قطعا سال ۲۰۱۷ تا بدین جای کار، سال خوبی برای علاقه مندان به سبک نقش آفرینی بوده است. از عناوین Horizon: Zero Dawn و Persona 5 بگیرید تا بازی‌های Nier: Automata و NiOh، همگی باعث شده‌اند تا ساعت ها پای آن ها سرگرم شویم و لذت ببریم (بازی‌های نقش آفرینی دیگری نیز منتشر شدند اما […]

عنوان NieR: Automata تا به حال بیش از ۵۰۰,۰۰۰ نسخه در استیم فروخته است

قطعا سال ۲۰۱۷ تا بدین جای کار، سال خوبی برای علاقه مندان به سبک نقش آفرینی بوده است. از عناوین Horizon: Zero Dawn و Persona 5 بگیرید تا بازی‌های Nier: Automata و NiOh، همگی باعث شده‌اند تا ساعت ها پای آن ها سرگرم شویم و لذت ببریم (بازی‌های نقش آفرینی دیگری نیز منتشر شدند اما یا مانند Mass Effect Andromeda ناامید کننده بودند یا عناوین بزرگ و قابل توجهی به حساب نمی‌آمدند). یکی از بازی‌هایی که موفقیت آن، تا این اندازه پیش بینی نمی‌شد، عنوان NieR: Automata بود که برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و رایانه های شخصی منتشر شد و نه تنها توسط بازی‌بازان مورد استقبال قرار گرفت، بلکه نظرات و بازخورد های بسیار خوبی نیز از طرف منتقدان دریافت کرد.

NieR: Automata یک بازی نقش آفرینی ژاپنی است که به وسیله استودیوی اکشن ساز پلاتینیوم گیمز ساخته (به کارگردانی یوکو تارا) و توسط شرکت اسکوئر اینکس، منتشر شده است. طبق اطلاعاتی که به تازگی از SteamSpy دریافت کردیم، مشخص شد که NieR: Automata در شبکه استیم تا به حال ۵۱۱,۸۸۵ نسخه فروخته است. این در حالی است که ۱۱۴,۴۸۰ بازی‌باز تنها در دو هفته اخیر این عنوان را تجربه کرده‌اند. در بخش های دیگر اطلاعات آماری SteamSpy، مشاهده می‌کنیم که روز گذشته، ۲,۱۸۱ نفر وارد بازی شده شده اند و حدود ۵۰ ویدیوی جدید در یوتیوب از بازی به انتشار رسیده است. این آمار واقعا فوق‌العاده است و نشان می‌دهد که بازی علاوه بر پلی‌استیشن ۴، عملکرد بسیار خوبی نیز در شبکه استیم و پلتفرم رایانه های شخصی داشته است.

عنوان NieR: Automata ابتدا در ماه فوریه ۲۰۱۷ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد و سپس در تاریخ ۱۷ مارس برای شبکه استیم و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفت. این بدین معنی است که تنها حدود ۴ ماه از انتشار بازی روی استیم می‌گذرد و فروش بیش از ۵۰۰,۰۰۰ نسخه‌ای برای آن رقم خورده است. پیش از این می‌دانستیم (طبق اعلام ۲۹ می) که ۱٫۵ میلیون نسخه از بازی به سراسر دنیا عرضه شده که این رقم تا به حال بدون شک به ۲ میلیون (یا بیشتر) رسیده است.

عنوان NieR: Automata هم‌اکنون برای پلتفرم های پلی‌استیشن ۴ و رایانه های شخصی در دسترس است و استودیوی پلاتینیوم گیمز به تازگی، علاقه خود را برای ساخت عنوانی دیگر در سری Nier نشان داده است. باید منتظر بمانیم و ببینیم که خبر آغاز ساخت نسخه بعدی Nier به وسیله استودیوی اکشن ساز و کاربلد پلاتینیوم گیمز به گوش می‌رسد یا خیر.

منبع متن: gamefa