نکته مهم در مورد پلی‌استیشن پلاس این است که شما باید بررسی کنید که کدام اشتراک را انتخاب می‌کنید. به دلیل اینکه سه نوع اشتراک مختلف وجود دارند که تفاوت‌های بارزی با یکدیگر داشته و به همین دلیل این موضوع اهمیت دارد. همینطور اینکه کاتالوگ عناوین نیز با یکدیگر تفاوت زیادی داشته و همین موضوع باید یکی از موارد بسیار مهم برای انتخاب نوع اشتراک پلاس شما باشد. حال اگر شما یکی از اشتراک‌های مورد علاقه خود را انتخاب کردید کدام بازی را باید تجربه کنید؟

دوران عید زمان بسیار خوبی برای تجربه عناوین جدید است. به دلیل اینکه این تعطیلات نسبتاً طولانی بوده و کاربران زمان بسیار زیادی را در خانه دارند. پس منطقی است که یک یا چند بازی را انتخاب کرده و تصمیم به تجربه آن بگیرند. حال در این متن ما قصد داریم تا بهترین عناوین سرویس پلی‌استیشن پلاس را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

پلی‌استیشن پلاس چیست؟

بگذارید متن را با یک توضیح کامل از سرویس پلی‌استیشن پلاس شروع کنیم. سرویس پلی‌استیشن پلاس در اصل یک سرویس اشتراک بازی است. به این معنا که شما با انتخاب یکی از موارد اشتراکی به تعدادی از عناوین بازی دسترسی پیدا خواهید کرد. نکته اینجاست که سونی همچنان به سود از عناوین انحصاری خود اعتقاد دارد. به همین دلیل این عناوین در لحظه عرضه روی سرویس پلاس حضور ندارند. دقیقاً برخلاف چیزی که در ایکس‌باکس شاهد آن هستیم.

به این شکل که اشتراک گیم‌پس یکی از شاخصه‌های اصلی دستگاه‌های ایکس‌باکس است. به همین دلیل مایکروسافت نیز روی آن تمرکز بسیار زیادی دارد. این در حالی است که اشتراک پلی‌استیشن پلاس در اصل یک نکته مثبت برای سونی به حساب می‌آید و تمرکز این شرکت روی پلی‌استیشن پلاس نیست. با این حال تعدادی از عناوین انحصاری که چند سال از عرضه آن‌ها گذشته است روی پلاس حضور دارند.

یک اشتراک پیچیده

پلی‌استیشن پلاس یک اشتراک پیچیده است. از این لحاظ که چندین نوع مختلف دارد. با انتخاب هر کدام شما به تعدادی از عناوین دسترسی خواهید داشت و قیمت متفاوتی هم دارند. به همین دلیل شما باید به مورد انتخابی توجه زیادی بکنید. از طرفی ارائه یک راهنما هم برای این اشتراک‌های متفاوت کمی دشوار است. با این حال ما حد میانه را در نظر گرفتیم که در ادامه توضیح خواهیم داد. به طور کلی اشتراک‌های پلی‌استیشن پلاس به شکل زیر هستند:

  • پلی استیشن پلاس اسنشیال (PlayStation Plus Essential): این سیستم دقیقاً همان چیزی است که پلاس در گذشته بوده است. به این معنا که شما مجوز تجربه آنلاین بازی‌ها را خواهید داشت و از طرفی در ماه ۳ رایگان به شما ارائه شده که می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید. این بازی‌ها تا زمانی که شما اشتراک اسنشیال را داشته باشید برای شما فعال خواهند بود.
  • پلی‌استیشن پلاس اکسترا (PlayStation Plus Extra): اینجاست که شما تفاوت پلی‌استیشن پلاس جدید را درک خواهید کرد. با خرید اشتراک اکسترا شما به یک کاتالوگ بازی کاملاً جدید دسترسی پیدا خواهید کرد. همینطور اینکه تمام مواردی که در حالت استنشیال وجود داشت نیز در این اشتراک وجود دارد. نکته اصلی این کاتالوگ بازی‌ها است که به آن خواهیم پرداخت.
  • پلی استیشن پلاس دلوکس یا پریمیوم (PlayStation Plus Deluxe): پلی‌استیشن پلاس دلوکس نهایت چیزی است که شما می‌توانید از یک اشتراک بخواهید. به این شکل که نه تنها عناوین کاتالوگ اشتراک اکسترا در این حالت وجود دارد، بلکه شما به عناوین قدیمی پلی‌استیشن ۱ و ۲ و حتی ۳ دسترسی پیدا خواهید کرد. به همین دلیل این اشتراک در کنار قیمت بالا، ارزش بسیار بالایی هم دارد.

با توجه به چیزی که الان گفتیم، تنوع عناوین در سرویس‌های پلی‌استیشن پلاس بسیار زیاد است. از این رو در این متن ما مورد اکسترا را انتخاب کردیم. یعنی در این متن ما به شما عناوینی را پیشنهاد می‌کنیم که در کاتالوگ عناوین جدید پلی‌استیشن پلاس قرار دارند. پس اگر شما اشتراک دلوکس را خریداری کردید، به عناوین بیشتری دسترسی داشته و می‌توانید از تجربه بازی‌های قدیمی لذت ببرید. حال با معرفی بازی‌ها با ما همراه باشید.


بهترین عناوین پلی‌استیشن پلاس اکسترا

معدن (The Quarry)

شرکت سازنده: Super Massive Games
سال عرضه: ۲۰۲۲

بازی The Quarry

بازی معدن یکی از عناوین مورد انتظار عرضه شده در سال ۲۰۲۲ بود. این بازی یک عنوان تصمیم‌گیری و داستانی بوده که گرافیک به شدت بالایی دارد. از طرفی زمینه ترسناک بازی باعث شده تا هیجان آن چندین برابر شده و بسیار زیبا شده باشد. به طور کلی عناوین تصمیم‌گیری روند خسته کننده‌ای داشته و بسیاری از افراد امکان دارد که از آن‌ها خسته بشوند. به همین دلیل شرکمت سازنده از بازیگران مشهور در آن استفاده کرده تا افراد بیشتری را جذب کند. از طرفی معدن چندان طولانی نیست و شما می‌توانید در کمتر از ۳ روز آن را به راحتی به اتمام برسانید. همینطور اینکه داستان بازی هم بسیار جذاب بوده که باعث می‌شود تا گذر این چند ساعت که درگیر بازی هستید را اصلاً متوجه نشوید.

هورایزن فوربیدن وست (Horizon: Forbidden West)

شرکت سازنده: Guerilla Games
سال عرضه: ۲۰۲۲

بازی Horizon Forbidden West

نقطه قوت اشتراک پلی‌استیشن پلاس اکسترا و دلوکس در همین بخش مشخص می‌شود. به این معنا که این اشتراک‌ها اکثر عناوین انحصاری سونی را داشته که می‌توان گفت یکی از دلایل برتری کنسول‌های این شرکت هم به همین دلیل است. بازی هورایزن فوربیدن وست و هورایزن زیرو داون (Zero Dawn) هر دو روی اشتراک پلی‌استیشن پلاس حضور دارند. بازی فوربیدن وست به طور کلی بسیار گسترده و جذاب‌تر بوده و یکی از عناوین به شدت دوست داشتنی سال ۲۰۲۲ بود. همینطور اینکه گیم‌پلی و داستان بازی نیز به شدت جذاب بوده و ترکیب ربات و دایناسور یکی از مواردی است که در هیچ بازی دیگری وجود ندارد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر سری هورایزن را تجربه نکردید، به ترتیب با زیرو داون سپس فوربیدن وست این کار را انجام دهید. با رعایت ترتیب داستان این مجموعه را نیز به طور کامل متوجه خواهید شد.

شهر فراموش شده (The Forgotten City)

شرکت سازنده: Modern Storyteller
سال عرضه: ۲۰۲۱

بازی The Forgotten City

بازی شهر فراموش شده در اصل یک ماد برای عنوان اسکایریم (Skyrim) بود. پس استقبال بسیار زیادی که از این مادشد، شرکت سازنده تصمیم گرفت تا به صورت جداگانه آن را عرضه کند. بازی شهر فراموش شده یکی از عناوین بسیار زیبا در سبک نقش آفرینی و اول شخص است. این بازی یک داستان بسیار زیبا را توضیح داده و شما را وارد دنیای خاصی می‌کند. از طرفی از لحاظ گیم‌پلی این بازی بسیار شبیه به اسکایریم بوده که نکته بدی نیست. همه شخصیت‌های داخل بازی یک نقش خاص داشته و در روند داستان بازی اثر دارند. نکته مهم اینجاست که انتهای بازی بنابر انتخاب‌های شما می‌تواند متفاوت باشد. پس به تمامی اعمال خود در دنیای شهر فراموش شده فکر کنید.

دث لوپ (Deathloop)

شرکت سازنده: Arkane
سال عرضه: ۲۰۲۱

بازی Deathloop

بازی دث لوپ یکی از عناوین به شدت مورد انتظار در سال ۲۰۲۱ بود. این بازی نیز توانست موفقیت خوبی کسب کند و روند خاص Arkane را ادامه دهد. عرضه بازی دث لوپ کمی عجیب بود. در ابتدا این بازی به صورت انحصاری برای کنسول‌های پلی‌استیشن عرضه شد. سپس مایکروسافت شرکت بتسدا را خریداری کرده و به همین دلیل بعد از یک سال دث لوپ نه تنها برای ایکس‌باکس عرضه شد بلکه روی سرویس گیم‌پس هم قرار گرفت. این موارد را کنار بگذاریم دث لوپ یک عنوان به شدت خوب در سبک اول شخص شوتر است. این بازی گیم‌پلی بسیار خاصی داشته و از طرفی با شوترهای دیگر تفاوت زیادی دارد. در دث لوپ شما در یک جزیره گیر افتاده که به طور دائم وقایع تکرار می‌شوند. حال شما باید تلاش کنید تا از این جزیره فرار کنید. راه شما اصلاً آسان نیست. مخصوصاً اینکه یک فرد دیگر به طور دائم منتظر است تا شما را از بین ببرد.

ولگرد (Stray)

شرکت سازنده: Blue Twelve Studios
سال عرضه: ۲۰۲۲

بازی Stray

بازی ولگرد یکی از عناوین به شدت دوست داشتنی در دنیای گیمینگ است. این بازی اولین عنوانی است که شما را به جای یک گربه گذاشته و دنیا را از دیدگاه این موجودات دوست داشتنی به شما نشان می‌دهد. نکته اینجاست که ولگرد برخلاف تصور یک داستان ساده ندارد. بلکه داستان بازی بسیار زیبا بوده و شما را درگیر خواهد کرد. از طرفی ولگرد یک عنوان طولانی نیست. به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید این بازی را در دوران عید به اتمام برسانید. گیم‌پلی بازی ولگرد بسیار خاص است. به این شکل که بازی اکشن چندان زیادی نداشته و به طور کلی کنترل یک حیوان چهارپا در عناوین بازی یک موضوع نادر است. با این حال شرکت سازنده به بهترین نحو این شبیه‌سازی را انجام داده و باعث شده که بازی ولگرد یکی از بهترین عناوین ساخته شده در سال ۲۰۲۲ باشد.

دث استرندینگ (Death Stranding)

شرکت سازنده: Kojima Productions
سال عرضه: ۲۰۱۹

بازی Death Stranding

بازی دث استرندینگ یکی از عناوین بسیار عجیبی بود که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد. این بازی در عین حال که طرفداران بسیار زیادی داشت، افراد زیادی را نیز ناامید کرد. به طور کلی ایرادات زیادی بوجود داشت اما نکته اینجا بود که دث استریندینگ یک شروع برای شرکت کوجیما بود. کوجیما تلاش بسیار زیادی کرد تا داستان بازی را زمینه سازی کند و در دث استرندینگ به خوبی توانست این کار را انجام دهد. به دلیل اینکه دث استرندینگ تبدیل به یک مجموعه شد. نسخه Director’s Cut یک نسخه کامل‌تر و بهتر است که روی سرویس پلاس هم وجود دارد. به همین دلیل بهتر است که این مورد را تجربه کنید. گیم‌پلی بازی بسیار خاص بوده و از طرفی داستان پیچیده‌ای هم دارد. با این حال دث استرندینگ یک بازی بسیار زیبا و جذاب بوده که ساعت‌ها شما را درگیر خواهد کرد.

خدای جنگ (God of War)

شرکت سازنده: Santa Monica
سال عرضه: ۲۰۱۸

بازی God of War

مجموعه خدای جنگ را می‌توان یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌ها در دنیای گیمینگ دانست. به طور کلی خدای جنگ طرفداران بسیار زیادی دارد و چندین سال است که عرضه می‌شود. در سال ۲۰۱۶ شرکت سانتامونیکا بازی جدید این مجموعه را معرفی کرد. نام آن هم به طور خلاصه خدای جنگ بود و هیچ عدد و رقمی نداشت. این خدای جنگ در اصل مجموعه را دوباره زنده کرد و یک داستان جدید برای کریتوس به طرفداران نشان داد. از طرفی یک کرکتر اصلی جدید به نام آترئوس فرزند کریتوس را به دنیای بازی معرفی کرد که جذابیت آن را چندین برابر کرد. به طور کلی خدای جنگ یکی از بهترین عناوین ساخته شده در چند سال اخیر بوده و از لحاظ گیم‌پلی و داستان جزء بهترین‌ها است.

مرد عنکبوتی (Marvel’s Spider-Man)

شرکت سازنده: Insomniac
سال عرضه: ۲۰۱۸

بازی Marvels Spiderman

سال ۲۰۱۸ یک سال بسیار قدرتمند برای دنیای گیمینگ بود. مرد عنکبوتی نیز یکی از عوامل اصلی آن است. قرارداد مارول با اینسامنیک را می‌توان یکی از بهترین‌ قراردادها در دنیای گیمینگ دانست. یکی از نتایج آن بازی مرد عنکبوتی بود که توانست موفقیت بسیار خوبی کسب کند. اینسامنیک سبک بسیار خاص طراحی خود را در بازی به کار گرفته و به همین دلیل مرد عنکبوتی یک بازی بسیار خوب است. گیم‌پلی بازی به شدت روان و از طرفی داستان گیرایی هم دارد. نکته اینجاست که این مرد عنکبوتی باعث شد تا یک مجموعه گسترده از این کرکتر ساخته شود. در کنار مرد عنکبوتی اصلی شما می‌توانید عنوان مایلز مورالس (Miles Morales) را نیز تجربه کنید. این بازی یکی از عناوین زمان عرضه پلی‌استیشن ۵ بود که توانست عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. مایلز مورالس بیشتر از اینکه یک بازی کامل باشد، به یک بسته الحاقی شباهت داشت. به همین دلیل بهتر است که پس از تجربه مرد عنکبوتی اصلی نگاهی هم به مایلز مورالس داشته باشید.

بلادبورن (Bloodborne)

شرکت سازنده: FromSoftware
سال عرضه: ۲۰۱۵

بازی Bloodborne

بازی بلادبورن از عناوین انحصاری بسیار خوب کنسول پلی‌استیشن ۴ بود. این بازی یکی از اثرهای میازاکی است. به همین دلیل بسیار دشوار بوده و تجربه آن چالش برانگیز است. با این حال میازاکی همواره در عناوین خود خلاقیت بسیار زیادی داشته و همین باعث شده تا بلادبورن یکی از عناوین بسیار زیبا در سبک خود باشد. دنیای بلادبورن بسیار تاریک بوده و زمینه دارک سولزی دارد. با این حال میازاکی تلاش بسیار زیادی کرده تا این بازی یک عنوان خاص باشد. به همین دلیل شما با گیم‌پلی خاصی روبرو هستید که در عین آشنا بودن، با عناوین دیگر سری سولز تفاوت دارد. همینطور اینکه داستان بازی بسیار جذاب بوده که کاربر را به تجربه بازی ترغیب می‌کند.

سلست (Celeste)

شرکت سازنده: Maddy Makes Games
سال عرضه: ۲۰۱۸

بازی Celeste

در میان عناوین گفته شده تا الان خیلی عجیب است که به یک بازی دو بعدی اشاره کنیم. با این حال سلست یک بازی بسیار زیبا با داستان جذاب است. از طرفی این بازی سبک پلتفرمر بوده و به شدت دقیق است. به همین دلیل شما با یک بازی ساده روبرو نیستید. بر خلاف ظاهر آن، سلست یک بازی به شدت جذاب و زیبا بوده که ساعت‌ها شما را درگیر خواهد کرد. همینطور اینکه بازی کوتاه بوده که باعث می‌شود شما به راحتی آن را تمام کرده و به سراغ عنوان دیگری بروید. سلست دارای یک داستان بسیار زیبا است. همینطور اینکه مراحل آن با خلاقیت بسیار زیادی ساخته شده که باعث می‌شود این بازی اصلاً خسته کننده نباشد.

دیمنز سولز (Demon’s Souls)

شرکت سازنده: FromSoftware, Blue Point Games
سال عرضه: ۲۰۲۰

بازی Demons Souls

دیمنز سولز را می‌توان اولین بازی عرضه شده برای کنسول پلی‌استیشن ۵ دانست. این بازی با گرافیک به شدت بالایی که داشت توانست توانایی‌های این دستگاه را به دنیا نشان دهد. نکته اینجاست که دیمنز سولز در اصل اولین عنوان از مجموعه دارک سولز است. به همین دلیل یک بازسازی بوده ولی از همان فرمول پیروی می‌کند. پس یک بازی دشوار است. با این حال شرکت Blue Point که مسئول بازسازی این بازی بود به بهترین نحو این کار را انجام داده و دیمنز سولز جدید یک بازی بسیار زیبا و جذاب است. طراحی دشمنان در دیمنز سولز بسیار دقیق بوده و محیط بازی نیز بسیار خاص است. داستان دیمنز سولز نیز بسیار جذاب بوده و روند کلی سری سولز را به شما توضیح می‌دهد.

آنچارتد ۴ (Uncharted 4: A Thief’s End)

شرکت سازنده: ناتی داگ
سال عرضه: ۲۰۱۶

بازی Uncharted 4

بازی آنچارتد ۴ را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های تولید شده در چند سال اخیر دانست. این بازی از لحاظ داستانی به ماجرای نیتن دریک (Nathan Drake) پایان داده و یک داستان بسیار جذاب دارد. از طرفی آنچارتد ۴ تمرکز بسیار زیادی روی کرکترها داشته که همین باعث شده شخصیت‌پردازی در این بازی در بالاترین سطح ممکن قرار داشته باشد. آنچارتد ۴ در سال ۲۰۱۶ عرضه شد ولی در همان زمان هم گرافیک به شدت بالایی داشت. به همین دلیل تجربه بازی اصلاً حس قدیمی بودن را به کاربر القا نمی‌کند. گیم‌پلی بازی نیز به شدت جذاب و دقیق بوده و ناتی داگ اثبات کرده که ارزشمندترین شرکت انحصاری سونی است. در کنار آنچارتد ۴ عناوین دیگر این مجموعه نیز حضور دارند و می‌توانید آن‌ها را نیز تجربه کنید.

دیترویت: انسان شوید (Detroit: Become Human)

شرکت سازنده: Quantic Dreams
سال عرضه: ۲۰۱۸

بازی Detroit

به طور کلی عناوین تصمیم‌گیری، بازی‌های خاصی هستند و طرفداران زیادی هم دارند. با این حال دیترویت عنوانی است که هر گیمر باید یک بار آن را تجربه کند. این بازی قدرت تصمیم‌گیری شما را به چالش کشیده و به شدت جذاب است. از طرفی داستان بازی نیز بسیار جالب بوده و به طور کامل به تصمیمات کاربر بستگی دارد. اینکه شما چگونه بازی را به انتها می‌رسانید به روند بازی بستگی داشته و باید تصمیمات بسیار دشواری در آن بگیرید. نکته جالب اینجاست که شما کنترل چند کرکتر مختلف را بدست دارید. به همین دلیل شما با موقعیت‌های متنوعی روبرو می‌شوید که شرایط را برای شما چالش برانگیز می‌کنند. دیترویت قابلیت تجربه چندین باره را نیز دارد. رابط کاربری بازی نیز برای این کار بهینه شده تا کاربر بتواند چندین بار دیترویت را به اتمام برساند.

حال نظر شما چیست؟ آیا عنوانی وجود دارد که ارزش تجربه را در این چند روز داشته باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته بهترین بازی‌های پلی‌استیشن پلاس که در تعطیلات عید تجربه کنیم اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala