مسئول اجرایی سابق شرکت‌های بزرگی همچون سونی، آتاری و مایکروسافت، معتقد است که صنعت بازی‌سازی به زودی به عصر طلایی خود می‌رسد. در مصاحبه‌ای با GameIndustry، فیل هریسون در خصوص عصر طلایی مورد انتظار صنعت بازیسازی و بازیکنان گفت: یک عصر طلایی برای دموکراتیزه کردن پلتفرم‌ها و تکنولوژی لازم برای تولید محتوا. هنگامی که من شروع […]

فیل هریسون معتقد است “عصر طلایی” بازی‌ها به زودی فرا می‌رسد

مسئول اجرایی سابق شرکت‌های بزرگی همچون سونی، آتاری و مایکروسافت، معتقد است که صنعت بازی‌سازی به زودی به عصر طلایی خود می‌رسد.

در مصاحبه‌ای با GameIndustry، فیل هریسون در خصوص عصر طلایی مورد انتظار صنعت بازیسازی و بازیکنان گفت:

یک عصر طلایی برای دموکراتیزه کردن پلتفرم‌ها و تکنولوژی لازم برای تولید محتوا. هنگامی که من شروع به کار کردم شما باید ۸۰ درصد بودجه خود را صرف نوشتن موتور سه بعدی بازی می‌کردید و بعد از ساخت بازی باید آن را دور می‌ریختید و برای بازی بعدی مجددا همین کار را تکرار می‌کردید. تصور کنید یک فیلم‌ساز بخواهد بعد از ساخت هر فیلم دوربین پاناویژن خود را دور بیاندازد و شروع به ساخت یک دوربین جدید کند.

هریسون در ادامه گفت:

ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که ابزار لازم را داریم، شرایط توزیع مناسب را داریم، توانایی برپایی سرویس‌های آنلاین فوق‌العاده را داریم. حالا می‌توانیم به این موضوع فکر کنیم که وقتی شما داستان و حرف‌های قابل باور، گرافیک قابل باور و هوش مصنوعی فوق‌العاده پیچیده را همزمان در کنار یکدیگر داشته باشید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ این نوید یک آینده بسیار جالب و هیجان‌انگیز را می‌دهد.

هریسون در خصوص نیاز دنیای گیمینگ به سرویس‌هایی همچون نتفلیکس در تلویزیون گفت:

امیدوارم که بتوان تاثیر مشابهی را در دنیای بازی‌سازی به وجود آورد. در عصری که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم وجود همچین سرویس‌هایی می‌تواند مفید باشد. امیدوارم که بتوان نسل بعدی نویسنده‌ها و سازنده‌ها را طوری آماده کرد که بازی‌هایشان را برای حرکت در چنین مسیری توسعه دهند.

با وجود حضور بازی‌های فوق‌العاده‌ای در سال جاری، هریسون معتقد است که عصر طلایی بازی‌ها هنوز فرا نرسیده است اما قطعا دنیای بازی‌سازی توانایی رسیدن به سطوح بسیار بالا را دارد.

منبع متن: gamefa