فروش PS4 در ژاپن از مرز 5 میلیون واحد گذشت

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Dualshockers، روز جاری جدول ارائه شده توسط Media Create با اطلاعات گذشته مورد مقایسه قرار گرفت و مشخص شد PS4 مرحله دیگری را در فروشگاه‌های ژاپن طی کرده است.

به یاد داشته باشید ما در حال صحبت راجع به کنسول‌هایی هستیم که مشتری‌های عادی آن را خریده‌اند و این آمار به کنسول‌های ارسال شده برای خرده‌فورشی‌ها مربوط نمی‌شود.

حالا کل مدل‌های PS4 جمعا 5,002,366 تا 23 جولای (یک‌شنبه 1 مرداد) در ژاپن به فروش رسانده‌اند و با وجود اینکه اخیرا عنوان بزرگی عرضه نشده، طی هفته گذشته 30,878 واحد کنسول به فروش رفته است.

از این آمار، 4,685,069 واحد را مدل معمولی PS4 و 317,297 عدد را هم PS4 Pro شامل می‌شود. به یاد داشته باشید Sony از همان ابتدا تعداد محدودی از PS4 Pro را در ژاپن عرضه کرد و اکثر فروشگاه‌ها، مخصوصا در شهرهای بزرگ، فاقد این مدل هستند.

PS4 در ابتدای عرضه خود، شروع ضعیفی در ژاپن داشت که بیشتر به خاطر عدم عرضه بازی‌های ژاپنی زیاد برای این کنسول بود. این موضوع برای ماه‌ها تغییری نکرد تا اینکه انتشار چند عنوان ژاپنی و تخفیف در قیمت باعث رونق گرفتن بازار این کنسول شد.

در حال حاضر کل مدل‌های PS4 جمعا فروش قدرت‌مندی در این کشور داشته‌اند و با توجه به آمار، PS4 در ژاپن تا ماه مارس 4.5 میلیون واحد به فروش رسانده بود. آخرین رقم اعلام شده توسط Sony برای فروش جهانی کنسول در ماه ژوئن اعلام شد که 60.4 میلیون واحد به فروش رسیده است.

به لطف انتشار Dragon Quest XI در 19 جولای (چهارشنبه 28 تیر)، انتظار می‌رود PS4 تا چند ماه دیگر هم عملکرد بسیار خوبی در ژاپن داشته باشد.

منبع متن: pardisgame