نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیه‌کننده Final Fantasy 16 می‌گوید تیم سازنده پس از انتشار اثر مذکور روی PS5، با دقت کامل روی ساخت نسخه‌ی PC کار می‌کند. تقریباً از زمان معرفی بازی Final Fantasy 16 برای PS5، بحث‌ها و گمانه‌‌زنی‌های مختلفی در مورد انتشار این عنوان بر روی PC صورت گرفت. ابتدا در تریلر رونمایی […]

سازنده Final Fantasy 16 پس از عرضه نسخه PS5 با دقت روی ساخت نسخه PC کار خواهد کرد

محسن رضوی فر
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - 11:11
سازنده

نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیه‌کننده Final Fantasy 16 می‌گوید تیم سازنده پس از انتشار اثر مذکور روی PS5، با دقت کامل روی ساخت نسخه‌ی PC کار می‌کند.

تقریباً از زمان معرفی بازی Final Fantasy 16 برای PS5، بحث‌ها و گمانه‌‌زنی‌های مختلفی در مورد انتشار این عنوان بر روی PC صورت گرفت. ابتدا در تریلر رونمایی این عنوان اکشن نقش‌آفرینی در سال ۲۰۲۰ اشاره شد که بازی برای PS5 و PC منتشر می‌شود، اما چندی بعد انتشار آن بر روی PC تکذیب گردید. با این حال چندی بعد مشخص شد که اسکوئر انیکس (Square Enix) یک قرارداد شش ماهه با سونی به منظور انتشار انحصاری بازی مذکور روی PS5 منعقد نموده است.

اگرچه در ابتدا تصور می‌شد که Final Fantasy 16 شش ماه پس از انتشار نسخه‌ی PS5 برای PC منتشر می‌شود، اما تهیه‌کننده‌ی بازی در اوایل سال جاری میلادی این گمانه‌زنی را رد و اشاره کرد که اگرچه اسکوئر انیکس علاقه‌مند به ساخت نسخه رایانه‌‌های شخصی است، اما بهینه‌سازی صحیح و ارائه‌ی پورت مناسب بسیار بیشتر از شش ماه به طول می‌انجامد.

یوشیدا در مصاحبه‌ی جدید خود با وب‌سایت ASCII، یک بار دیگر به نسخه‌ی PC بازی Final Fantasy 16 اشاره و تصریح کرد پس از انتشار این عنوان بر روی PS5، تیم توسعه‌دهنده با دقت ساخت نسخه‌ی PC را آغاز خواهد کرد. وی در این باره گفت:

ما قصد داریم پس از انتشار بازی روی PS5 با دقت روی توسعه نسخه PC کار کنیم.

نائوکی یوشیدا همچنین اظهار داشت که اگرچه در حال حاضر هیچ برنامه‌ای به منظور عرضه‌ی بسته الحاقی برای Final Fantasy 16 وجود ندارد، اما اگر بازی اصلی مورد استقبال قرار گیرد، اسکوئر انیکس این مورد را در نظر خواهد گرفت.

بازی Final Fantasy 16 در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳ (۱ تیر ۱۴۰۲) برای پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد. همچنین دموی این بازی مدتی کوتاهی قبل از عرضه‌ی نسخه‌ی کامل در دسترس قرار خواهد گرفت.

PC ، PlayStation 5 ، اخبار بازی ، بازی ویدیویی
Final Fantasy 16, Square Enix

منبع متن: gamefa