در این مقاله 20 فیلم کلاسیک و تکرار نشدنی تاریخ سینما را به شما معرفی خواهیم کرد که حتماً باید آن‌ها را تماشای نمایید.

۲۰ فیلم کلاسیک سینما که حتماً باید تماشا کنید

ایلیا عسگری
۸ خرداد ۱۴۰۲ - 12:00
20

در این مقاله ۲۰ فیلم کلاسیک و تکرار نشدنی تاریخ سینما را به شما معرفی خواهیم کرد که حتماً باید آن‌ها را تماشای نمایید.

در حالی که امروزه سینما در بحث تنوع، حسابی خوش درخشیده و از آثار ابرقهرمانی مارول و دی‌سی گرفته تا فیلم‌های مستقل و پروژه‌های ترسناک A24، مخاطبین با هر سلیقه‌ای می‌توانند شاهد آثاری پر زرق و برق و چشم‌نواز باشند که بعضاً رکوردهای جالب توجهی را نیز در گیشه جهانی به ثبت می‌رسانند. با این حال در دوره و زمانه‌ای که سینما به تصاحب این آثار پر زرق و برق درآمده، در هر سال چند فیلم ارزشمند را می‌تواند پیدا کرد که به معنای واقعی کلمه، مخاطب را با “هنر سینما” آشنا نماید؟

مخاطبین نسل جدید در طی هر سال چند فیلم ارزشمند و هنری را می‌توانند شاهد باشند که فارغ از کلیشه‌های ژانرهای اکشن، ابرقهرمانی و وحشت باشد؟ آیا فیلم‌های سینمای امروز می‌توانند همچون آثار کلاسیک، از داستان‌ها و شخصیت‌هایی به ظاهر ساده ولی در باطن فراموش نشدنی برخوردار باشند؟ با توجه به روندی که سینمای هالیوود در پیش گرفته و کمیت به کیفیت ارجعیت پیدا کرده، بعید به نظر می‌رسد که بتوان پاسخ مثبتی برای این دست از سوالات پیدا کرد.

به همین سبب نیز در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۲۰ فیلم سینمای کلاسیک بپردازیم که تماشای آن‌ها بر هر مخاطبی واجب می‌باشد. فیلم‌هایی که قطعاً می‌توانند به تجربیاتی ناب و به یاد ماندنی برای مخاطبین خود بدل گشته و دیدگاه و ذهنیت آن‌ها را نسبت به آثار پوچ و فراموش شدنی امروز سینما دستخوش تغییر قرار دهند. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فیلم سینمایی ۱۲ Angry Men (12 مرد خشمگین) ساخته سیدنی لومت در سال ۱۹۵۷

فیلم و سریال ، مقالات سینما
Steven Spielberg, استنلی کوبریک, سینما, فیلم‌, کلاسیک, معرفی فیلم

منبع متن: gamefa