حال سونی تصمیم گرفته تا درگیر شدن در بازی را یک پله بالاتر ببرد. این شرکت یک دستگاه جدید به نام موکوپای (Mocopi) در ژاپن عرضه کرده است. این دستگاه‌ها به شکل مچبند بوده و روی بدن کاربر قرار می‌گیرند. سپس می‌توانند حرکات آن‌ها را بررسی کنند. تکنولوژی این دستگاه مشابه موشن کپچر (Motion Capture) یا تکنولوژی ثبت حرکت است.

این سنسورها به طور انحصاری برای استفاده در وی آر چت (VR Chat) و متاورس (Metaverse) کاربرد دارد. سونی در حال حاضر یک متاورس مخصوص خود را ندارد ولی ساخت این دستگاه نشان می‌دهد که به این موضوع بی‌توجه نیست. به همین دلیل امکان دارد که این شرکت به دنبال جذب مخاطبان جدید از این طریق باشد.

Sony mocopi

این سنسورها با استفاده از ابزار مختلف به قسمت‌های متفاوت بدن متصل می‌شوند. سپس اطلاعات دریافتی را برای دستگاه فرستاده تا آن‌ها را پردازش کند.

سونی به خبرگذاری‌ها گفته که این دستگاه‌ محدودیت افرادی که می‌خواهند وارد دنیای واقعیت مجازی یا ساخت انیمیشن و بازی شوند را کم می‌کند. به دلیل اینکه این دستبند‌ها حدود ۳۶۰ دلار قیمت داشته که نسبت به قیمت دستگاه‌های ثبت حرکت قیمت بسیار خوبی دارد. این قیمت از این نظر اهمیت دارد که قیمت تجهیزات ساخت بازی و انیمیشن در چند سال اخیر افزایش زیادی داشته است.

بیشتر بخوانید: وی‌تیوبر چیست؟ با بزرگترین پدیده‌ی گیمینگ اخیر آشنا شوید

بحث اینجاست که با توجه به گران شدن این تجهیزات، سونی و متا نیز قیمت دستگاه‌های خود را بیشتر کرده‌اند. موکوپای به طور رسمی در اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. با این حال سونی قصد دارد تا قبل از عرضه رسمی این دستگاه یک SDK منتشر کند. با استفاده از این SDK بازیکنان می‌توانند حرکات ثبت شده خود را به انیمیشن تبدیل کنند. کاربران می‌توانند از آواتارهای از پیش ساخته شده نیز برای استفاده از این دستبند‌ها استفاده کنند.

پیش‌فروش دستبندهای موکوپای از اواسط ماه دسامبر آغاز خواهد شد. در این میان سونی یک راهنما از این دستبند‌ها برای استفاده کاربران منتشر خواهد کرد. به طور کلی کاربرد این دستبندها از بازی کردن بیشتر است. به همین دلیل با این کار ما شاهد خلاقیت بیشتری در ساخت انیمیشن و بازی خواهیم بود. به دلیل اینکه افراد بیشتری به سیستم ثبت حرکات دسترسی خواهند داشت. همینطور اینکه کیفیت عناوین Indie نیز بیشتر خواهد شد.

منبع: Gamedeveloper.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته سونی از کیت خانگی موشن کپچر رونمایی کرد؛ مناسب برای متاورس و وی‌تیوبرها اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala