یکی از مهندسان ارشد شرکت ولو در واکنش به درخواست هواداران جهت ارتقای صفحه نمایش استیم دک اعلام کرد که عملی شدن این موضوع، دشوارتر از تصور هواداران است. با وجود موفقیت پلتفرم استیم دک (Steam Deck)، شرکت ولو (Valve) همچنان در مورد امکان ارتقای بخش‌های مختلف این دستگاه در آینده تردید دارد. به نظر […]

شرکت ولو: ساخت مدل OLED استیم دک، سخت‌تر از تصور هواداران است

مهدی مصطفایی
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
استیم دک

یکی از مهندسان ارشد شرکت ولو در واکنش به درخواست هواداران جهت ارتقای صفحه نمایش استیم دک اعلام کرد که عملی شدن این موضوع، دشوارتر از تصور هواداران است.

با وجود موفقیت پلتفرم استیم دک (Steam Deck)، شرکت ولو (Valve) همچنان در مورد امکان ارتقای بخش‌های مختلف این دستگاه در آینده تردید دارد. به نظر می‌رسد یکی از بهبودهای درخواستی طرفداران استیم دک، ارتقای آن به مدل OLED است. در همین راستا اخیرا پیر-لوپ گریفایس (Pierre-Loup Griffais) از شرکت ولو، توضیح داد که این توسعه‌دهنده به دنبال راه‌هایی جهت ارتقای کیفیت نمایشگر استیم دک است اما قرار دادن یک صفحه نمایش OLED روی سخت‌افزار فعلی، بسیار پیچیده‌تر از یک تعویض نمایشگر ساده خواهد بود.

گریفایس در مصاحبه‌ای با رسانه‌ی PCGamer گفت:

من فکر می‌کنم مردم به دنبال چیزهایی مانند مدل‌های ارتقایافته هستند و تصور می‌کنند که توسعه‌ی آن ساده است. با این حال صفحه‌ی نمایش یکی از اجزای متصل به هسته‌ی دستگاه بوده و تمام قطعات به آن متصل هستند. وقتی در مورد دستگاهی کوچک صحبت می‌کنید، اساسا همه‌ی قطعات سخت‌افزار به صورت فشرده و متصل به هم طراحی شده‌اند. من فکر می‌کنم تعویض صفحه‌ی نمایش دشوارتر از آن چیزی است که مردم تصور می‌کنند. به عقیده‌ی من، تیم در هیچ کاری کوتاهی نمی‌کند اما این ایده که شما می‌توانید فقط صفحه‌ نمایش را با مدل جدید عوض کنید و کار تمام شود، برای عملی شدن به تلاشی بیش از تصور نیاز خواهد داشت.

در ادامه گریفایس توضیح داد که برخی از خواسته‌های طرفداران در مورد صفحه‌ نمایش استیم دک از جمله امکان تغییر نرخ فریم یا قابلیت‌های کاهش نور پس‌زمینه، با اضافه شدن یک صفحه‌ی OLED امکان‌پذیر خواهد بود. وی در این باره افزود:

این یک موضوع است که باید از قبل برنامه‌ریزی کنید. زمانی که ما روی این صفحه نمایش IPS LCD کار می‌کردیم، مطمئن شدیم که می‌توانیم در آینده از آن پشتیبانی کنیم، حتی اگر گزینه‌ی تغییر نرخ فریم در زمان انتشار در دسترس نباشد. واقعا برای ما مهم بود که با این گزینه‌ها از خریداران حمایت کنیم؛ بنابراین این چیزی است که باید هنگام ارزیابی و انتخاب گزینه‌های احتمالی در نظر داشته باشید. بدون شک از نظر فناوری‌های مختلف نمایش، صفحه‌ی LCD در مقابل OLED برتری ندارد. با این حال دلیل استفاده از صفحه نمایش LCD، مربوط به نحوه طراحی کلی سیستم و ارتباط بین صفحه نمایش و تراشه‌ها بوده است.

شرکت ولو در نظر دارد نخستین سالگرد عرضه‌ی استیم دک را با اولین تخفیفی که این پلتفرم از زمان انتشار خواهد داشت، جشن بگیرد. در حال حاضر تمام مدل‌های استیم دک با تخفیف ۱۰ درصدی در دسترس هستند. آخرین به‌روزرسانی این دستگاه به بازیکنان امکان می‌دهد انیمیشن زمان راه‌اندازی آن را تغییر دهند.

PC ، اخبار بازی ، بازی ویدیویی
Steam, Steam Deck, Valve

منبع متن: gamefa