یوبیسافت امیدوار است IP جدید خود یعنی Skull & Bones به یکی از عناوین اصلی شرکت بدل شود. و با توجه به نظرات مثبت کسب شده، ممکن است این اتفاق محقق شود. پس از معرفی عنوان Skull & Bones توسط یوبیسافت در رویداد E3 امسال، بنظر میرسید طرفداران زیادی را جذب خود نکرده باشد. اما ظاهرا داستان […]

یوبیسافت امیدوار است IP جدید خود یعنی Skull & Bones به یکی از عناوین اصلی شرکت بدل شود. و با توجه به نظرات مثبت کسب شده، ممکن است این اتفاق محقق شود.
پس از معرفی عنوان Skull & Bones توسط یوبیسافت در رویداد E3 امسال، بنظر میرسید طرفداران زیادی را جذب خود نکرده باشد. اما ظاهرا داستان برعکس اتفاق افتاده. براساس اظهارات مدیرعامل شرکت یوبیسافت آقای Yves Guillemot، عنوان Skull & Bones بازخوردهای مثبت پیشبینی نشده بسیاری را دریافت کرده است، چیزی که با توجه به آمار ثبتنام کنندگان نسخه بتای بازی قابل مشاهده است. به بیانی دیگر، تاکنون هیچ IP جدیدی در تاریخ شرکت یوبیسافت وجود نداشته است که به تعداد ثبتنام کنندگان بتای عنوان Skull & Bones برسد.
آقای Olivier de Rotalier مدیرعامل شعبه سنگاپور یوبیسافت (تیم سازنده بازی)، طی مصاحبهای اعلام کردند که پس از پایان کار برروی عنوان Assassin’s Creed IV: Black Flag (که دارای نبردهای دریایی نیز بود)، تیم آنها بهدنبال ساخت عنوانی با تم دزدان دریایی بود “تا موارد موجود در Assassin’s Creed IV: Black Flag را بزرگتر و قدرتمندتر” سازد. آقای Rotalier توضیح دادند که، تیم آنها نمونه اولیهای از نبردهای دریایی ۱ در برابر ۱ نفره طراحی نمود و با اینکه بسیار جذاب و لذتبخش شد، اما درخور سری Assassin’s Creed نبود.
در ادامه آقای Guillemot اظهار داشت که، تبدیل عنوان Skull & Bones به یک IP جدید و خارج کردن آن از زیر سایه سری Assassin’s Creed سبب شد تا شعبه سنگاپور شرکت یوبیسافت آزادی عمل بیشتری برای آنچه که میخواهد انجام دهد داشته باشد.
ما نمیخواستیم که ساخت یک IP جدید، به ما این فرصت را بدهد که هرکاری خواستیم انجام دهیم. این موضوع تنها راهی برای دستیابی به آزادی عمل بیشتر بود.
در آخر آقای Rotalier اذعان داشت که تیم سازنده بازی و همچنین شرکت یوبیسافت امید دارند تا عنوان Skull & Bones بتواند به مدت ۱۰ الی ۱۵ سال پشتیبانی شود. و قاعدتا این اتفاق تنها مستلزم یک شرط خواهد بود: فروش مناسب بازی! اما اگر بخواهیم وارد بحث کیفی بازی شویم، مدیرعامل شعبه سنگاپور این چنین توضیح داد که:
ما درحال ساخت عنوانی هستیم که میخواهیم بصورت طولانی مدت از آن پشتیبانی کنیم، و این مورد وابسته به مکانیزمهایی از قبیل: نقشآفرینی و آنلاین میباشد. ما میخواهیم سرویسی قدرتمند طراحی کنیم که بتواند پاسخگوی تجربه طولانی مدت مدنظرمان باشد. بنظر ما هسته اصلی گیمپلی عنوان Skull & Bones به لحاظ کیفی بقدری بزرگ است که در طولانی مدت بتواند بازیکنان را درگیر خود سازد. هدف ما عملی سازی این ایده است.
Rotalier همچنین افزود که آنها درسهای بسیاری از عنوان اخیرا تعطیل شده Ghost Recon: Phantoms – عنوان تیراندازی رایگانی که برای رایانههای شخصی منتشر شد و نتوانست نتایج قابل قبولی را کسب کند – آموختهاند. اما بنابر گفتههای او تیم سازنده یادگرفته است که چطور بازیکنان را جذب و به حفظ آنها ادامه دهد.
عنوان Skull & Bones قرار است در تاریخ نامشخصی در پاییز ۲۰۱۸ برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر گردد.
منبع متن: gamefa