یک گروه هکر روسی اخیراً اقدام به لیک و کرک کردن نسخه Dev Build عنوان S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl نموده است. در همین راستا، استودیوی GSC Game World به‌تازگی بیانیه‌ای را در خصوص وضعیت بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 منتشر نموده که به شرح زیر است: بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 از حدود یک دهه قبل در دست […]

نسخه Dev Build بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 کرک شده است

محسن رضوی فر
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - 00:12
نسخه

یک گروه هکر روسی اخیراً اقدام به لیک و کرک کردن نسخه Dev Build عنوان S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl نموده است.

در همین راستا، استودیوی GSC Game World به‌تازگی بیانیه‌ای را در خصوص وضعیت بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 منتشر نموده که به شرح زیر است:

تیم ما یک آسیب‌پذیری را شناسایی کرده که توسط یک گروه هکر روسی که تقریباً حدود یک سال و نیم به شرکت ما حمله سایبری کرده‌اند، مورد سوء استفاده قرار گرفته است. متأسفانه آن‌ها توانستند به برخی از اطلاعات لو رفته ما برای تست داخلی قسمت‌های مختلف بازی دسترسی پیدا کنند و آن‌ها را در معرض خطر قرار دهند.

در حال حاضر از افرادی که قصد دارند S.T.A.L.K.E.R. 2 را تجربه کنند، خواهش می‌کنیم که به محتوای لو رفته از بازی نگاه نکنند یا آن به اشتراک نگذارند. اگرچه این موراد فقط برای مقاصد آزمایشی استفاده می‌شوند و آماده انتشار نیستند، اما این لیک‌ها ممکن است تجربه شما را از کاوش و اکتشاف در بازی خراب کند.

اطمینان داشته باشید که تیم ما به ارائه‌ی یک تجربه‌ی استثنایی از این بازی متعهد است. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl عنوانی است که ما قلب و روح خود را برای آن وقف می‌کنیم. با وجود این مشکل، امیدواریم و اطمینان حاصل می‌کنیم که این بازی انتظارات شما را برآورده خواهد کرد.

بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 از حدود یک دهه قبل در دست ساخت است. این اثر اولین بار در سال ۲۰۱۰ معرفی شد، اما توسعه‌ی برای دفعات متعدد متوقف گردید و سپس از ابتدا آغاز شد. در چند سال اخیر عنوان مذکور در مرحله‌ی توسعه‌ی فعال قرار داشته، اما به دلیل مسائل مخلتف از جمله تهاجم روسیه به اوکراین با تاخیرهای متعددی مواجه شده است.

اخیراً اعلام شد که نسخه Dev Build بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 از داخل استودیوی GSC به بیرون درز کرده است. بر اساس گزارش‌ها، این لیک از تیم‌های فناوری GSC با تورنت‌هایی که به اشتباه به صورت آنلاین به عموم ارسال می‌کنند، منتشر شده است. با این حال، توسعه‌دهنده‌ی مذکور در بیانیه‌ای تاکید کرد که هکرهای روسی نسخه Dev Build این بازی را لیک کرده‌اند.

در ابتدا به نظر می‌رسید همه چیز در خصوص نسخه Dev Build بازی مذکور درست است، زیرا فایل‌ها به شدت رمزگذاری شده بودند. اما حال ادعا شده است که یکی از فایل‌های لیک شده حاوی یک کلید رمزگشایی بوده و نسخه Dev Build بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 اکنون کاملاً کرک شده است.

استودیوی GSC Game World در چند هفته‌ی گذشته با اعمال مخربی که توسط هکرهای روسی که ادعا کرده‌اند طرفداران این فرنچایز هستند، سروکار داشته است. این هکرها تلاش کردند تا از GSC باج‌گیری کنند و ادعا کرده‌اند که ۳۰ گیگابایت از فایل S.T.A.L.K.E.R. 2 در اختیار دارند که اگر تیم سازنده تصمیم مبنی بر تحریم کردن کشورهای بلاروس و روسیه از خرید این بازی را پس از انتشار لغو نکند، آن را فاش خواهند کرد.

در حال حاضر یک نسخه Dev Build از S.T.A.L.K.E.R. 2 با حجم تقریبی ۲۰۰ گیگابایت به صورت آنلاین به بیرون درز کرده است. از سوی دیگر کاربران در ۴Chan تصاویری از منوها، محیط‌ها، سلاح‌ها و عناصر رابط کاربری را به اشتراک گذاشته‌اند.

این احتمال وجود دارد که لیک شدن نسخه Dev Build بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 ضربات جبران‌ناپذیری را به استودیوی GSC Game World وارد نماید. با این حال باید منتظر خبرها و اطلاعات بیشتری در این مورد باشیم.

بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC در دست توسعه است.

PC ، Xbox Series X/S ، اخبار بازی ، بازی ویدیویی
GSC Game World, S.T.A.L.K.E.R. 2, S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

منبع متن: gamefa