اسکوئر انیکس (Square Enix) هیمشه عادت دارد که بازی‌هایش را سال‌ها زودتر از انتشار معرفی کند و بعد از آن نیز به دلیل چرخه پروسه طولانی مدت، تا مدت‌ها از انتشار آن‌ها جلوگیری کند. کاری که بارها و بارها باعث ناامیدی طرفداران شده است و بسیاری از آن‌ها را به خاطر بلاتکلیفی، به شدت ناراضی […]

کار ساخت نسخه بازساری شده Final Fantasy 7 کمی جلوتر از Kingdom Hearts 3 پیش‌ می‌رود

اسکوئر انیکس (Square Enix) هیمشه عادت دارد که بازی‌هایش را سال‌ها زودتر از انتشار معرفی کند و بعد از آن نیز به دلیل چرخه پروسه طولانی مدت، تا مدت‌ها از انتشار آن‌ها جلوگیری کند. کاری که بارها و بارها باعث ناامیدی طرفداران شده است و بسیاری از آن‌ها را به خاطر بلاتکلیفی، به شدت ناراضی کرده است. بازی‌های Final Fantasy 12, 13, 15, Kingdom Hearts 3 و همینطور نسخه بازسازی شده Final Fantasy 7 همگی از نمونه‌های بارزی هستند که به این سرنوشت دچار شده‌اند.

اما از بین اسامی ذکر شده، دوتای آن‌ها از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی هستند که اسکوئر انیکس تا به حال کار کرده است و در لیست زمانبندی این شرکت برای ساخت قرار دارند. اگرچه اسکوئر انیکس به‌تازگی خبر عرضه Kingdom Hearts 3 در سال ۲۰۱۸ را داده است اما هر دو این عناوین در پروسه ساخت طولانی مدت این شرکت در حال سپری کردن زمان هستند. با این شرایط به هر حال، به نظر می‌رسد که کار توسعه و ساخت نسخه بازسازی شده Final Fantasy 7، کمی جلوتر از Kingdom Hearts 3 پیش‌ می‌رود اما به نظر می‌رسد که این تفاوت فقط در برخی جاهای کوچک دیده شده است و پروسه ساخت این دو بازی در مجموع اختلاف زیادی با هم ندارد. به هر طریق این که طرفداران بدانند کدام بازی از کدام یکی از نظر توسعه و ساخت جلوتر قرار دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

آقای تتسویا نومورا (Tetsuya Nomura) کارگردان هر دو این بازی‌ها، در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه فامیتسو که توسط تیم خبری وبسایت Dualshockers ترجمه شده است، در این خصوص اعلام کرد:
اگرچه بخش‌هایی مانند میان پرده‌ها [از نسخه بازسازی شده Final Fantasy 7] وجود دارد که جلوتر از Kingdom Hearts III پیش‌ می‌روند، ولی ما در مرحله‌ای قرار داریم که از توسعه بیرونی به توسعه در خانه در حال تغییر موضع هستیم. بنابراین انتظار نداشته باشید که در این وضعیت حساس ما اطلاعات بیشتری بتوانیم منتشر کنیم.
این مسائل در برخی از موارد معقول است و نشان می‌دهد که کار ساخت بازی‌های رایانه‌ای تا چه حد پیچیده و مشکل است. به هر حال به پیش بردن چند پروژه سنگین و پرهزینه به خصوص در یک دوره زمانی کار راحتی نیست و بدیهی است اگر کار توسعه ساخت یک عنوان از عنوان دیگری که در یک پروسه زمانی در حال ساخت هستند، جلوتر باشد؛ مانند همین موردی که کارگردان این دو بازی اعلام کرد که ساخت نسخه بازساری شده Final Fantasy 7 در بعضی مراحل از Kingdom Hearts 3 جلوتر قرار دارد. اما از جایگاهی که ما قرار داریم و به عنوان یک بازی‌باز، تنها چیزی که انتظار داریم ببینیم این است که این دو بازی به خوبی ساخته و پرداخته شوند و بدون هیچ مشکل فنی به بازار عرضه شوند و همچنین مهم‌ترین موضوع در زمان فعلی و با شرایط موجود این است که این دو بازی دقیقاً در زمانی که اعلام شده عرضه شوند و شاهد تأخیر چندین و چندباره آن‌ها نباشیم.

منبع متن: gamefa