بازی Street Fighter 6 جدیدترین نسخه از فرنچایز فایتینگ محبوب و قدیمی Capcom است. در ادامه قصد داریم تا نگاهی به نقدها و نمرات این بازی بیندازیم. Street Fighter 6 که توسط موتور داخلی خود Capcom یعنی RE ENGINE توسعه یافته هفتمین نسخه اصلی در فرنچایز Street Fighter خواهد بود. این بازی شامل سه حالت […]

نقدها و نمرات بازی Street Fighter 6 منتشر شدند

آرش بوالحسنی
۹ خرداد ۱۴۰۲ - 11:14
نقدها

بازی Street Fighter 6 جدیدترین نسخه از فرنچایز فایتینگ محبوب و قدیمی Capcom است. در ادامه قصد داریم تا نگاهی به نقدها و نمرات این بازی بیندازیم.

Street Fighter 6 که توسط موتور داخلی خود Capcom یعنی RE ENGINE توسعه یافته هفتمین نسخه اصلی در فرنچایز Street Fighter خواهد بود. این بازی شامل سه حالت اصلی به نام‌های Fighting Ground ،World Tour و Battle Hub می‌شود و در مجموع ۱۸ مبارز جدید و قدیمی به هنگام عرضه در دسترس خواهند بود. Street Fighter 6 شامل یک سیستم مبارزه بسیار تکامل یافته با سه نوع کنترل مختلف، Classic ،Modern و Dynamic، است تا سریعا بتوانید با سطح مهارت خود به گیم‌پلی بازی عادت کنید. Drive Gauge هم یک سیستم جدید برای کنترل منابع شما است و برای پیروزی باید از آن به صورت هوشمندانه استفاده کنید.

GamesRadar 10/10

چه یک بازیکن هاردکور ژانر فایتینگ باشید و چه یک طرفدار معمولی Street Fighter که در یکی دو نسل گذشته به سمت این سری نرفته، Street Fighter 6 چیزی برای ارائه دادن به شما دارد. به علاوه این بازی دلایل کافی برای هر دو سوی این سکه را دارد تا سمت دیگر را هم امتحان کنند. این پکیج قدرتمندی است، شاید قوی‌ترین پکیجی که در یک بازی فایتینگ دیده‌ایم. با این حال بدون یک سیستم فایتینگ با کیفیت این پکیج هیچ ارزشی نداشت. Street Fighter 6 نقطه‌ای عالی برای شروع یا ادامه دادن است. زمانی بی‌نظیر برای آن‌هایی که به دنبال تجربه کردن بازی برای ۳۰ یا ۳۰۰۰ ساعت هستند.

TheSixthAxis 10/10

توصیه Street Fighter 6 به طرفداران سرسخت ژانر فایتینگ ضروری نیست، شما از قبل می‌دانید که این بازی چقدر شگفت‌انگیز است. اما آیا این بازی را به بازیکنان عادی‌تر هم توصیه می‌کنم؟ Street Fighter 6 برای تمام بازیکنان جدید و قدیمی چیزی برای ارائه کردن دارد. این بازی به شما حقه‌های جدید یاد می‌دهد و هم‌چنین برای آن‌هایی که به دنبال کمی سرگرمی هستند هم مناسب است. Street Fighter 6 واقعا یک بازی فایتینگ برای همه است.

GameSpot 9/10

از تجربه کردن Street Fighter 6 خسته نمی‌شوم. این بازی اولین چیز به هنگام بیدار شدن و آخرین چیز به هنگام خوابیدن است که به آن فکر می‌کنم. بازی یک سیستم فایتینگ بسیار خوش‌ساخت دارد، اما هم‌چنان شامل حالت‌هایی می‌شود که آن را بسیار جدی می‌گیرند. مشکلات کوچکی در زمینه عملکرد فنی بازی در World Tour وجود دارند، اما هیچ کدام از این مشکلات آن قدر جدی نیستند که به تجربه نهایی ضربه بزنند. با توجه به عرضه بازی‌های جدید Tekken و Mortal Kombat، به نظر می‌رسد که وارد عصر طلایی جدیدی برای ژانر فایتینگ شده‌ایم. Street Fighter 6 هم با فرم بسیار خوبی وارد میدان شده است.

IGN 9/10

بازی‌های Street Fighter همیشه بنچ‌مارکی برای ژانر فایتینگ دو-بعدی بوده‌اند، اما Street Fighter 6 حتی حس و حال ویژه‌تری دارد. سیستم Drive Gauge یک افزودنی جدید عالی به مکانیک‌های فایتینگ است که تصمیمات و گزینه‌های زیادی را در آغاز هر دور در اختیار شما قرار می‌دهد. گروه مبارزان اولیه بازی بهترین در تاریخ سری Street Fighter هستند و نت‌کد بازی هم در طول سه دور تست بتا فوق‌العاده بوده است. این بازی آن قدر خوب است که داستان ضعیف و پیشرفت بسیار کند در بخش تک‌نفره World Tour تنها کمی از نوار سلامت استعاری آن کم می‌‌کنند. چه یک تازه‌وارد در بازی‌های فایتینگ هستید و چه یک مبارز کارکشته، تجربه Street Fighter 6 ضروری است.

Push Square 9/10

Street Fighter 6 یک دنباله شاهکار است. Capcom سیستم مبارزه‌ای را خلق کرده که عمق تاکتیکی لازم برای بازیکنان حرفه‌ای را دارد، اما ورود بازیکنان جدید به آن هم بسیار آسان است. به علاوه شاهد معرفی راه‌های هوشمندانه‌ای برای ورود بازیکنان جدید از جمله یک نوع سیستم کنترل آسان و طیف وسیعی از آموزش‌ها هستیم. مجموعه‌ای قدرتمند از شخصیت‌های آغازین، نت‌کد تقریبا بی‌نقص و محتوای ظاهرا بی‌پایان باعث شده تا شاهد یک اثر تحسین برانگیز دیگر از سوی این ناشر ژاپنی غیر قابل توقف باشیم.

Eurogamer 8/10

Street Fighter 6 در حالی اشتباهات نسخه‌های قدیمی را جبران می‌کند که این فرنچایز فایتینگ قدیمی را به دوران مدرن می‌آورد.

PC ، PlayStation 4 ، PlayStation 5 ، Xbox Series X/S ، اخبار بازی ، امتیازات بازی ها ، بازی ویدیویی
Capcom, Street Fighter 6

منبع متن: gamefa