استودیوی Take-Two Interactive مشغول همکاری در ساخت و انتشار چندین عنوان AAA مستقل است. استودیوی Take-Two Interactive موقعیت عجیبی در صنعت بازیسازی دارد، حتی سومین شرکت بزرگ بازیسازی در ایالاتمتحده و اروپا بشمار میرود. هنگامی که بحث ساخت بازیهای ویدئویی به میان است Take-Two Interactive کیفیت را بر کمیت ترجیح میدهد، تا این اندازه که مدیرعامل استودیو آقای […]

استودیوی Take-Two Interactive مشغول همکاری در ساخت و انتشار چندین عنوان AAA مستقل است.
استودیوی Take-Two Interactive موقعیت عجیبی در صنعت بازیسازی دارد، حتی سومین شرکت بزرگ بازیسازی در ایالاتمتحده و اروپا بشمار میرود. هنگامی که بحث ساخت بازیهای ویدئویی به میان است Take-Two Interactive کیفیت را بر کمیت ترجیح میدهد، تا این اندازه که مدیرعامل استودیو آقای استراویس زلنیک (Strauss Zelnick) اذعان داشته است که برخی از عناوین مانند Assassin’s Creed شرکت یوبیسافت، سالیان بسیاری است که نسخههایی از آن منتشر میشود و این میتواند برای بازی بسیار خطرناک باشد.
از سوی دیگر، جملات بالا میتوانند نشانگر این باشد که استودیوی Take-Two Interactive غیر از فرانچایزهای ورزشی خود نظیر NBA 2K و WWE، عناوین AAA دیگری برای ارائه هرساله را ندارد. بنظر میرسد Take-Two Interactive در صدد است تا این مشکل را برطرف کند. طی مصاحبهای که اخیرا وبسایت GamesIndustry با مدیرعامل استودیو آقای استراویس زلنیک داشت، ایشان اظهار کردند که “تعدادی عنوان” با همکاری سازندگان مستقل درحال توسعه هستند، و این عناوین همگی AAA میباشند.
ما تعدادی عنوان در دست توسعه داریم که گروه مایکل ورث (Michael Worosz) با همراهی سازندگان مستقل درحال کار برروی آنها هستند، و همه آنها عناوین AAA میباشند. دلیل اینکه تاکنون در مورد این بازیها صحبت نکردیم این است که، درحال حاضر چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. تیم ما برروی این عناوین کار میکنند و هر زمان که تکمیل شدند، روانه بازار خواهند شد.
نکته جالب این است که آقای زلنیک در ابتدا بحث “برنامه ساخت عناوین مستقل” را در جولای سال گذشته و در مصاحبهای با وبسایت GamesIndustry مطرح نموده بودند. در آن زمان، اشاره شده بود که این برنامه یکساله خواهد بود. اما هماکنون یکسال از آن مصاحبه میگذرد، و بنظر منطقی باشد که در مراسم Gamescom امسال یا حداکثر E3 سال آتی، در مورد برخی از این عناوین اخباری منتشر شوند.
در مورد برنامههای آتی استودیوی Take-Two Interactive اطلاعات بسیاری وجود ندارند، تنها این را میدانیم که بستهالحاقی XCOM 2: War of the Chosen قرار است در ماه آتی، و همچنین عنوان Red Dead Redemption 2 اگر مجددا تاخیر نخورد، برای انتشار در بهار ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده است.
ساخت عناوین مستقل پس از همکاری Take-Two Interactive با ۲K و Rockstar میتواند سبب شکلگیری سومین همکاری استودیو باشد. بنابراین هر زمان که عناوین Borderlands، XCOM، Civilization و Grand Theft Auto در دست ساخت باشند، Take-Two Interactive نیز میتواند عناوین AAA خود را داشته باشد.
قسمت دیگر مصاحبه آقای استراویس زلنیک با وبسایت GamesIndustry در مورد “انتظار نمیرود Red Dead Redemption 2 به اندازه GTA V فروش کند” را میتوانید در گیمفا مشاهده نمائید.
منبع متن: gamefa