گزارش امسال وضعیت صنعت بازی‌های ویدیویی که در مراسم‌ سالیانه‌ی اجلاس توسعه‌دهندگان بازی (یا همان GDC) انجام می‌شود، منتشر شده است. در این گزارش از ۲۷۰۰ توسعه‌دهنده‌ی بازی درباره‌ی کار آن‌ها سؤال‌های مختلفی پرسیده شده است که نتایج جالبی را به همراه داشته است.

  • یوبی‌سافت تا امروز فقط ۱۵ عدد NFT فروخته است

یکی از سؤالاتی که پرسیده شد، به این شرح بود: «علاقه و نظر استودیوی شما نسبت به توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) چگونه است؟» در این جامعه‌ی آماری، ۷۰ درصد از پاسخ‌دهندگان پاسخ دادند که علاقه‌ای به آن ندارند، این در حالی است که ۲۱ درصد گفتند تا حدودی علاقه‌مند هستند و ۷ درصد هم گفتند که بسیار به آن علاقه دارند. در این بین، فقط ۱ درصد از افراد پاسخ دادند که در حال توسعه‌ی آثار مبتنی بر ان‌اف‌تی هستند.

ubisoft quartz

در سؤال دیگری از توسعه‌دهندگان بازی پرسیده شد که آیا استودیو آن‌ها به رمزارزها به‌عنوان یک شیوه و ابزار پرداخت علاقه‌مند است؟ نتیجه‌ی این پرسش هم تقریباً مشابه بود. ۷۲ درصد بیان کردند که علاقه‌ای ندارند. ۲۱ درصد گفتند تا حدودی علاقه‌مندند، ۶ درصد اعلام کردند بسیار به چنین چیزی علاقه دارند و فقط ۱ درصد اشاره کرده‌اند که در حال حاضر از این شیوه استفاده می‌کنند.

به گفته‌ی GDC، وقتی از توسعه‌دهندگان پرسیده شد که درباره احتمال وجود ارزهای دیجیتال یا NFT در بازی‌ها چه احساسی دارند، بعضی از [توسعه‌دهندگان] آن را آینده‌ی صنعت‌ بازی نامیدند. با این حال، اکثریت پاسخ‌دهندگان بیان کردند که مخالف هر دو شیوه هستند. آن‌ها برای اثبات گفته‌ی خود به دلایلی از جمله پتانسیل برای کلاهبرداری، نگرانی‌های کلی برای سیستم‌ کسب درآمد و همین‌طور تأثیرات مخرب زیست‌محیطی اشاره کردند.

این نظرسنجی همچنین نمونه‌هایی از برخی از پاسخ‌های مثبت و منفی را هم ارائه کرد. برای مثال، یکی از پاسخ‌های مثبت به این شکل است: «من فکر می‌کنم این تغییری عظیم در طرز فکر ما درباره‌ی کالاهای دیجیتال و مالکیت/کسب درآمد ایجاد خواهد کرد.»

با این وجود، همان‌طور که از آمار مشخص است، اغلب واکنش‌ها منفی‌ها بوده است. برای مثال یکی از توسعه‌دهندگان گفته است: «اینکه چگونه این کسب‌وکار به‌عنوان یک طرح همانند شرکت‌های هرمی شناسایی نشده است، فراتر از درک من است.»

castlevania nft

یکی از توسعه‌دهندگان دیگر گفت: «”چه نیازی به آن‌ها داریم؟ قرار دادن این سیستم‌ها در بازی‌هایمان چه فایده‌ای دارد؟ چه کسی از این چیزها استفاده می‌کند؟ به نظر می‌رسد مخاطبان بسیار کمی دارند و همچنین این فناوری‌ها هنوز از انرژی پایدار استفاده نمی‌کنند و هدف آن‌ها پولشویی هستند. به‌عنوان یک توسعه‌دهنده‌ی بازی، عمیقاً احساس ناراحتی می‌کنم که فشاری برای پیاده‌سازی چنین تکنولوژی‌های وجود دارد. این احساس وجود دارد که این اتفاق کاملاً ناشی از طمع برای پول بیشتر است زیرا ما داستان‌هایی در مورد میلیونرهایی در زمینه‌ رمزارزها می‌خوانیم، در حالی که در واقعیت همه این‌ها بسیار ناپایدار و غیراخلاقی است.»

  • کونامی هم وارد بازار فروش NFT شد؛ کسلوانیا اولین قربانی

شرکت‌های بازی‌سازی متعددی از جمله کونامی و یوبی‌سافت فروش اقلام دیجیتالی را در قالب ان‌اف‌تی آغاز کرده‌اند، اگرچه این موضوع به خاطر دلایل متعدد از جمله آسیب‌های محیط‌زیستی موردانتقاد بسیاری از افراد قرار گرفته است. اسکوئر انیکس هم جدیدترین ناشر بزرگی است که علاقه‌ی خود را به این تکنولوژی ابراز کرده است. همچنین کونامی هم به‌نوعی وارد این بازار شده است.

منبع: VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته اکثر توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی به ان‌اف‌تی علاقه ندارند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala