بازی Nier: Automata در زمان عرضه با واکنش مثبت منتقدان و بازیکنان همراه شد و از آن به عنوان یکی از بازیهای زیبای سال یاد میشود. اگرچه وضعیت نسخه پلیاستیشن ۴ این بازی در کشور ژاپن با فروش ۳۵۰ هزار نسخهای کمی ناامیدکننده خوانده شده است، اما وضعیت فروش کلی آن در سراسر جهان امیدوارکننده […]

بازی Nier: Automata در زمان عرضه با واکنش مثبت منتقدان و بازیکنان همراه شد و از آن به عنوان یکی از بازیهای زیبای سال یاد میشود. اگرچه وضعیت نسخه پلیاستیشن ۴ این بازی در کشور ژاپن با فروش ۳۵۰ هزار نسخهای کمی ناامیدکننده خوانده شده است، اما وضعیت فروش کلی آن در سراسر جهان امیدوارکننده تلقی میگردد. به همین مناسبت، فامیتسو مصاحبهای با تعدادی از خالقین این بازی ترتیب داده است که در جریان آن جزئیات بیشتری از دنباله این عنوان و همچنین نسخه بازسازی شده قسمت نخست آن بدست آمده است. در مصاحبه مورد اشاره افرادی از جمله یوکو تارو (Yoko Taro) کارگردان و خالق این سری، یوسوکه سایتو (Yosuke Saito) تهیهکننده، تاکاهیسا تائورا (Takahisa Taura) طراح بازی، کیچی اوکابه (Keiichi Okabe) آهنگساز و آساهیکو یوشیدا (Asahiko Yoshida) طراح شخصیتهای بازی Nier: Automata حضور داشته و به صحبت در رابطه با این سری پرداختهاند.
موفقیت گستردهتر برای بازی Nier: Automata در آینده، امری امکانپذیر محسوب میشود؛ از این جهت که سازنده این سری اقدام به ساخت و عرضه نسخه بازسازی شده نخستین قسمت از این مجموعه بازی که با نام Nier برای کنسولهای پلیاستیشن ۳ و ایکسباکس ۳۶۰ عرضه و منتشر شده است، بگیرد. یوکو تارو در پاسخ به این پرسش ابراز داشت که همه چیز در این باره به شرکت اسکوئر اینکس (Square Enix) بستگی دارد. پس از آن، تهیهکننده این سری یعنی سایتو تشریح کرد که همچنان تقاضای عمومی برای این نسخه وجود دارد که بسیار بالاست اما آنها نیازمند این مهم هستند که تارو برای افزودن ویژگیهای جدیدتر به آن بازگردد. همچنین آنها اشارهای به سالگرد ۱۰ سالگی این سری بازی که سه سال آینده خواهد بود نیز کردند.
پس از آن نیز تاکاهیسا تائورا از استودیوی پلاتینوم گیمز (Platinum Games) در خصوص دنباله بازی Nier: Automata صحبت کرد و اعلام کرد که وی نیز خواهان کار بر روی این بازی (دنباله) است اما علاقهای به سیستم تیراندازی عنوان Nier: Automata ندارد. با این حال، پرواضح است که برای ساخت دنباله بازی Nier: Automata نیاز است تا تیم تولید خلاق این بازی بازگردند و در نتیجه شرکت اسکوئر انیکس بار دیگر باید با استودیوی پلاتینوم گیمز همکاری کند. سایتو در ادامه با اشاره به رابطه قوی اعضای توسعه Nier: Automata چنین اظهار کرد:
من فکر میکنم که اگر ما یکی از ما [در ساخت دنباله این بازی] نقش نداشته باشد، ترجیح میدهیم که این کار را انجام ندهیم.
بازی Nier: Automata در حال حاضر برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد. در راستای دیگر اخبار مرتبط با این بازی، اخیراً مشخص شده است که بیش از ۵۰۰ هزار نسخه از آن در سرویس استیم به فروش رفته است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه از این نشانی استفاده کنید.
منبع متن: gamefa