛ البته اگر دو عنوان Half Life 3 و Half Life 2: Episode 3 را یک عنوان در نظر بگیریم!

لایدلا در ادامه‌ی صحبت‌های خود، اشاره می‌کند که با توجه به ایده‌‌های خود، قصد به پایان رساندن این سری را نداشت و شایعاتی که در آن زمان به این موضوع اشاره می‌کرد، کذب محض بوده‌اند.

از نظر من هر عنوانی بالاخره به پایان خواهد رسید و شکی در این موضوع وجود ندارد. زمانی شایعاتی مبنی بر پایان کار سری Half Life در نسخه‌ی بعدی مطرح شده بود که با توجه به ایده‌های من، درست نبود. قصد من این بود تا داستان نسخه‌ی بعدی را به گونه‌ای طراحی کنم که قالبی مشابه نسخه‌ی دوم داشته باشد و در عین حال پایانی مشابه نسخه‌ی اول و دوم داشته باشد؛ یعنی قرار دادن Gordon در موقعیتی نامشخص و منتظر برای شروع عنوان بعدی سری. درست مانند سریال‌هایی که مخاطب برای تماشای قسمت بعدی، به شدت عطش دارد.

به نظر شما آیا ممکن است، روزی عنوان Half Life 3 معرفی شود؟ انتشار پچی جدید برای Half Life 1، آن هم بعد از ۱۹ سال، تنها خبری است که اخیرا از این سری منتشر شده و می‌تواند نشانه‌هایی از معطوف شدن توجه شرکت Valve به این سری داشته باشد. نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: gamefa