کمیسیون اتحادیه اروپا به هنگام انجام تحقیقات بر سر معامله مایکروسافت با Activision Blizzard به این نتیجه رسیده که فروش پلی استیشن در این منطقه چهار برابر ایکس باکس است. خرید احتمالی Activision Blizzard توسط مایکروسافت با مانع بزرگی در قالب سازمان امور بازارها و رقابت در بریتانیا یا همان CMA روبه‌رو شده است. CMA […]

فروش پلی استیشن در اروپا چهار برابر ایکس باکس بوده است

آرش بوالحسنی
۸ خرداد ۱۴۰۲ - 07:11
فروش

کمیسیون اتحادیه اروپا به هنگام انجام تحقیقات بر سر معامله مایکروسافت با Activision Blizzard به این نتیجه رسیده که فروش پلی استیشن در این منطقه چهار برابر ایکس باکس است.

خرید احتمالی Activision Blizzard توسط مایکروسافت با مانع بزرگی در قالب سازمان امور بازارها و رقابت در بریتانیا یا همان CMA روبه‌رو شده است. CMA این معامله را بلوکه کرده و فعلا مایکروسافت منتظر اعلام نتیجه درخواست فرجام‌خواهی خود است. با این حال خبر خوب برای این شرکت این است که کمیسیون اروپایی به تازگی این معامله را تایید کرد.

پس از اعلام این تصمیم، کمیسیونر اروپایی برای رقابت یعنی مارگارت وستاگر (Margrethe Vestager) بیانیه‌ای را منتشر کرده است. او دلایل این کمیسیون برای تایید این معامله را به اشتراک گذاشته است. یکی از دلایل اصلی، برتری قاطع پلی استیشن نسبت به ایکس باکس از نظر موفقیت بازاری در منطقه اروپا است.

به گفته وستاگر، کنسول‌های پلی استیشن در اروپا تقریبا فروشی چهار برابر کنسول‌های ایکس باکس دارند. این فاصله تنها در یک سری بخش به خصوص مثل شوترها کمتر می‌شود و سهم بازار مایکروسافت و Activision در این زمینه به ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. وستاگر گفت:

یکی از اکتشافات مهم ما بود این که سهم بازار مایکروسافت و Activision در اروپا به صورت کلی بسیار کم است. فقط در بخش‌های به خصوص مثل بازی‌های شوتر است که سهم بازار این دو به بیشتر از ۲۰ درصد می‌رسد. در زمینه کنسول‌ها هم سونی چهار برابر ایکس باکس پلی استیشن می‌فروشد.

وی افزود:

با توجه به این قضیه، به نظر ما این معامله مشکل بسزایی نبود. به من گفته شده که Call of Duty فرنچایز شوتر بسیار محبوبی است. با این حال به نظر ما مایکروسافت با نفروختن Call of Duty به تعداد بسیار بیشتر بازیکنان پلی استیشن به خودش صدمه نمی‌زند. همکاران ما در CMA هم در این زمینه با ما موافق بودند و در نهایت به این نتیجه رسیدند.

در مورد تقلای مایکروسافت برای تایید این معامله در بریتانیا هم باید گفت که مایکروسافت درخواست فرجام‌خواهی خود را به CMA ارائه داده است. با این حال معلوم نیست که تا اعلام نتیجه نهایی چقدر باید منتظر بمانیم.

PlayStation 5 ، Xbox Series X/S ، اخبار بازی ، بازی ویدیویی
Microsoft, Sony

منبع متن: gamefa