مایکل پکتر، تحلیگر معروف دنیای بازیهای ویدیویی، معتقد است که محتوای انحصاری برخی بازیهای پلیاستیشن ۴، اهمیت زیادی ندارد و بازیهای مانند PlayerUnkown’s Battlegrounds را در میزان فروش کنسولها تاثیرگذار دانست. پلیاستیشن ۴ تمامی حقوق مربوط به بازاریابی عناوینی مانند Destiny 2، Star Wars Battlefront 2 و Red Dead Redemption 2 را در اختیار دارد. […]

مایکل پکتر، تحلیگر معروف دنیای بازیهای ویدیویی، معتقد است که محتوای انحصاری برخی بازیهای پلیاستیشن ۴، اهمیت زیادی ندارد و بازیهای مانند PlayerUnkown’s Battlegrounds را در میزان فروش کنسولها تاثیرگذار دانست.
پلیاستیشن ۴ تمامی حقوق مربوط به بازاریابی عناوینی مانند Destiny 2، Star Wars Battlefront 2 و Red Dead Redemption 2 را در اختیار دارد. علاوه بر این، پلیاستیشن ۴ برای برخی از این عناوین محتوای انحصاری جداگانهای دریافت میکند که یا برای ایکسباکس وان عرضه نمیشود و یا مدتی بعد از پلیاستیشن ۴، در اختیار بازیکنان ایکسباکس وان قرار میگیرد. این اتفاق میتواند، با توجه به اهمیت بازیهای مولتیپلتفرم در بازار امروزی، به برتری پلیاستیشن ۴ بر ایکسباکس وان کمک کند.
مایکل پکتر، تحلیلگر Wedbush Securities، اما نظر دیگری دارد. او معتقد است که این اتفاق برتری چندانی به سونی نمیدهد. پکتر در مصاحبه با GamingBolt گفت:
این کار تدبیر تجاری جالبی است. به نظر من اینگونه است. به عنوان مثال اولین بسته الحاقی قابل دانلود Call of Duty، یک ماه قبل از ایکسباکس وان برای پلیاستیشن ۴ عرضه میشود. اگر شما ایکسباکس وان داشته باشید و بخواهید با دوستانتان بازی کنید، اهمیتی ندارد که آن را ۳۰ روز دیرتر از بازیکنان پلیاستیشن دریافت کنید؛ چون شما با بازیکنان ایکسباکس وان بازی میکنید، نه با بازیکنان پلیاستیشن. همه شما این بسته الحاقی را در یک روز دریافت میکنید، حتی اگر ۳۰ روز دیرتر. به همین دلیل من فکر نمیکنم که محتوای انحصاری تاثیری در فروش کنسولها داشته باشد مگر این که بعضی از افراد هنوز کنسولی نداشته باشند و به دنبال خرید آن باشند. بله، افراد زیادی هستند که هنوز کنسول ندارند و در این موضوع نظر دوستان، اهمیت زیادی دارد. در اینجا پلیاستیشن نسبت به ایکسباکس برتری ۲/۱ دارد. به همین دلیل تعداد افرادی که دوستانشان را دعوت به خرید پلیاستیشن ۴ میکنند دو برابر کسانی است که دوستانشان را به خرید ایکسباکس وان تشویق میکنند. این برتری میتواند مهم و کلیدی باشد.
پکتر معتقد است که برتری انحصاری در زمان عرضه بازی بسیار مهمتر از محتوای انحصاری بازیها است. در این میان او از بازی PlayerUnkown’s Battlegrounds نام میبرد. عنوانی که در E3 برای ایکسباکس وان ایکس معرفی شد:
یک عناون انحصاری که ما آن را فراموش کردیم، PlayerUnkown’s Battlegrounds است. این بازی به درستی زمانبندی شده است و اهمیت بسیار زیادی نیز دارد. نمیدانم هزینه آن چقدر خواهد بود. شاید ۳۰ دلار یا ۴۰ دلار اما فکر میکنم که این بازی فروش بیشتری نسبت به بازیها ژاپنی پلیاستیشن ۴ داشته باشد. نکته مهم این است که این بازی فعلا به صورت انحصاری در اختیار ایکسباکس قرار میگیرد و شاید بعد از فصل تعطیلات برای پلیاستیشن ۴ معرفی شود. این بازی به فروش کنسولها کمک میکند. این بازی بینظیر است و بیصبرانه منتظر عرضه آن برای کنسولها هستم.
PlayerUnkown’s Battlegrounds قطعا میتواند تاثیر زیادی در میزان فروش ایکسباکس داشته باشد. با وجود این که میزان این تاثیر قابل تشخیص نیست، میتوان انتظار داشت که این بازی بتواند مانند عناوینی همچون Minercraft و DayZ به موفقیت دست یابد.
PlayerUnkown’s Battlegrounds در اواخر سال ۲۰۱۷ بر روی ایکسباکس وان و ایکسباکس وان ایکس عرضه میشود.
منبع متن: gamefa