در تلاش برای تکرار موفقیت‌های مجموعه فیلم‌های جان ویک شاهد ساخته شدن اثری تحت عنوان Sisu هستیم که از بستر جنگ جهانی دوم برای روایت انتقامی خونین بهره گرفته است.

معرفی فیلم Sisu | جان ویک به وقت جنگ جهانی دوم

ایلیا عسگری
۹ خرداد ۱۴۰۲ - 10:00
معرفی

در تلاش برای تکرار موفقیت‌های مجموعه فیلم‌های جان ویک شاهد ساخته شدن اثری تحت عنوان Sisu هستیم که از بستر جنگ جهانی دوم برای روایت انتقامی خونین بهره گرفته است.

ژانر اکشن در تاریخ سینما مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده و آثار مختلفی در آن ساخته شده که هر یک با بهره‌گیری از ایده‌های منحصر به فرد، طرفداران خود را پیدا کرده است. با این حال در دهه ۲۰۱۰ میلادی که ژانر اکشن با افت کیفیت مواجه شده بود و شاهد آثاری نسبتاً تکراری و عاری از ایده‌های جدید بودیم، سر و کله فیلمی ناشناخته تحت عنوان John Wick (جان ویک) به کارگردانی چاد استاهلسکی پیدا شد که که با صحنه‌های زد و خورد تماشایی خود، نه تنها مخاطبین ژانر اکشن را به وجد آورد، بلکه زمینه‌ساز فرنچایزی جدید و بسیار پرفروش شد که امسال شاهد اکران چهارمین فیلم آن بودیم.

موفقیت‌های مالی و هنری فیلم‌های John Wick کمپانی‌های فیلم‌سازی گوناگونی را مجاب کرد تا با بهره‌گیری از سبک فیلم‌برداری و المان‌های اکشن آن، دست به ساخت آثاری با این حال و هوا در ژانر اکشن بزنند که از شناخته شده‌ترین آن‌ها می‌توان به فیلم‌های Kate (کیت)، Atomic Blonde (بلوند اتمی) و Nobody (هیچ‌کس) اشاره کرد. فیلم‌های که علی‌رغم جذابیت‌هایشان اما به هیچ عنوان نمی‌توانند در حد و اندازه نامی همچون جان ویک ظاهر شوند.

در ادامه این تلاش‌ها امسال شاهد اکران یک فیلم دیگر با الهام از مجموعه آثار جان ویک بودیم که در فضایی کاملاً متفاوت جریان داشته و همین فضا و حال و هوا باعث شده تا شاهد ایده‌های جدید و نسبتاً خلاقانه‌ای از سوی سازندگانش باشیم. فیلمی سراسر خون و خونریزی تحت عنوان Sisu که قاتلی غیرقابل مهار همچون جان ویک را به جان نیروهای آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم انداخته است. فیلمی که این هفته قصد معرفی آن را به شما داریم.

انتخاب سردبیر ، فیلم و سریال ، مقالات سینما ، وب‌سایت گیمفا
John Wick: Chapter 4, Sisu, جنگ جهانی دوم, سینما, فیلم‌, معرفی فیلم

منبع متن: gamefa