نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16، گفته که عرضه نسخه پلی استیشن ۴ این بازی نیازمند یک الی دو سال زمان توسعه بیشتر بود و به همین دلیل او تصمیم گرفت تا روی نسخه پلی استیشن ۵ تمرکز کند. بازی Final Fantasy 16 حدود یک ماه دیگر عرضه می‌شود و تقریبا دو […]

Final Fantasy 16 برای پلی استیشن ۴ هم برنامه‌ریزی شده بود

آرش بوالحسنی
۸ خرداد ۱۴۰۲ - 12:50
Final

نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16، گفته که عرضه نسخه پلی استیشن ۴ این بازی نیازمند یک الی دو سال زمان توسعه بیشتر بود و به همین دلیل او تصمیم گرفت تا روی نسخه پلی استیشن ۵ تمرکز کند.

بازی Final Fantasy 16 حدود یک ماه دیگر عرضه می‌شود و تقریبا دو هفته پیش از آن قادر به تجربه دموی رایگان آن خواهید بود. این بازی قرار است یکی از بزرگ‌ترین انحصاری‌های پلی استیشن ۵ در سال جاری باشد، اما زمانی بود که تیم توسعه بازی آن را برای کنسول پلی استیشن ۴ هم برنامه‌ریزی کرده بودند.

وبسایت Final Fantasy Union در مورد نقش سونی در روند توسعه بازی Final Fantasy 16 با نائوکی یوشیدا صحبت کرده است. آیا این پروسه وقتی بازی هنوز برای پلی استیشن ۴ در دست توسعه بود آغاز شد یا وقتی کل نیروی توسعه روی پلی استیشن ۵ متمرکز شد؟ یوشیدا گفت که این مسئله بین آن‌ها و سونی بود و صحبت کردن در مورد آن در حال حاضر کار دشواری است. با این حال او افزود:

چیزی که می‌توانم بگویم این است که به هنگام توسعه بازی، این برنامه وجود داشت که احتمالا آن را روی پلی استیشن ۴ هم عرضه کنیم. به هنگام توسعه متوجه شدیم که برای رساندن آن به سطحی که از آن راضی هستیم به یک تا دو سال زمان بیشتر نیاز داریم. پس من مجبور شدم که تصمیم خودم را آن زمان بگیرم و گفتم که نیاز نیست توسعه بازی را تا این حد گسترش دهیم، بازی را فقط برای پلی استیشن ۵ عرضه می‌کنیم.

یوشیدا مشخص نکرده که دقیقا در چه مقطعی از روند توسعه بازی این تصمیم گرفته شده است. با این حال برخی از جوانب توسعه بازی برای نسل قبل مثل عبور از مکان‌های تنگ و باریک برای پنهان کردن صفحات بارگذاری قابل مشاهده هستند.

بازی Final Fantasy 16 در تاریخ ۱ تیر ۱۴۰۲ (۲۲ ژوئن ۲۰۲۳) به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد. دموی بازی دو هفته قبل از انتشار آن در دسترس قرار خواهد گرفت و پیشرفت شما در این دمو به بازی اصلی منتقل خواهد شد.

PlayStation 5 ، اخبار بازی ، بازی ویدیویی
Final Fantasy 16, Square Enix

منبع متن: gamefa